Test: Cupra formentor VZ5 2.5 TSI 4drive DSG

Test

Petica za karizmo - Poslednja priložnost za naložbo v del avtomobilske zgodovine! Je vredno?


Formentor je Cuprin prvi samostojni avto - pa tudi prodajna uspešnica, ki ima veliko zaslug, da se je ta mlada avtomobilska znamka uspešno izvila iz sence Seata. V različici VZ5 ponuja največ moči in zmogljivosti - in tudi največ šarma ter karizme. Za to so zaslužni predvsem odličen (Audijev) bencinski turbo petvaljnik, vrhunski prenos moči na cesto, ustrezno prilagojeno podvozje - in nekaj adrenalinskih tehničnih bonbončkov.  

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Foto: Dinamični krog z vklopljenim drift programom v varnem okolju AMZS centra varne vožnje na Vranskem


  

Oglas
Oglas

O formentorju smo v Motoreviji že večkrat pisali; vselej smo si bili enotni, da gre za zelo skladno in prepoznavno zasnovan ter oblikovan avto, pri katerem so oblikovalci zelo uspešno zabrisali meje med cestnim terencem, križancem in športno kombilimuzino. Ta uspešen avtomobilski format je v različici VZ5 še poudarjen z drugačnim prednjim odbijačem (z globljim spodnjim robom spojlerja), širšimi obrobami blatnikov, poudarjenim difuzorjem pod zadnjim odbijačem, štirimi zaključki izpušnega sistema in športnimi 20-palčnimi platišči. Podrobnejši pogled skozi prečke prednjih platišč odkrije tudi Akebonove šestbatne zavorne čeljusti in 375-milimetrska prednja zavorna koluta …

V notranjosti se formentor VZ5 od ostalih različic loči po školjkastih prednjih sedežih, športnejšem volanskem obroču in “bakreni” barvni shemi notranje opreme.

Ostale značilnosti že poznamo; odlična vozniška ergonomija, digitalni merilniki, prostostoječ zaslon multimedijske naprave (pri kateri so očitno izboljšali odzivnost uporabniškega vmesnika, ki deluje bolje od prejšnjih različic) in kakovostni vgrajeni materiali prijajo vozniku in sovozniku, z dovolj prostora na zadnji klopi in 410-litrskim prtljažnikom pa je formentor lahko tudi presenetljivo uporaben družinski avto.

Ikonični petvaljnik

Zapisali smo že, da so si pri Cupri petvaljni pogonski stroj izposodili od Audija; gre za 2,5-litrski bencinski petvaljnik s turbinskim polnilnikom, ki zmore 287  kW (390  KM) pri 5700 vrt./min. in največji navor:480 Nm pri 2250 vrt./min. Vozili smo ga že v audijih RS3, Q3 RS, TT RS in še kje.

Cupra pa je prva znamka, ki ji je Audi “posodil” ta motorni biser: sicer z malce skromnejšimi 390 KM, a z vsem šarmom enega od najbolj karizmatičnih motorjev. 

Petvaljnike zaradi svoje zasnove (in petih valjev) oziroma notranje neuravnoteženosti odlikuje samosvoj motorni značaj, ki ga določajo značilni tresljaji in še bolj značilen motorni zvok. Ko k temu dodamo še velik turbinski polnilnik, dobimo športno zvočno kuliso in seveda odlične zmogljivosti. Do 100 km/h avto pospeši v 4,2 sekunde, največja hitrost pa je omejena na 250 km/h. A bolj kot z golimi številkami formentor VZ5 navduši z izjemno prožnostjo in “turbo” občutki pod desno nogo; ko se z manjšo zakasnitvijo odzove velik turbinski polnilnik - in se motor zavrti proti številki 7000  na merilniku vrtljajev -, navor avto izstreli proti naslednjemu ovinku. Takšen značaj in zmogljivosti zahtevajo treznega voznika (s precej samodiscipline), a se oddolžijo s prvovrstnimi vozniškimi užitki in občutki. Da je treba pri tem računati tudi na porabo goriva prek 10 l/100 km, verjetno ni treba posebej opozarjati …

Vrhunsko podvozje in odličen štirikolesni pogon ponujata še tehnični bonbonček, ki omogoča tudi “drift” vozni program, v katerem sredinska večploščna sklopka večino navora prenese na zadnji kolesni par, obe dodatni sklopki zadaj pa navor usmerita na zadnje kolo z več oprijema.

Vrhunsko podvozje in pogon

Močan motor sam po sebi seveda še ne prinese dobrih voznih lastnosti in tudi pri tem je Cupri na pomoč priskočil Audi. Z audijem RS3 si formentor namreč deli tudi sedemstopenjski DSG menjalnik, najnovejšo različico štirikolesnega pogona z večploščno sklopko in pa športno poslastico, dodatnim športnim diferencialom zadaj, ki z dvema sklopkama omogoča usmerjanje navora k posamičnemu kolesu na zadnji osi. Slednji tehnični bonbonček omogoča tudi “drift” vozni program, v katerem sredinska večploščna sklopka večino navora prenese na zadnji kolesni par, obe dodatni sklopki zadaj pa navor usmerita na zadnje kolo z več oprijema. A takšni nadzorovani zdrsi naj bodo rezervirani za dirkališča - ob zavedanju, da s takšno avtomobilsko telovadbo hitro obrabimo pnevmatike na kolesih. Za vožnjo v vsakdanjem prometu so pomembnejše zelo visoka meja zdrsa, natančna vodljivost in tankočutno ter predvidljivo odzivanje podvozja, ki omogoča natančne linije skozi ovinke in pozna zaviranja. Formentor VZ5 je edeni tistih avtov, ki navdušuje tudi pri hitrostih znotraj zakonskih omejitev. 

VZ5 v primerjavi z različico VZ stoji za centimeter bliže tlem in ima za odtenek čvrstejše vzmetenje, a še zdaleč ni dirkaško trd oziroma neudoben avto.

Večopravilnost

Formentor VZ5 v primerjavi z različico VZ stoji za centimeter bliže tlem in ima za odtenek čvrstejše vzmetenje, a še zdaleč ni dirkaško trd oziroma neudoben avto; športno nastavljeno vzmetenje presenetljivo dobro pobira cestne neravnine - vse dokler ne vklopimo športnega programa vzmetenja, ki pa je primeren zgolj za dirkališča. 
Prav ta večopravilnost je ena od največjih prednosti formentorja; kljub superšportnim zmogljivostim in dirkaški razposajenosti na ukaz je lahko avto tudi povsem družinsko večopravilen in uporaben. 

Podrobnejši pogled skozi prečke prednjih platišč odkrije tudi Akebonove šestbatne zavorne čeljusti in 375-milimetrska prednja zavorna koluta … 

Visoka cena za peti valj

A veliko večino teh lastnosti zmore tudi za 80 KM šibkejši formentor VZ z 2-litrskim štirivaljnikom s 310 KM, z malce manj razburljivo zvočno kuliso in z nekaj desetink sekunde slabšim pospeškom; zanj je treba odšteti 17.000 evrov manj, kot stane formentor VZ5. 
Ob tako veliki razliki v ceni in tako majhni razliki v zmogljivostih med formentorjem VZ in VZ5 je jasno, da formentor VZ5 išče kupce, ki se odločajo s srcem, ne pa z glavo. 

Za vožnjo v vsakdanjem prometu so pomembnejše zelo visoka meja zdrsa, natančna vodljivost in tankočutno ter predvidljivo odzivanje podvozja.
Oglas
Oglas

Pod črto …

Naložba v del avtomobilske zgodovine? Zadnja priložnost za nakup bencinskega adrenalinskega užitka, preden Cupra postane povsem električna avtomobilska znamka? Za nakup petvaljnega formentorja je ob prav tako dobri, a precej cenejši štirivaljni različici VZ težko najti racionalne razloge …

Všeč nam je +

prostorna kabina, karizmatičen motor, odličen štirikolesni pogon, vrhunsko podvozje in zavore, odlične vozne lastnosti

Ni nam všeč -

previsoka cena

Program za nadzorovnano drsenje. 

Tehnični podatki

Cupra formentor VZ5 2.5 TSI 4drive DSG

Motor in prenos moči: bencinski, turbo, petvaljni, prostornina: 2480  cm3, največja moč: 287  kW (390  KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 480 Nm pri 2250 vrt./min. Stalen štirikolesni pogon, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik DSG.
Mere in masa:  dolžina: 446,8  cm, širina: 185,2 cm, višina: 150,5  cm, medosna razdalja: 268,1  cm, masa praznega vozila: 1720  kg, dovoljena skupna masa: 2130 kg, prtljažnik: 410 -1465  l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 250  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 4,2  s, normna poraba goriva kombinirano: 10,1 l/100 km, izpust CO2: 230 g/km, poraba na testu: 11,7  l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija: 64.855  EUR
Veliko moči, veliko oprijema in teatralnosti.

 

Ključne besede


Test avtaCupraštirikolesni pogonKrižaneccupra formentor