Formentor je kot prvi samostojni model nove avtomobilske znamke pod okriljem Seata (in Volkswagna) v razred kompaktnih križancev prinesel svežino in športno drznost. Nad športno različico VZ, ki smo jo preskusili za prvo letošnjo številko Motorevije, smo bili navdušeni; kako pa se obnese za 160 KM šibkejši formentor 1.5 TSI s pogonom le na prednji kolesi?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Za 11 tisočakov razlike ...
Šibkejši - a tudi za 11.000 evrov cenejši - formentor na pogled ni bistveno drugačen od športne različice VZ; tudi z 1,5-litrskim motorjem v nosu je ohranil športno stojo na cesti, lastno identiteto in uravnotežene zunanje razsežnosti, ki ga postavljajo med cestnega terenca in športnega karavana. Tudi v notranjosti je zadržal vse glavne značilnosti - v ostre linije obdano armaturno ploščo, odličen položaj za volanom in razmeroma dobro vidljivost iz avta. Običajna različica sicer nima gumbov za zagon motorja in izbiro voznih programov na volanskem obroču, ostalo pa je enako, tudi udobna prostornost na zadnji klopi in 450-litrski prtljažnik.
1,5-litrski TSI s 110 kW in 250 Nm navora se seveda ne more meriti z motorjem v različici VZ - ne po zmogljivostih, ne po zvoku ali dirkaški odzivnosti - a v resnici se v vsakdanjem prometu tudi takšen formentor lahko pelje dovolj dinamično za občasne vozniške užitke.
Že v osnovi bogato opremljen
Pri Cupri formentorja prodajajo z le eno različico opreme, ponujajo pa še dokup dodatne opreme. A že v osnovi je formentor dovolj bogato opremljen; osnovni varnostni paket vsebuje bogat nabor asistenčnih sistemov, pa tudi ostale opreme. Pri testnem avtu so ceno z 32.435 evrov na končnih 35.715 evrov dvignili dodatki, kot so posebna barva, bolj športna platišča, kamera za vzvratno vožnjo in večji od obeh zaslonov multimedijske naprave.
Pod črto ...
Glede na velikost ali zmogljivosti ima formentor kar nekaj cenejših tekmecev, po individualnosti in skladnosti voznih lastnosti pa precej manj. Tudi v tej različici je to zelo dober avto. BP
Všeč nam je +
prostorna kabina, atraktivna podoba, dobre vozne lastnosti
Ni nam vešč -
odzivnost digitalnega vmesnika, zmogljivosti, razmeroma visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1498 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1500 vrt./min. pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik DSG. |
Mere in masa: | dolžina: 445 cm, širina: 183,9 cm, višina: 151,1 cm, medosna razdalja: 267,9 cm, masa praznega vozila: 1463 kg, dovoljena skupna masa: 1980 kg, prtljažnik: 450 -1505 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 203 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,8 l/100 km, izpust CO2: 155 g/km, poraba na testu: 8,4 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 32.435 EUR |