Za volanom: Prenovljeni renault captur

Za volanom

Australizacija - Pri Renaultu so “australizirali” capturja; z novim prednjim delom in ostalimi karoserijskimi osvežitvami je zdaj bližje australu


Pri Renaultu so “australizirali” capturja; z novim prednjim delom in ostalimi karoserijskimi osvežitvami je zdaj bližje australu - in povsem v skladu z novim Renaultovim oblikovalskim jezikom. Nekaj pomladitve je bila deležna tudi notranjost, captur pa je dobil še Googlov digitalni vmesnik (tudi govorni) in precej bogatejši nabor asistenčnih sistemov. Kaj je še novega? 

Zanimivosti in dejstva: Nasvidenje usnje

Sedeži in obloge vrat so dobile novo blago, namesto usnja pa posebno zrnasto plastificirano tkanino - v skladu z Renaultovimi napovedmi, da do leta 2025 preneha uporabljati snovi živalskega izvora.

Captur je Renaultova prodajna uspešnica - pri nas več kupcev najde le še zimzeleni clio. Zato ne čudi, da so Renaultovi inženirji in oblikovalci ob prvi pomladitvi od predstavitve nove generacije pred dobrimi štirimi leti capturja oblikovno temeljito posodobili in ga nadgradili z novo tehniko. 

Pri obliki so se držali novih oblikovnih smernic, ki jih je predstavil austral in pred kratkim ob pomladitvi dobil tudi clio: na prednjem delu v oči padeta ožja in vodoravno postavljena žarometa, ožja oziroma bolj ploščata je tudi maska hladilnika, zaradi novega prednjega dela je višje postavljen tudi rob pokrova motornega prostora. Zadnje luči so dobile nova stekla, osveženi captur pa zdaj deluje bolj agresivno in ne več tako ljubko kot prej. Še vedno pa je na voljo v različnih barvnih kombinacijah strehe in karoserije - na voljo je 14 barvnih možnosti. 

Googlove informacijske storitve

V notranjosti so oblikovalci zadržali podobo armaturne plošče, posodobili pa oba zaslona - tako osrednjega, ki je namenjen multimedijski napravi, kot tudi zaslona merilnikov; multimedijski po diagonali meri 10,4 palca, zaslon merilnikov pa 10,25 palca. Multimedijski sistem openR link temelji na operacijskem sistemu Android Automotive 12 in uporablja omrežne Googlove storitve, kot sta Google Maps in Google Assistant, z avtom pa lahko brezžično povežemo tudi svoje pametne mobilnike. 

Prenovo so pri Renaultu izkoristili tudi za posodobitev vozniških in asistenčnih sistemov. Sistem active driver assist prepoznava prometne znake in opozarja na prekoračeno hitrost (možno ga je izklopiti), kupcem pa bo na voljo za doplačilo v paketu s sistemom za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in sistemom za opozarjanje na vozila zadaj. 

 

Captur je dobil funkcijo predictive eco driving advice, ki z oceno vožnje in priporočili spodbuja k varnejši vožnji - tako, da priporoča ustrezno varnostno razdaljo in hitrost vožnje. 

Pomoč elektrike mu zagotavlja učinkovitost in udobje 

Motorna paleta capturja je po prenovi bogatejša za 1,3-litrski bencinski štririvaljnik z blago hibridno tehnologijo, tako da bo captur jeseni, ko zapelje na naše ceste, na voljo s tremi bencinskimi motorji in enim polnim hibridnim pogonskim sistemom. Osnovni motor ostaja litrski bencinski turbo trivaljnik s 67 kW (91 KM), boljše zmogljivosti pa ponujata oba 1,3-litrska turbo bencinska štirivaljnika - običajni zmore 103 kW (140 KM), že omenjeni blago-hibridni - ki je na voljo samo z avtomatiziranim EDC menjalnikom - pa 116 kW (160 KM). 
V ponudbi seveda ostaja tudi polni hibrid z oznako e-tech, pri katerem gre za sodelovanje 1,6-litrskega bencinskega štirivaljnika, dveh električnih motorjev (pogonskega in zagonskega oziroma generatorja) in posebnega menjalnika s štirimi prestavami za bencinski motor, dvema prestavama za električni motor in 14 možnimi kombinacijami delovanja bencinskega in električnega motorja. 
Na krstni vožnji prenovljenega capturja smo imeli možnost preskusiti le omenjeni hibridni pogon, ki prinese veliko udobja in dovolj varčnosti, avtu pa odvzame kar nekaj športne iskrivosti. A vseeno smo na podeželskih cestah v okolici španskega Madrida vseeno lahko občutili razliko v voznih občutkih, za katero so poskrbeli Renaultovi inženirji z novimi nastavitvami blažilnikov in geometrijo obes, pa tudi s spremembami pri nastavitvah delovanja volanskega mehanizma. Captur ostaja prijetno udoben in v vožnji nezahteven avto …

Pod črto

Prenovljeni captur bo v Renaultove slovenske prodajne salone zapeljal septembra in takrat bo znano tudi, za koliko se bo povišala cena; podražitev lahko pričakujemo že zaradi bogatejše serijske opreme. Mimogrede, prenovljeni captur bo kupcem na voljo tudi v novi opremski različici esprit alpine s športnimi karoserijskimi dodatki in 19-palčnimi kolesi. 

Prenovljeni renault captur

- nov prednji del avta in nova grafika zadnjih luči
- posodobljen multimedijski sistem (z Google storitvami)
- večji digitalni merilniki
- novi materiali v notranjosti
- na novo nastavljeno podvozje in vzmetenje
- že znana motorna paleta z novim blago-hibridnim bencinskim motorjem
- naprodaj septembra
- cene še niso znane

Ključne besede


Za volanomRenaulthibridni pogonRenault captur

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik