Petični japonski Lexus na slovenskih cestah še ni uspel prepričati najzahtevnejših voznikov oziroma kupcev, da sodi v eminentno družbo visokega razreda, kjer pri nas prevladujejo avtomobili nemške trojice. Morda pa nov začetek za Lexus v Sloveniji predstavlja najmanjši in najcenejši, a še vedno čisto pravi lexus LBX, ki prepriča z učinkovitostjo, kakovostjo izdelave in prepričljivimi vozniškimi občutki.
Zanimivosti in dejstva: Klimatska nega
Pri Lexusu pogosto izpostavljajo vrednote tradicionalnega japonskega gostoljubja, imenovanega omotenaši. To naj bi mali LBX med drugim ponujal z napredno kimatizacijo “lexus climate concierge”: ta ohranja udobno klimatsko okolje v potniški kabini ne glede na zunanje vremenske razmere. Sistem usklajuje različne vire ogrevanja in prezračevanja, s katerimi temperaturo prilagaja za vsakega potnika posebej. Prek aplikacije lexus link lahko potniško kabino ogrejete in ohladite ali vklopite odmrzovanje vetrobranskega stekla tudi na daljavo. Za boljše počutje v kabini skrbi tudi sistem nadzora kakovosti zraka “nanoe-X”, ki v kabino pošilja mikroskopske molekule, ki preprečujejo delovanje virusov, bakterij in neprijetnih vonjav, hkrati pa vlažijo kožo in lase. |
Da je najmanjši med lexusi tehnološki draguljček, smo napisali že po prvem stiku s tem novim kompaktnim križancem, ki si sicer karoserijsko osnovo deli s Toyotino uspešnico - hibridnim yarisom crossom. A novi LBX ni le derivat ali Toyotina bližnjica do zahtevnejših kupcev; ko voznik sede za volan tega avtomobila, je na že na prvi otip jasno, da je to eden najbolj prefinjeno izdelanih avtomobilov svojega razreda. Za ceno pod 30.000 evri nedvomno noben od kompaktnih križancev ne ponuja tako izbranih materijalov in toliko elegance, zvočne zatesnjenosti ter varnostne opreme. Po prvih prevoženih kilometrih hitro postane jasno tudi, da LBX zmore višjo raven vozniških občutkov, natančnosti med ovinki in odzivnosti pogona od yarisa crossa, s katerim si deli platformo. Razlika med dobro opremljenim hibridnim yarisom crossom elegant in dobro opremljenim vstopnim modelom lexusa LBX je samo 1900 evrov, kar je podatek, vreden razmisleka. Pogled na cenik hitro razkrije tudi bogato serijsko opremo, za katero je treba pri večini tekmecev - predvsem nemških - dodatno seči v žep.
Velikan po vsebini ne po centimetrih
Merske gabarite tega kompaktnega križanca smo že predstavili v rubriki Prvi pogled, a velja ponoviti, da v dolžino meri 419 centimetrov. Inženirji so Toyotino karoserijksi platformo TNGA-A v prid vozni dinamiki razširili za 6 cm in v primerjavi z yarisom cross še za 2 cm podaljšali medosno razdaljo. V kabini so tako predvsem po širini uspeli zagotoviti prostornost za razred večjega avtomobila. Na zadnjih sedežih seveda ne gre pričakovati prostorskega čudeža, a dodatna dva centimetra poskrbita, da tudi zadaj LBX povprečno visokemu potniku ponudi kanček več gostoljubja, kot bi ga pričakovali.
Velikost prtljažnika je odvisna od opreme in pogona: če je v njem zvočnik vrhunskega ozvočenja Mark Levinson ali pa med kolesoma zadaj dodatni električni motor štirikolesnega pogona, je prtljažnik plitvejši in meri 315 litrov. Brez omenjenih posegov pa je prostornina prtljažnika 402 litra. Vanj smo ob zbiranju prvih vtisov na cestah v okolici španske Valencie brez težav spravili nahrbtnik, poln snemalne opreme, in dva letalska kabinska kovčka.
LBX je precej večji po svoji tehnološki vsebini. V bogatejših paketih opreme je kupcu na voljo celoten nabor Lexusovih varnostnih sistemov in storitev. Mali LBX se voznikovim željam prilagaja tudi z grafiko digitalnih merilnikov, z diskretno in prilagodljivo ambientalno osvetljitvijo kabine, na voljo je še ionizator zraka v kabini, pa digitalni ključ, ki ga je mogoče deliti s petimi družinskimi člani. Povezava s pametnim telefonom poleg vseh komunikacijskih storitev omogoča še upravljanje z avtomobilom na daljavo - in daljinsko parkiranje prek Lexusove aplikacije.
Več značaja, več moči in boljša odzivnost
Najbolj najmanjši lexus navduši z voznimi lastnostmi. Njegov hibridni pogon, katerega osnovo predstavlja 1,5-litrski bencinski trivaljnik, je malce močnejši kot v yarisu cross. Sistemska moč električno samooskrbnega hibridnega pogona znaša 100 kW, najbolj pa navduši občutno boljša odzivnost pogona, saj so inženirji nadgradili predvsem električni del pogona. Z novim krmilnikom in odzivnejšim nikelj-metal-hidridnim bipolarnim pogonskim akumulatorjem, ki lahko hitreje odda ali sprejme elektriko, je LBX presenetljivo živahen, a še vedno varčen avto.
Na sončnem španskem asfaltu, kjer smo uživali v natančni vodljivosti in uravnoteženemu podvozju ter odzivnem pogoni, je kljub dinamični vožnji s številnimi speljevanji in pospeševanji povprečna poraba goriva ostala precej pod petimi litri na 100 kilometrov.
Izboljšana energijska gostota akumulatorja z zmogljivostjo 1 kWh se pozna tako pri pospeševanju kot tudi pri rekuperaciji energije. Najmanjši lexus je čisto pravi lexus tudi po udobju vzmetenja in zvočni zatesnjenosti kabine.
Pod črto …
Lexus z novim križancem LBX tudi pri nas na novo začenja svojo zgodbo, saj stopnica v visoki avtomobilski razred cenovno še nikoli ni bila postavljena tako nizko oziroma dostopno. Kdor bo stopil nanjo, bo prijetno presenečen - kljub temu, da ne bo sedel za volan velike limuzine ali velikega cestnega terenca. Lexus LBX je vozniško zelo prijeten križanec, ki prav nič ne spominja na Toyotin yaris cross: je nekakšen avtomobilski bonsai s čudovito krošnjo in močnimi koreninami.
Lexus LBX
- 4,19 metra dolg kompaktni križanec
- hibridni pogonski sklop s 100 kW sistemske moči
- 402-litrski prtljažnik
- bogata varnostna oprema
- na voljo tudi električni štirikolesni pogon
- zelo dobre vozne lastnosti
- izbrani materiali in odlična kakovost izdelave
- 10 let garancije na pogonski akumulator
- že na voljo v Sloveniji
- cena: od 29.900 evrov