Test: Lexus NX 450h+ 2,5 VVT-i AWD e-four luxury

Test

Izstopač - Drugačen, boljši, elegantnejši in učinkovitejši priključni hibrid lexus NX je spoštovanja vreden tekmec.


 

V nasičenem svetu cestnih terencev je le peščica takih, ki z obliko, voznimi lastnostmi, učinkovitostjo in predvsem prefinjenostjo zares izstopajo iz povprečja - tudi če gre za najprestižnejši podrazred cestnih terencev. Novi lexus NX s priključno-hibridnim pogonom in svojo vozniško žlahtnostjo je eden takih.

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
Varnost in oprema 5/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Pri Lexusu so se nove generacije svojega najuspešnejšega avtomobila, srednje velikega cestnega terenca NX lotili izjemno dosledno. Avto je zgrajen praktično na novo, kar se najočitneje pozna pri obliki, voznih lastnostih in v opremi kabine. Zgradili so ga na najsodobnejši Toyotini prilagodljivi platformi GA-K, na kateri je narejen tudi RAV4. Ključna prednost nove osnove je v primerjavi s predhodnikom za tretjino bolj čvrsta karoserija z 2 cm nižje postavljenim težiščem in 3 cm daljšo medosno razdaljo, ki znaša 269 cm. Novi NX se zato pelje boljše, je še bolj varen in hkrati prostornejši, kar se pozna predvsem na zadnji klopi, kjer je več prostora za kolena in glave. Prav prostorsko udobje je za avto, ki je namenjen poslovno-družinski mobilnosti, še kako pomembno. Zadaj tako ni nikakršnega občutka utesnjenosti, svoje pa k počutju dodajo še prvovrstni, na zahtevo ogrevani sedeži. Z novo arhitekturo so poskrbeli za večji prtljažnik, ki tudi pri večji električni energetski shrambi zmogljivosti 18,1 kWh pri priključno-hibridnem pogonu ne izgublja prostornine. V osnovi ponuja 554 litrov prostora in v dnu še dodatnih 21 litrov za shranjevanje polnilnih kablov. Pri prtljažniku gre pohvaliti hiter električni pomik, ki velika vrata odpre ali zapre v vsega štirih sekundah - precej hitreje kot pri nekaterih tekmecih.

Združevanje visoke tehnologije in rokodelskih veščin ter iskanje perfekcije v učinkovitosti in lepoti dela znamko Lexsus tako posebno. V vsakem prevoženem kilometru se čuti spoštovanje do dobro opravljenega dela.

Drzno lep

Lexus NX izstopa tudi s svojo podobo, ki je v množici cestnih terencev zelo originalna. V oči najprej pade zelo dinamično oblikovana maska. S svojim vzorcem in linijami podčrtuje Lexusovo obsedenost s podrobnostmi. Bočno linijo krasijo velika 20 palčna platišča. Ta so del serijske opreme v paketu luxury. Elegantno, celo malce eksotično oblikovanje lepo sklene zadnji del z LED svetlobnim kanalom, ki se razteza čez celotno širino, pod katerim je velik podpis lexus. Avto je drzno lep.

Lexus NX je kot nekakšen tehnološko-oblikovni avtomobilski nakit družinske garaže za najzahtevnejše, a hkrati racionalne kupce, ki za svoj denar želijo dobiti kar največ in pri tem nekaj narediti tudi za okolje.

Udobje tišine

Novi NX razredna merila postavlja tudi pri počutju v kabini. Tistih hip, ko sedeš v avto in zapreš vrata, te objame spokojna tišina. Zvočna zatesnjenost in brezhibna izdelava sta osupljivi. Materiali visoke kakovosti so brezhibno združeni v oblikovno drzni armaturni plošči, ki v notranjosti nadaljuje impresivnost zunanjih linij. Tudi ko smo v ledno mrzlem jutru pri -11 stopinjah Celzija, sedli v avto in v meniju klimatizacije vklopili zimski program za hitro razledenitev, nismo zaznali nobenih neželenih zvokov. Vrhunsko zvočno udobje je najbolj očitno med vožnjo. Avto ima zvočno izolirana oziroma akustiki kabine prilagojena stekla. Določeni votli karoserijski deli so napolnjeni s posebno peno, ki duši zvoke in celo prestreza drobne tresljaje.

Zelo dobro deluje njegov glasovni vmesnik, ki ga voznik aktivira z ukazom “Hey lexus!” Žal se je z njim mogoče pogovarjati le v najbolj bolj razširjenih tujih jezikih. A če obvladate kakšnega od tujih jezikov, boste z glasovnimi ukazi upravljali praktično vse funkcije v avtomobilu vključno z odpiranjem oken, vklopom gretja volana in na zaslon priklicali celo aktualno vremensko napoved.

Oči vedno na cesti

Na prvi pogled malce razdrobljena ergonomija v resnici deluje zelo dobro. Voznikovo delovno okolje je precej bolj prečiščeno, saj je okoli voznika kar 33 stikal manj kot prej. Vse je pri roki in ob kar 14,2 palca velikem zaslonu visoke ločljivosti novega, bistveno bolj odzivnega in sodobnega digitalnega vmesnika so vozniku pustili tudi vse nujne analogne bližnjice za upravljanje avtomobila brez pogledovanja v menije na velikem zaslonu. Pohvalo si zaslužijo še drsna stikala na volanu, ki so povezana s projekcijskim zaslonom na vetrobranskem steklu. Vse, kar želijo nastaviti in vklopiti voznikovi prsti, se izriše na vetrobranskem steku, zato vozniku ni treba umikati pogleda s ceste pri upravljanju z varnostnimi pripomočki in pregledovanju z vožnjo povezanih podatkov. Vse deluje zelo natančno, hitro in NX nima nikakršnih težav s kompleksno programsko opremo, ki tudi v visokem razredu pesti nekatere izdelovalce. Kritiko si celovita digitalizacija zasluži, ker meniji niso v slovenščini, čeprav so v naboru prevodov tudi številni slovanski jeziki.

NX zna s svojimi komunikacijskimi veščinami voznika glasovno obveščati tudi o vseh ključnih prometnih informacijah: “Kilometer pred vami se začenja zastoj, čez dva kilometra je zapora voznega pasu …”

Celovit varnostni ščit

Del serijske opreme je tudi celovit nabor sodobnih varnostnih sistemov. NX zna s samodejnim zavornim pomočnikom preprečiti trk pri zavijanju v križiščih in pri vzvratni vožnji. Z aktivnim nadzorom dogajanja za avtomobilom zmore v urbanem okolju preprečiti tudi nevarno odpiranje vrat s kolesarjem ali avtomobilom v mrtvem kotu. Elektronski sistem električnih kljuk e-latch ob nevarnosti naleta iz mrtvega kota samodejno zaklene stikalo in ga sprosti, ko je kolesar ali avto mimo. Zgledno natančna je “živa slika” s kamer, ki prikazuje celotno okolico avtomobila.

Kot bi ceste pokrili z žametom …

Z voznimi lastnostmi lexsus ne razočara. Pelje se odlično. Podvozje je izjemno uravnoteženo, blaženje čvrsto, a hkrati presenetljivo udobno. Nagibanja je malo in smerna stabilnost je vrhunska. Avto je okreten, dinamičen in hkrati nadpovprečno udoben. Hrupa izpod koles je izredno malo. Sploh v električnem voznem programu imaš občutek, kot bi asfalt prekrili z žametom. Vozno dinamiko dobro dopolnjuje električni štirikolesni pogon, ki poskrbi za več varnosti in tudi praktičnosti v slabem vremenu. Ob športnem in eko voznem programu je sicer mogoče vklopiti še program za vožnjo po neutrjeni podlagi, a ta je namenjen predvsem premagovanju kakšnih strmih makadamov, saj NX nikakor ni namenjen resni terenski vožnji.

Avto je iz vseh zornih kotov videti precej dinamično. Piko na i pa eleganci postavlja kovinsko bela barva, ki v različnih svetlobnih razmerah odseva malce drugačne odtenke.

Nikoli mu ne zmanjka elektrike

Oznaka 450h+ pomeni, da 2,5-litrskemu bencinskemu motorju pomagata dva elektromotorja, ki imata v litij-ionskem akumulatorskem sklopu, nameščenem v dnu vozila, na voljo še do 18 kWh elektrike, ki jo je mogoče dobiti iz vtičnice ali pa celo med vožnjo z vklopom posebnega programa za polnjenje iz energije bencinskega motorja. Učinkovitost, odzivnost in praktičnost pogona upravičujejo pričakovanja. Dobri dve toni težak lexus NX s 309 “konji” sistemske moči do 100 km/h pospeši v vsega 6,3 sekunde, ob tem pa kot električni avto z izklopljenim bencinskim motorjem prevozi vsaj 50 kilometrov. Zgolj na elektriko je mogoče voziti tudi na avtocesti do hitrosti 135 km/h. Tudi če v akumulatorju ni dovolj elektrike za izklop ognja nad valji, NX z energijo še vedno upravlja po načelu samooskrbnega hibridnega pogona, ki kot pri običajnem hibridu vključuje v električnem načinu prevožene krajše odseke. Poraba goriva je odvisna od doslednosti polnjenja iz vtičnice. Na testu smo porabili od 4,5 do 7,5 litra bencina na 100 kilometrov. V povprečju nam je zadostovalo 5,3 litra bencina na 100-kilometrski razdalji in ob tem nismo vedno izkoristili ob vsakem postanku uporabili električne vtičnice. 

Na polnilni postaji je sicer s polnilnikom zmogljivosti 6,6 kW polno zalogo elektrike povrniti v vsega dveh urah in pol - v času enega sestanka oziroma iz navadne vtičnice v času nočnega počitka.

Pod črto …

Drugačen, boljši, elegantnejši in učinkovitejši priključni hibrid lexus NX je spoštovanja vreden tekmec, ki za zahtevani denar ponudi več prestiža in tehnologije kot primerljivo veliki evropski tekmeci.

Všeč nam je +

prvovrstna izdelava, izstopajoča oblika, udobje v vožnji, električni doseg, učinkovitost, celovita varnostna oprema

Ni nam všeč -

brez slovenskih menijev

Pri zagotavljanju udobja so odšli tako daleč, da so notranjost blatnikov obložili s posebno oblogo, ki na mokri cesti duši hrup pri vožnji preko luž

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina 2487 cm3, največja moč: 136 kW (185 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 227 Nm pri 3200 vrt./min. Sinhrona električna motorja: spredaj: največja moč: 134 kW, največji navor: 270 Nm, zadaj: največja moč: 40 kW, največji navor: 121 Nm. Litij-ionski akumulatorski sklop: 18,1 kWh. Sistemska moč hibridnega pogona: 227 kW (309 KM). Električni štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik e-CVT.
Mere in masa: 466  cm, širina: 186,5  cm, višina: 166  cm, medosna razdalja: 269  cm, masa praznega vozila: 2101  kg, dovoljena skupna masa: 2540  kg, prtljažnik: 554 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 1,4 l/100 km, izpust CO2: 28  g/km, električni doseg: do 69 km, poraba na testu: 5,3  l/100 km.
Cena:  Toyota Adria: 72.950 evrov
Da je lepota lahko tudi uporabna, NX dokazuje še z vlečno močjo, saj nanj lahko pripnete tudi 1,5 tone težko prikolico.

Kultura unikatov

Japonska kultura je prežeta s številnimi unikati. Filozofija njihovega sloga stremi k izjemni natančnosti, ki jo prežema spoštljiv odnos do tradicije. Za lažje razumevanje, zakaj je Lexus med prestižnimi znamkami uspel brez dolge tradicije, ki je značilna za njegove nemške ali angleške tekmece, samo pomislite na to, kako Japonci negujejo svoje vrtove, kako dosledni so pri kulinariki, kaj vse naredijo pri vzgoji miniaturnih drevesc bonsaijev, kako dosledni so pri protipotresni arhitekturi ali pa pri javnem prometu, kjer izstopata hitrost in točnost njihovih vlakov.

Na zadnji klopi imaš občutek, da sediš v večjem avtomobilu. Pri Lexusu kupec preprosto dobi nekaj več, nekaj, kar znajo na tako očiten način ponuditi le najboljši japonski inženirji.

 

Ključne besede


Test avtaElektrikaLexuspriključni hibridcestni terenecštirikolesni pogonhibridni pogonhibridlexus NX