Pred tremi desetletji se je prvi mož Toyote Eidži Tojoda odločil izdelati najboljši avto na svetu. S projektom F1 (Flagship One) so pod novo blagovno znamko Lexus razvili limuzino, s katero so se spopadli z uveljavljenimi in precej starejšimi avtomobilskimi imeni v prestižnem delu avtomobilskega trga. Leta 1989 so na ameriškem trgu predstavili prvi Lexusov avto LS 400, ostalo pa je, kot se reče, zgodovina.
Inženirji v Kalifornijo, kjer so morali živeti na "veliki nogi"
Pri Toyoti so se projekta F1 lotili na zelo nekonvencionalen način. Še preden so se odločili za novo znamko, so skupino razvojnikov poslali v Kalifornijo, kjer so živeli kot člani premožnejšega sloja ameriškega prebivalstva. Ta preizkus je pripeljal do ugotovitve, da bodo na trgu prestižnih avtomobilov najučinkoviteje nastopili z novo blagovno znamko: tako se je rodila znamka Lexus, ki že z imenom ponazarja prestiž oziroma luksuz. Znamko so predstavili leta 1988 na avtomobilskih razstavah v Chicagu, Los Angelesu in New Yorku.
Prvi Lexusov serijski avto je bil prestižna limuzina LS 400 z osemvaljnim V8 motorjem vgrajenim spredaj in pogonom na zadnji par koles: javnosti so ga pokazali januarja 1989 na detroitskem avtomobilskem salonu. Hkrati z novo blagovno znamko so pri Lexusu v ZDA vzpostavili tudi povsem novo mrežo 81 trgovcev, ki so z novo prestižno limuzino precej razburkali tradicionalen trg prestižnih limuzin. Lexus LS 400 je požel veliko zanimanja in našel veliko kupcev - zagotovo tudi zaradi cene, kakršno so imeli šibkejši tekmeci z le šestvaljnimi motorji.
Za uspeh Lexusa ima nekaj zaslug tudi tehnična napaka na prvih izdelanih avtomobilih. Že po nekaj mesecih prodaje so morali namreč zaradi pritožbe dveh kupcev o nezanesljivi električni napeljavi vpoklicati 8000 avtomobilov; s hitrim odzivom in uspešnimi popravili so si utrdili zaupanje svojih kupcev in pridobili sloves avtomobilske znamke, ki skrbi za svoje kupce.
Sive lase za nemško trojico
V letu 1990, prvem polnem letu od nastopa na trgu, so pri Lexusu v ZDA prodali 63.594 avtomobilov - največ modelov LS 400, nekaj manj pa modelov manjše limuzine ES 250. Konec tega leta so pri Lexusu začeli svoje avtomobile izvažati tudi v Evropo, kjer pa je bila uveljavitev veliko bolj zahtevna, saj so bili evropski kupci bolj nezaupljivi, ceste bistveno drugačne kot v ZDA, po evropskih, še zlasti nemških avtocestah, pa so bile hitrosti bistveno večje kot v ZDA. Poleg zmogljivosti in udobja v vožnji so bile za evropske kupce pomembne tudi vozne lastnosti, še zlasti dinamičnost v vožnji. Mercedes, BMW in Audi so naredili vse, da Lexusu otežijo uspeh. Kljub vsemu je Lexus počasi pridobival kupce, a omenjeni tekmeci imajo v Evropi še vedno veliko prevlado.
Tudi cestno-terenski prestiž
Konec 90. let prejšnjega stoletja je Lexus zaoral ledino tudi pri prestižnih cestnih terencih: leta 1998 je predstavil RX 300, križanca med prestižno limuzino in cestnim terencem. Če Mercedesov ML, ki je na ceste zapeljal leta 1997, velja za prvega prestižnega cestnega terenca, je Lexusov RX 300 leto dni pozneje pokazal pot prestižnim križancem.
Od takrat serija RX žanje uspehe: danes je na cesti že peta generacija RX in je najbolje prodajan Lexusov model nasploh.
Hibridna zaveza
Znamka Lexus je letos praznovala 30 let, a v svetu starih avtomobilskih rodbin Lexus vseeno spada med najmlajše avtomobilske znamke. Vseskozi pri Lexusu prisegajo tudi na napredne tehnologije in inovativne rešitve. Tako so leta 2004, le leto dni po predstavitvi druge generacije križanca RX, predstavili tudi svoj prvi hibridni avto - RX 400h. Poganjala ga je kombinacija 3,3-litrskega bencinskega šestvaljnika in električnega motorja, s svojim prvim hibridnim avtom pa so pri Lexusu napovedali zavezanost k hibridni pogonski tehnologiji.
Leta 2007 so prvi lexusi prek uradnega zastopnika zapeljali tudi na slovenske ceste.
30 let?
Za volanom lexusa LS 400 iz leta 1989
Redko se ponudi priložnost sesti za volan avta, ki je ustvaril avtomobilsko znamko. ”Ta avto je star trideset let?“ je bila prva opazka, ko sem sedel na usnjen vozniški fotelj. Električno pomična sedeža in električno nastavljiv volan sta bila pred 30 leti dodatka za udobje, ki sta bila na voljo le v peščici takratnih avtomobilov. Pogled na številne gumbe na armaturni plošči in sredinski konzoli pokaže, da so se pri Lexusu potrudili, da presežejo ostale prestižne znamke na trgu. LS 400 je imel tudi prilagodljivo vzmetenje in blaženje, gretje sedežev spredaj in zadaj ter še veliko več - pred tridesetimi leti.
4-litrski bencinski V8 osemvaljnik teče uglajeno in bolj mirno kot številni sodobni motorji. Prav vozno udobje daje značaj tej prestižni limuzini: udobje in tišina med vožnjo sta tudi danes občutna, 30 let star samodejni menjalnik pa še vedno prestavlja uglajeno. Osemvaljnik se rad zažene tudi v višje vrtljaje, pri tem v kabino spusti globok ter grgrajoč zvok, ki pa ne zmoti udobja. Vožnja z LS 400 po avtocesti je kot vožnja na leteči preprogi v popolnem brezvetrju.