Z novim UX je Lexus zapolnil luknjo v ponudbi in ponudil svoj avto tudi kupcem, ki se ozirajo po manjših cestnih terencih v prestižnem delu avtomobilskega trga. Kako se bo spopadel z uveljavljenimi tekmeci?
Zanimivosti in dejstva: 5 kW moči za 4x4 formulo oprijema
Električni štirikolesni pogon, ki je na voljo za doplačilo 1450 evrov, je treba vzeti kot zasilni pripomoček za spolzke podlage; dodaten električni motor z le 5 kW moči lahko malce pomaga pri speljevanju, Lexusove trditve, da pripomore k oprijemu tudi v asfaltnih ovinkih, pa se na preskusu niso potrdile. |
Hibridni pogonski sistem z 2-litrskim motorjem in novim planetnim brezstopenjskim menjalnikom je udobna in dokaj živahna pogonska izbira; motor je dovolj odziven, da se živahno spoprime tudi z izzivi bolj športno ambiciozne vožnje, a odlično uravnoteženo podvozje bi zmoglo še več. Je pa zanimiva tudi možnost izbire 2-litrskega bencinskega turbo motorja, ki sicer ni tako gospodaren kot hibrid, je pa 4000 evrov cenejši. |
Prepoznavne poteze - ostri karoserijski robovi
Lexus UX, ki je ime dobil iz angleške opisne oznake “urban explorer”, kar pomeni mestni raziskovalec, v dolžino meri malce manj kot 4,5 metra; s tem je za dobre pol številke manjši od lexusa NX in precej natančno poravnan z glavnimi tekmeci. Lexusovi inženirji so ga postavili na novo Toyotino prilagodljivo platformo TNGA za kompaktne avtomobile, na kateri so narejeni tudi novejši Toyotini avtomobili: od CH-R do corolle.
UX ima na primer enako medosno razdaljo kot Toyotin kupejevski križanec CH-R, a ima vseeno več prostora v potniški kabini, za kar je zaslužna bolj razpotegnjena oblika karoserije. Vseeno je tudi UX videti kot cestno-terenski kupe s prisekanim zadkom, a s prepoznavnimi Lexusovimi potezami - ostrimi karoserijski robovi, reliefnimi zadnjimi lučmi in od daleč prepoznavno masko hladilnika. Tudi v kabini UX ne skriva porekla: armaturna plošča je samosvoja, merilniki so digitalni, upravljanje multimedijske naprave še vedno poteka prek malce nerodne sledilne ploščice. A tudi najmanjši lexus je narejen brezhibno in iz kakovostnih materialov, predvsem pa ponuja odlično počutje vozniku in sovozniku. Je pa lexus UX zagotovo med cestnimi terenci z najnižjim položajem sedenja, ki je bližje klasični kombilimuzini kot dvignjenim cestnim terencem: v večini tekmecev sedimo precej višje. Bo to odgnalo kupce, ki se za tovrstne avte odločajo predvsem zaradi višjega položaja za volanom? Da je za potnike zadaj prostor za kolena in glave precej tesno odmerjen, je glede na dimenzije avta bolj ali manj pričakovano, prav tako ne bi smel razočarati prostorninsko dokaj skromen prtljažnik - vanj gre 320 oziroma 283 litrov prtljage (za različico z električnim štirikolesnim pogonom).
135 kW sistemske moči hibridnega pogona
Pri lexusu so že dolgo zapisani hibridni pogonski tehniki; čeprav je kupcem na voljo tudi bencinski 2-litrski turbo štirivaljnik, naj bi UX največ kupcev ujel s hibridnim sklopom z 2-litrskim bencinskim motorjem, dvema električnima motorjema in brezstopenjskim planetnim menjalnikom, ki jo poznamo iz nove toyote corolle. Sistemska moč 135 kW je dovolj za dokaj živahne zmogljivosti, dobro odzivnost in zmerno porabo goriva, brez težav pa bi platforma UX prenesla tudi zmogljivejši pogonski sistem. Menjalnik z možnostjo ročnega pretikanja med umetno nastavljenimi prestavnimi stopnjami kar nekaj pripomore k udobju in boljšemu občutku v vožnji.
Tako kot pri novi toyoti corolli tudi v lexusu UX prijetno presenetita uravnoteženo vzmetenje in učinkovito podvozje z večvodilno zadnjo premo. Z natančno vodljivostjo in dobrim oprijemom se UX med asfaltnimi ovinki znajde enako dobro kot kombilimuzine brez terenskega predznaka. V ponudbi je sicer tudi različica z električnim štirikolesnim pogonom, a dodaten električni motor za zadnji kolesni par je s 5 kW prešibak za kaj več kot le za pomoč pri speljevanju na spolzkih podlagah. Pri opremi UX sledi večjim lexusom z bogatim naborom asistenčnih sistemom - velika večina jih je na voljo že v začetnih paketih opreme.
Slovenski štart pod mejo 30 tisočakov
Lexus UX je na naše ceste zapeljal prav v teh dneh. Cene za bencinsko različico se začnejo pri 29.950 evrih, za hibridnega UX pa je treba odšteti najmanj 33.950 evrov. Najdražji je hibridni UX luxury za 48.950 evrov, če mu dodamo še električni motor zadaj in s tem štirikolesni pogon za 1450 evrov, pa cena naraste prek 50.000 evrov.
Pod črto ...
Pri Lexusu vedo, da imajo zahtevnejši (in petičnejši) kupci radi cestne terence in križance vseh velikosti, ne samo največje in nadražje. UX je všečen in kljub manjšim meram dosleden lexus, ki se bo znal postaviti po robu audiju Q3, mercedesu GLA in volvu XC40.
nov najmanjši Lexusov križanec
prilagodljiva Toyotina platforma
hibridni ali bencinski pogon
zelo dobre vozne lastnosti
že naprodaj za najmanj 29.850 evrov.