Lexus ES je naslednik nekdanjega lexusa GS: s klasično limuzinsko obliko, hibridnim pogonom in japonskim prestižem nagovarja zahtevne kupce limuzin prestižnega srednjega razreda.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Zvrhana mera originalnosti
Na konzervativnem trgu prestižnih limuzin se boj proti trem uveljavljenim nemškim ponudnikom tovrstnih avtomobilov zdi jalovo početje, a Lexus vendarle tudi pri nas počasi, a vztrajno gradi svoj krog ljubiteljev.
Razlogov za to ni tako lahko najti; štirivratni ES, ki v dolžino meri malce manj od 5 metrov, je razmeroma konzervativno oblikovana limuzina, ki so ji z izrazno in značilno masko hladilnika nadeli prepoznavno in všečno, a nič kaj izjemno podobo.
Skladno oblikovana limuzina z medosno razdaljo 287 cm v notranjosti ponuja dovolj prostora, da bosta potnika (ali trije) zadaj sedela po limuzinsko udobno - z dovolj prostora tako za komolce kot za kolena, le glave so blizu kupejevsko padajoči strehi. 454-litrski prtljažnik je med manjšimi v razredu. A namesto litrov in centimetrov ES ponuja nekaj drugega; odlična prednja sedeža, udoben položaj za volanom, žlahtne materiale, zelo natančno izdelano notranjost - in zvrhano mero originalnosti. Ali samosvojosti, če hočete: Lexusov sistem upravljanja z multimedijskim sistemom prek drsne ploščice ni prav intuitiven ali natančen, armaturna plošča je kombinacija drsno-premičnih analognih in digitalnih merilnikov, voznik pa se mora znajti med številnimi razmetanimi gumbi in stikali - tudi na volanskem obroču.
Elegantna, pomirjajoča vožnja
A lexus ES vendarle pomirja - z dobro zvočno zatesnjenostjo kabine in ležernim značajem hibridnega pogonskega sistema. Ta je v osnovi enak kot v Toyotinem RAV 4, le da je brez dodatnega električnega motorja za zadnji kolesni par; sistemska moč 160 kW in brezstopenjski način prenosa moči na prednji kolesi poskrbita za mirno, udobno in tiho vožnjo - če voznik od avta ne zahteva športnega hitenja. Vozno udobje bi si zaslužilo višjo oceno, če avto v opremski različici F-sport ne bi bil opremljen z 19-palčnimi kolesi in nizkopresečnimi pnevmatikami, ki povsem brez potrebe preveč vestno prenašajo cestne neravnine v kabino. Kdor se ozira po takšnem avtu, naj se izogne različici F-sport.
Celovit in učinkovit nabor asistenčnih sistemov je v tem razredu nuja, prav tako kot dolg seznam različnih prestižnih, udobnih in stilskih dodatkov. Ti so pri Lexusu zelo kakovostni in precej cenejši kot pri evropskih tekmecih - tudi zato je razkorak med ceno serijskega in temeljito opremljenega avta pri Lexusu razmeroma majhen. Za v osnovi dobro opremljen ES F-sport je treba odšteti malce manj kot 60.000 evrov, priporočamo pa dokup zelo učinkovitih pametnih LED žarometov in kakovostnega Mark Levinson ozvočenja.
Pod črto ...
Lexus ES je samosvoja in prestižna hibridna limuzina za voznike z umirjenim značajem: za vse tiste, ki želijo izstopati - a na diskreten in neopazen način.
Všeč nam je +
skladna oblika, dobra prednja sedeža, kakovostna izdelava, zmerna poraba goriva
Ni nam všeč -
neudobne pnevmatike, skromne zmogljivosti, multimedijski vmesnik
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina 2487 cm3, največja moč: 131 kW (178 KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 221 Nm pri 3600 vrt./min. Sinhroni elektro motor, največja moč: 88 kW, največji navor: 202 Nm. Nikelj-metal-hidridni akumulatorji. Sistemska moč hibridnega pogona: 160 kW (218 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 497,5 cm, širina: 186,5 cm, višina: 144,5 cm, medosna razdalja: 287 cm, masa praznega vozila: 1799 kg, dovoljena skupna masa: 2150 kg, prtljažnik: 454 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 121 g/km, poraba na testu: 6,5 l/100 km. |
Cena: | Toyota Adria: 59.850 EUR |