LBX je Lexusov najnovejši in najmanjši avto, ki bo zelo verjetno tudi Lexusov najcenejši avto, ko bo v začetku prihodnjega leta zapeljal na naše ceste. Tehniko in mehaniko si deli s Toyotinim yarisom crossom, a se tega na pogled in na otip ne opazi oziroma občuti: tudi kot prva stopnička v Lexusov svet avtomobilskega prestiža novi LBX navduši z vgrajenimi materiali in s kakovostjo izdelave.
Novi lexus LBX (Lexus Breaktrough Crossover ali po slovensko Lexusov prebojni križanec) je 419 cm dolg križanec, ki je postavljen na Toyotino modularno in prilagodljivo platformo. Na povsem enaki osnovi je narejen Toyotin yaris cross, ki pa je vendarle videti precej drugače: če je yaris cross na pogled robusten mestni pustolovec, je novi lexus LBX oblikovno bolj uglajen in eleganten.
Nekaj oblikovnih stičnih točk med lexusom LBX in yarisom crossom sicer lahko najdemo, če se potrudimo, za odtenek lažje pa v LBX vendarle najdemo Lexusovo oblikovno identiteto: z malce domišljije v maski hladilnika prepoznamo Lexusovo značilno trapezoidno masko, nekaj oblikovnih značilnosti opazimo tudi na zadnjem delu, kjer obe luči povezuje LED trak. Je pa pri najmanjšem lexusu opaziti precej manj ostrih karoserijskih prelomov in robov kot pri večjih Lexusovih križancih, a avtu bolj zaobljene karoserijske obline dobro pristojijo.
Originalna notranjost
Več oblikovnih ločnic je opaziti in občutiti v notranjosti. Na prvi pogled notranjost deluje dokaj minimalistično; namesto štrlečega zaslona multimedijske naprave v yarisu crossu ima LBX 9,8-palčni zaslon multimedijske naprave z uporabniškim vmesnikom Lexus Link Connect vgrajen v spodnji del sredinske konzole, kar poravna linije armaturne plošče in omogoča tudi boljši pogled navzven.
Eno od značilnosti vseh lexusov - odlične vgrajene materiale in brezhibno izdelavo - so uspešno prenesli tudi v najmanjšega lexusa: med izbiro, ki je na voljo kupcem, so na primer tudi različno obarvani šivi na armaturni plošči iz umetnega usnja, nova vrsta teksturirane umetne mase za dele armaturne plošče, pa tudi brezhibna vozniška ergonomija, ki vse upravljalske elemente ponuja na dosegu rok. Prvi občutki in vtisi, ko smo sedli v avto, potrjujejo Lexusove napoved: tudi LBX v notranjosti ponuja značilno Lexusovo prestižno počutje. Pri Lexusu poudarjajo, da so potniško kabino in mehaniko tudi dodatno zvočno izolirali, kar bomo lahko potrdili, ko bomo avto prvič zapeljali na cesto. Pri notranji prostornosti velja podobno kot pri yarisu crossu: na zadnji klopi, ki je rahlo dvignjena in omogoča boljši pogled navzven, hitro zmanjka prostora za kolena, prtljažnik pa je 332 litri nadpovprečno uporaben.
Trije valji in poldrugi liter prostornine
Lexus LBX bo na voljo le s hibridnim pogonom, ki ga poznamo že iz yarissa crossa in yarisa: gre za kombinacijo 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika, elektromotorja, generatorja in brezstopenjskega eCVT menjalnika. V lexusu LBX je pogonska kombinacija malce močnejša kot v obeh Toyotah: zmore 100 kW (136 KM) in ima 185 Nm navora, poganja pa lahko prednji kolesi ali pa - z dodatnim elektromotorjem zadaj - tudi zadnji kolesni par. V primerjavi s Toyotinim hibridnim pogonom ima Lexusov v bloku motorja vgrajeno še dodatno izravnalno gred, ki duši trivaljne tresljaje, zaradi česar lahko verjamemo Lexusovim inženirjem, da novi LBX omogoča precej bolj mirno in tiho vožnjo. Še to: različice LBX s štirikolesnim pogonom imajo zadaj podvozje vpeto z dvojnima prečnima vodiloma, različice s pogonom spredaj pa s torzijskim drogom.
Pri Lexusu pravijo, da se Lexusova lastniška izkušnja začne že v prodajnem salonu oziroma pri sestavljanju avtomobila, zato bodo kupci lahko izbirali med štirimi različnimi stilskimi in opremskimi paketi, ki so jih Lexusovi tržniki poimenovali “atmosfere” in jim nadeli oznake elegant, relax, emotion in cool. Razlikujejo se po barvnih kombinacijah notranjosti in zunanjosti, različnih oblogah in še čem. Ob teh štirih kombinacijah bo na voljo še osnovna različica LBX in pa posebna različica Bespoke Build, pri kateri bo lahko kupec spreminjal veliko več podrobnosti, med njimi tudi barvo varnostnih pasov ali šivov na sedežih.
Kako bo novi LBX opremljen z varnostno in drugo opremo, v tem trenutku še ni znano, so pa povedali, da bo nekaj varnostnih dodatkov, kot je na primer nadzor nad prečnim prometom spredaj, ostalo na seznamu doplačil, tako kot tudi digitalna armaturna plošča, prikazovalnik podatkov na vetrobranskem steklu, električno dvižna zadnja vrata, digitalni ključ in še kaj.
Pod črto
Z LBX so pri Lexusu dokazali, da lahko tudi iz kompaktnega križanca naredijo prestižni draguljček, ki zna zaigrati na enake note kot večji in dražji lexusi. Je pa njegov tržni uspeh močno odvisen od cene, ki v tem trenutku še ni znana. Najdražji hibridni yaris cross stane 31.550 evrov; s precejšnjo gotovostjo lahko rečemo, da LBX zelo verjetno ne bo nič cenejši, kvečjemu dražji. V tem avtomobilskem razredu pa je cena vendarle pomemben nakupni dejavnik. Spomladi prihodnjega leta, ko bi LBX zapeljal na naše ceste, bomo videli, ali je Lexusu uspelo …
- Nov Lexusov kompaktni križanec,
- narejen na osnovi toyota yaris cross,
- širši in nižji od yarisa crossa
- hibridni pogonski sklop z 1,5-litrskim trivaljnikom,
- 100 kW in 185 Nm navora,
- pogon na prednji kolesi ali na vsa štiri kolesa,
- izbrani materiali in odlična kakovost izdelave,
- naprodaj spomladi prihodnjega leta,
- cena še ni znana.