Novi lexus UX je odlična vstopnica v svet japonskega prestiža: kot najmanjši Lexusov križanec ponuja (skoraj) vse tisto, kar je všeč voznikom lexusov - začenši s hibridnim pogonskim sistemom. Test.
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Kompaktni križanec je doslej manjkal v Lexusovih prodajnih salonih
Pri Lexusu se radi pohvalijo, da imajo najbolj zveste kupce; ko ti sedejo za volan svojega lexusa, jih težko spraviš v avto druge znamke. A lexus UX je kompaktni križanec, ki je doslej manjkal v Lexusovih prodajnih salonih in to pomeni, da mora UX kupce pleniti drugim prestižnim avtomobilskim znamkam.
S 450 cm dolžine se UX dobrika kupcem v hitro rastočem avtomobilskem razredu manjših cestnih terencev in križancev. Je malce daljši od toyote CH-R, s katero si deli veliko tehnike in mehanike (tudi prilagodljivo Toyotino platformo TNGA), pa tudi dovolj samosvoje oblikovan, da ga ne moremo zamenjati s CH-R ali katerim drugim tekmecem. Ob prepoznavni Lexusovi maski hladilnika je zanimiv tudi od zadaj, kjer pozornost vzbujajo reliefne zadnje luči. 264-centimetrska medosna razdalja ne dopušča prostorskih čudežev; UX ne ponuja nič več prostora kot toyota CH-R ali večina tekmecev: v tej različici celo še manj, saj je zaradi dodatnega električnega motorja nad zadnjo osjo prtljažnik zelo plitek in z 238 litri prostornine le pogojno uporaben.
Značilen občutek unikatnosti
A v zameno za omejeno uporabnost UX ponuja značilno lexusovsko uporabniško izkušnjo: odlična prednja sedeža, samosvoje oblikovano in kakovostno izdelano notranjost, veliko opreme in občutek unikatnosti oziroma izstopanja iz avtomobilskega povprečja. Vključno z nerodnim uporabniškim vmesnikom multimedijske naprave.
Tudi tehnika je značilno lexusovska; UX poganja hibridni pogonski sklop z 2-litrskim bencinskim motorjem s 112 kW, planetnim gonilom namesto menjalnika in 80-kilovatnim električnim motorjem: kljub dodatnemu zmogljivostno skromnemu električnemu motorju za pogon zadnjih koles se UX pelje tako kot ostali Lexusovi (in Toyotini) hibridi. Tiho, dovolj odzivno in dokaj varčno; poraba goriva na testu se je gibala med 5,5 in 7 litri bencina na 100 km.
UX ponuja kar nekaj užitkov v vožnji - volanski mehanizem je natančen, karoserijskih nagibanj je malo, zvočna izolacija kabine je zelo dobra -, a UX ni športnik, pa tudi ne cestni terenec. Skromna oddaljenost od tal in zelo skromna pomoč dodatnega električnega motorja med zadnjima kolesoma pomagata le pri speljevanju na spolzki podlagi.
A kupci lexusov verjetno bolj kot vozne zmogljivosti in lastnosti cenijo unikatnost in japonsko različico prestiža; tem vrednotam zelo dobro streže tudi najmanjši med lexusi. Da takšna nečimrnost stane precej več od velikostnih ali razrednih tekmecev, ni nič čudnega: za testni UX je treba odšteti več kot 50.000 evrov, a v tej ceni je všteta vsa udobju in varnosti namenjena oprema, ki jo je treba pri nemških tekmecih dodatno plačati.
Pod črto ...
Tudi najmanjši med lexusi pomirja - z umirjenim pogonskim sistemom in voznimi lastnostmi, s samosvojo, a kakovostno izdelano notranjostjo, zvrhano mero individualnosti. In visoko ceno.
Všeč nam je +
prepoznavna oblika, položaj sedenja in počutje, kakovostna izdelava, zmerna poraba goriva
Ni nam všeč -
premajhen prtljažnik, skromne zmogljivosti, visoka cena
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 1987 cm3, največja moč: 112 kW (152 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 190 Nm pri 4400 vrt./min., električni, sinhroni, največja moč: 80 kW (109 KM), največji navor: 202 Nm. Sistemska moč hibridnega pogona: 134 kW (184 KM). Pogon na prednji kolesi, dodaten električni motor za pogon zadnjih koles, brezstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 449,5 cm, širina: 184 cm, višina: 154 cm, medosna razdalja: 264 cm, masa praznega vozila: 1742 kg, dovoljena skupna masa: 2110 kg, prtljažnik: 283 l, posoda za gorivo: 43 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 177 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,3 l/100 km, izpust CO2: 103 g/km, poraba na testu: 6,8 l/100 km. |
Cena: | Toyota Adria: 51.500 EUR |