CX-60 je nov in največji Mazdin cestni terenec, postavljen na povsem novo platformo in opremljen s povsem novim priključno-hibridnim pogonom. Najzmogljivejša in najdražja mazda doslej s tehniko, predvsem pa s kakovostjo materialov in izdelave, odločno stopa med prestižnejše tekmece.
Zanimivosti in dejstva: Pomoč elektrike in inovativen menjalnik
Priključno-hibridni pogonski sklop je prvi te vrste v Mazdinih avtih. Gre za kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika, električnega motorja, akumulatorskega sklopa s 17,8 kWh in tehnično inovativnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Ta namreč nima običajnega hidravličnega pretvornika navora, pač pa ima večploščno sklopko v oljni kopeli, ki je na drugi strani povezana z električnim motorjem. Ta deluje tudi kot generator, vse skupaj pa daje kar 241 kW (327 KM) sistemske moči in 500 Nm sistemskega navora. |
Od blizu so bolj vidne tudi razlike v dimenzijah; s skoraj 20 cm večjo dolžino, s 5 cm večjo širino in s 17 cm daljšo medosno razdaljo je CX-60 za razred večji od CX-5, sicer pa je po merah dokaj podoben nekaterim prestižnejšim tekmecem, na primer audiju Q5.
Primerjava z zvenečimi tekmeci je še kako na mestu, ko prvič sedemo v avto. Del Mazdinega oblikovalskega jezika Kodo je namreč tudi uporaba žlahtnih materialov, kakršni so les, usnje in kovina, v nekaterih različicah opreme pa se jim pridružuje tudi tkanina, iz kakršne so sešiti tradicionalni japonski kimoni. Ob vrhunski izdelavi je vrhunsko tudi počutje v avtu, dodajamo pa še eno pohvalo: Mazda je eden redkih avtomobilskih izdelovalcev, ki se ni spustil v tekmo za čim večje in na dotik občutljive zaslone. Tako kot v ostalih mazdah je tudi pri CX-60 zaslon infotainment naprave nameščen visoko na armaturni plošči in daleč od rok, saj z njim upravljamo prek vrtljivega stikala na sredinski konzoli. Da je to najvarnejši način upravljanja, smo dokazali v primerjavi, ki smo jo objavili v prejšnji številki Motorevije. Ob tem velja omeniti še eno novost: CX-60 ima povsem digitalno instrumentno ploščo, seveda izdatno prilagodljivo in dobro čitljivo.
Ob 287-centimetrski medosni razdalji CX-60 ponuja obilico prostora za štiri odrasle - peti oziroma tretji zadaj mora sedeti na dokaj neudobnem in rahlo povišanem sredinskem sedalu zadnje klopi. K udobju pri vstopanju in izstopanju veliko dodajo tudi zadnja vrata, ki se odpirajo skoraj pod pravim kotom. Prtljažnik s 477 litri prostora ne izstopa iz razrednega povprečja.
Najzmogljivejša mazda
Zelo široka sredinska konzola med prednjima sedežema je prijetno uporabna, opozarja pa na zasnovo avtomobila z vzdolžno postavljenimi motorji spredaj in osnovnim pogonom na zadnji kolesi - pod široko sredinsko konzolo je kardanska gred za pogon zadnjih koles. Priključno-hibridni CX-60, kakršnega smo vozili tokrat, ima mehanski štirikolesni pogon s sredinsko večlamelno sklopko, ki deli navor med oba kolesna para v vseh voznih režimih - tudi povsem električnem. Priključno-hibridni pogonski sklop je prvi te vrste v Mazdinih avtih. Gre za kombinacijo 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika, električnega motorja, akumulatorskega sklopa s 17,8 kWh in tehnično inovativnega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika. Ta namreč nima običajnega hidravličnega pretvornika navora, pač pa ima večploščno sklopko v oljni kopeli, ki je na drugi strani povezana z električnim motorjem. Ta deluje tudi kot generator, vse skupaj pa daje kar 241 kW (327 KM) sistemske moči in 500 Nm sistemskega navora. Nič čudnega, da je takšen CX-60 najzmogljivejša mazda doslej: do 100 km/h rabi le 5,8 sekunde, najvišja hitrost - ki jo na nemških avtocestah dosežemo zelo hitro - pa je omejena na 200 km/h. Menjalnik odlikujejo zelo hitra pretikanja, sicer pa voznik lahko izbira med različnimi voznimi programi - od športnega, električnega, terenskega do programa za vleko prikolice (do 2,5 tone). Zgolj na elektriko pri Mazdi obljubljajo doseg več kot 60 kilometrov, sicer pa oba motorja dobro sodelujeta: na preskusni vožnji po (hitrih) nemških avtocestah in podeželju je bila povprečna poraba goriva na 100 km približno 5 l in 24 kWh.
CX-60 je seveda opremljen s celotnim naborom najsodobnejših asistenčnih sistemov, ki je pri vseh različicah v serijski opremi, pa tudi sicer je opremljenost na zelo visoki ravni. Naročila za novi CX-60 Mazdini slovenski trgovci že sprejemajo, cene pa se začnejo pri 52.300 evrih in segajo do 63.900 evrov za najbolje opremljeno različico.
V začetku prihodnjega leta bo CX-60 na voljo tudi v treh novih motornih različicah - pri Mazdi so namreč zanj razvili dva povsem nova motorja: 3,3-litrski vrstni dizelski šestvaljnik s 147 ali 187 kW, še leto dni pozneje pa bo na voljo tudi nov 3-litrski bencinski vrstni šestvaljnik.
Pod črto
Nova mazda CX-60 je zelo zanimiva alternativa uveljavljenim srednjevelikim cestnim terencem. Pri Mazdi ne skrivajo, da merijo tudi na kupce prestižnejših prvokategornikov v tem razredu, kakršni so na primer audi Q5, BMW X3 in mercedes GLC. V tej luči - in v luči nenehnih avtomobilskih podražitev - se tudi cena nove mazde CX-60 ne zdi pretirana …
Mazda CX-60
- povsem nov 474,5 cm dolg cestni terenec
- prostorna kabina
- zelo kakovostni materiali in izdelava
- prvi Mazdin priključno-hibridni pogonski sklop
- sistemska moč 241 kW in navor 500 Nm
- pospešek do 100 km/h v 5,8 sekunde
- električni doseg več kot 60 km
- mehanski štirikolesni pogon
- suverene vozne lastnosti
- že naprodaj za najmanj 52.300 evrov