V starem Rimu je veljalo, da plebejci za srečno življenje potrebujejo le kruh in igre. Če izhajamo iz osnov družinske mobilnosti za vsakogar, Dacia v novem joggerju daje točno to: veliko avta, ob katerem družinam ostane tudi za kruh.
Zanimivosti in dejstva: 11,3 evra za kg prostornega in praktičnega družinskega avtomobila
Malce za šalo, pa tudi malce zares: da so na trg lahko poslali tako veliko “porcijo” družinske mobilnosti po začetni ceni 11,3 evra na kilogram avtomobila, so morali zelo natančno in premišljeno sklepati tehnološke kompromise. To je vsekakor težka naloga, da na ulomkovi črti lahko ponudiš toliko litrov in centimetrov avtomobila za takšno ceno. |
Oba sedeža 3. vrste je mogoče hitro in enostavno sklopiti ali pa povsem odstraniti iz prtljažnika. Vsak tehta manj kot 10 kg, približno toliko kot paket šestih 1,5-litra velikih plastenk z vodo. Ob sedmih sedežih za prtljago ostane 212 litrov prostora. |
Vrnitev Dacie pod okriljem Renaulta ostaja zgodba o uspehu, saj so do sedaj na 44 trgih prodali več kot 7,5 milijona avtomobilov. |
Dacia jogger je avto, ki skoraj vsaki družini omogoča zelo veliko prostora, dovolj sodobno tehnološko osnovo in malce pustolovsko obliko, v kateri so združili lastnosti cestnega terenca, karavana in enoprostorneža. Noben drug križanec na trgu za 13.890 evrov ne ponuja 708-litrskega prtljažnika in tako prostorne kabine. Najdaljši avtomobil znamke Dacia smo v kontekst zgodovinskega reka postavili z namenom, saj smo želeli opozoriti na dejstvo, da večina (pre)dragih novodobnih avtomobilov kljub svoji kompleksnosti ne zmore zares “osrečiti” povprečne družine, ki si avtomobilsko udobje kupi na obroke.
Različni geni združeni v najsodobnejši Renaultovi karoserijski platformi
Jogger je zasnovan na Renaultovi najsodobnejši platformi CMF-B, ki kot osnova služi še novemu sanderu, cliu in capturju. Slednje se najbolj očitno pozna pri voznih lastnostih, saj je jogger v primerjavi z dostavniškim dokkerjem, karavanskim loganom in svojim predhodnikom, enoprostornežem lodgyjem, občutno natančneje vodljiv in bolje zvočno zatesnjen. Čvrstejša karoserijska osnova je dobra popotnica za varnost, ki je tudi pri vstopnem modelu dopolnjena z radarsko podprtim sistemom proti naletu, ki samodejno zavira v sili. Eden od najbolj opaznih cenovnih kompromisov je seveda kratek spisek aktivnih varnostnih pomagal, ki obsega nadzor mrtvih kotov, kamero za vzvratno vožnjo, parkirna tipala, običajni tempomat in pomoč pri speljevanju v klanec.
Na zunaj je jogger videti malce pustolovsko. Le najbolj pozorni bodo opazili 4-centimetrsko stopničko, višinsko razliko med bočnimi vrati. Ta omogoča “gledališko” postavitev sedežev: srednja vrsta je postavljena 5 cm višje, tretja vrsta pa 2,5 cm višje. Tako vsi potniki dobro vidijo naprej in vstran, kar seveda povečuje udobje. Simpatično robusten videz podčrtuje 20-centimetrska oddaljenost od tal, ki avtu daje nekaj več svobode na slabših poteh. Vožnji po slabših cestah je prilagojeno tudi podvozje, ki zelo dobro blaži neravnine in tudi makadamska rebra in luknje. Na asfaltu od podvozja ne gre pričakovati dinamičnih presežkov, jogger se tudi precej nagne v ovinek, a dobro obdrži smer.
Veliko uporabnega prostora
Največja prednost joggerja je seveda prostorna in prilagodljiva kabina. Joggerjeva medosna razdalja je za skoraj 7 centimetrov daljša kot pri najbolj prostornem med velikimi karavani - Škodinem superbu. Vstopanje v avto je zaradi večje oddaljenosti od tal in širokih vrat zelo udobno, prostora za kolena in glave pa v srednji vrsti zelo veliko. To je tudi edini kompakten 7-sedežnik, v katerem odrasel potnik brez telovadnih veščin sede v tretjo vrsto in tam ne sedi zgolj za silo.
Prtljažnik je ob 5-sedežnem tlorisu ogromen, primerljiv z berlingom, rifterjem, caddyjem … Če v avtu ni tretje vrste, srednji sedeži pa so položeni v tla, v joggerju nastane dva metra dolga in meter široka ploščad, nad njo pa za več kot dva kubična metra prostora. Pohvalimo tudi pregledne merilnike, uporabniško precej enostaven 8-palčni digitalni zaslon in dobro ergonomijo z analognimi stikali za upravljanje klimatske naprave in prezračevanja. Plastika je trda, a ne deluje ceneno in je precej odporna na obrabo.
Trije valji in plinski hibird
Drugo očitno varčevanje je opazno pod motornim pokrovom. Na voljo je samo litrski bencinski trivaljnik serije TCe z 81 kW moči in 200 Nm navora. Motor je sicer dovolj odziven in prožen, saj večino navora doseže že pri 1750 vrtljajih in nima nikakršnih težav z 1,2 tone težkim joggerjem, dokler v njem niso zasedeni vsi sedeži ali do stropa napolnjen prtljažnik. Ob izpolnjeni nosilnosti (do 657 kg) bo treba pogosteje posegati po prestavni ročici 6-stopenjskega menjalnika. Če bi jogger imel še dusterjev 4x4 pogon in 1,5-litrski dizel s 115 “konji”, bi bil pogonsko idealen. Namesto dizla pa ob 50-litrski posodi za gorivo ponuja še 40-litrsko plinsko jeklenko in tovarniško prilagojeno napeljavo za vožnjo na avtoplin LPG. Plinski hibrid ECO-G 100 ob manj izpustih in ob dodatnemu cenejšemu energentu ponuja do 1000 kilometrov dosega. Samodejni menjalnik bo na voljo šele prihodnje leto s prihodom hibridne različice, ki naj bi bila po obljubah inženirjev cenovno precej konkurenčna, vgradili pa bodo cliov pogon e-tech.
Pod črto ...
Dacia jogger je brez sence dvoma najcenejši družinski avto, v katerem se lahko presenetljivo udobno pelje 7 potnikov. Je dober kompromis, ki na sodoben in udobnejši način ponuja to, kar je nekoč ponujala katrca.
Dacia jogger
- najdaljša dacia: 455 cm dolg enoprostornež
- terenski videz
- 5- ali 7-sedežna različica
- 708-litrski prtljažnik
- prostorna kabina: 2,9 m dolga medosna razdalja
- 20-centimetrska oddaljenost od tal
- bencinski motor: 1,0 TCe 110 (81 kW)
- pogon na avtoplin LPG: 1,0 ECO-G (67 ali 74 kW)
- prihodnje leto tudi s cliovim hibridnim pogonom e-tech
- v Sloveniji na voljo aprila
- cena: od 13.890 evrov