Za volanom: Dacia spring

Za volanom

Varčevanje: malo denarja še vedno pomeni malo muzike - oziroma dosega …


Dacia se je elektromobilnosti lotila po preverjenem receptu: majhen križanec spring je trenutno najcenejši električni avto na naših cestah. A malo denarja še vedno pomeni malo muzike - oziroma dosega …

Zanimivosti in dejstva: 20 kilometrov na dan

Dacia je pri snovanju springa upoštevala, da povprečni Evropejec dnevno na prevozi več kot 30 kilometrov. Po najnovejših podtakih s trgov kjer so springi na cestah že dobrega pol leta naj bi kupci tega avtomobila na dan v povprečju prevozili le okoli 20 kilometrov.
Električna shramba je polna v petih urah, če vgrajen AC polnilnik polni s polno močjo 7,4 kW. Na hitri polnilnic se lahko spring polni z največjo močjo 30 kW (DC), kar pomeni, da je v uri in pol povrnjenih 80 odstotkov elektrike. 
 Pri znamki so zadovoljni z odzivom kupcev na trgih, saj so v prvih 10 mesecih prodali več kot 50.000 springov.
Polnilno mesto je vgrajeno v sprednji del pod novim logotipom znamke.

So mojstri kompromisov pri elektriki stopili korak predaleč?

Dacia se je v petnajstih letih s svojimi pristopom ponudbe avtomobila za vsakogar, za vsako cesto in vsak žep uspešno vrnila na evropske ceste. Pri znamki so vse bolj pametno sklepali tehnološke kompromise, ki so jim pomagali najti pot do racionalnih kupcev. Predvsem v dusterju in sanderu vozniki nimajo občutka pretiranega varčevanja oziroma cenenosti. Pri znamki Dacia so mojstri kompromisov, saj so z všečnim oblikovanjem, razmeroma dobrimi voznimi lastnostmi in preverjeno oziroma robustno tehnologijo, ki so jo pametno oplemeniti z digitalno ter varnostno opremo, predvsem z aktualnimi modeli voznikom ponudili avtomobile, v katerih nimajo občutka pretiranega varčevanja oziroma cenenosti. Pri springu so z varčevanjem stopili korak predaleč in sklenili prevelik kompromis na račun varnosti in uporabnosti. 

Tudi pri slovenskem zastopniku poudarjajo, da bo spring poceni službeni avto predvsem za dostavo hrane in blaga od vrat do vrat ter za vozne parke, ki ponujajo souporabo avtomobila. Dacia spring business program operaterjem voznih parkov namreč obljublja najmanj za 20 odstotkov nižje skupne stroške kot jih imajo z običajnimi avtomobili.

Ne prepriča nas z dosegom, vozniškimi občutki in rezultatom varnostnega trka

Ko smo v izteku lanskega leta v Renaultovem tehnološkem centru v Mirni Peči s precejšnjimi pričakovanji sedeli za volan dacie spring, je hitro postalo jasno, da trenutno najcenejši električni avtomobil na naših cestah ne ponuja prepričljive mobilnosti. Razočaral nas je predvsem z zmogljivostmi, dosegom in občutki med vožnjo. To je električni avto, s katerim je mogoče zgolj dopolniti družinsko ali poslovno mobilnost.
Varčevanje ima svoje meje, ki jih je spring prestopil. Našo trditev so ravno na dan slovenske premiere potrdili še rezultati preskusnih trkov evropskega konzorcija Euro NCAP, ki so razkrili, da le ena osvojena zvezdica ni le posledica manjka aktivnih vozniških pripomočkov. Vsega 970 kilogramov težak in 373 cm dolg križanec ima glede na EuroNCAP rezultate karoserijske šibke točke: pri čelnem in bočnem trku lahko voznik v njem utrpi težje poškodbe prsnega koša in medenice, resnim poškodbam glave pa so ob bočnem trku izpostavljeni tudi odrasli potniki zadaj. Spring je tako pri zaščiti odraslih potnikov dosegel vsega 49-odstotni rezultat, kar vsekakor ni dobra popotnica. Velja omeniti, da spring ponuja le najbolj nujen paket opreme za večjo aktivno varnost, ki poleg obvezno predpisanih sistemov ABS, ESC in za samodejni klic v sili ponuja le še sistem za preprečevanje naleta s samodejnim zaviranjem.

Pri oblikovanju potniške kabine bi oblikovalci lahko bolje izkoristili arhitekturno zasnovo, ki jo omogoča električni pogon. Palec dvignemo še za preglednost in mehansko ročno zavoro.


Pripombo si zasluži tudi pogonski sklop. Na avtocestnem karteljevskem klancu pred Novim mestom s 33-kilovatnim električnim motorjem (125 Nm navora) nismo uspeli doseči najvišje dovoljene hitrosti 130 km/h. V mestu sicer spring ne daje občutka pomanjkanja moči oziroma navora, na odprti cesti in med ovinki pa hitro postane jasno, da mu najbolj ustreza mestna vožnja. Voznik hitro dobi občutek, da se pelje v avtu, ki je namenjen zgolj vožnji od točke A do B. Pri vožnji spring izstopa le z okretnostjo in majhnim obračalnim krogom s polmerom manj kot pet metrov (4,8 m). Podvozje oziroma vzmetenje tudi v springu dobro prestreza udarce s ceste, kar je značilno za vse dacie.

Zima mu pobere precej kilometrov 

Pri stopinji nad ničlo in ob 100-odstotni zalogi elektrike v akumulatorskem sklopu zmogljivosti 27,4 kWh spring obljublja le 161 kilometrov dosega, čeprav naj bi imel po WLTP ciklu doseg 225 km oziroma kar 295 km, če se vozi le po mestu. Manjša masa naj bi springu prinesla razmeroma nizko povprečno porabo elektrike: 13,9 kWh na 100 km. A pozimi je to nedosegljiv rezultat. 

Pohvalo si spring zasluži za ravno prav visok sedežni položaj, ergonomsko korektno zasnovano armaturno ploščo z uporabnimi odlagalnimi mesti, s preglednimi digitalnimi merilniki in analognimi stikali za upravljanje vseh ključnih naprav. Palec dvignemo še za preglednost in mehansko ročno zavoro.

Pri oblikovanju potniške kabine bi oblikovalci lahko bolje izkoristili arhitekturno zasnovo, ki jo omogoča električni pogon. Zadaj več kot 175 cm visoka potnika sedita precej neudobno. Nekoliko bolj prepričljiv je prtljažnik z 270 litri prostora. Na voljo je tudi tovorna različica, ki ima namesto zadnje klopi meter dolg tovorni prostor s 1100 litri prostornine in nosilnostjo 325 kg.

Glede prostora ne gre pričakovati čudeža v smislu twinga prve generacije, v katerem sta tudi potnika zadaj sedela zelo udobno.

Pod črto ...

Za dacio spring je pri nas treba pripraviti 16.890 evrov oziroma 13.512 evrov ob upoštevanju subvencije Eko sklada. Kljub dostopni ceni razmerje med tehnologijo, zmogljivostmi in ceno ni tako dobro kot pri ostalih daciah. Za vožnjo od točke A do B se za ta denar “na bencin” dobi tudi kaj precej bolj prepričljivega, čeprav manj ekološko sprejemljivega. Res je tudi, da je elektrika z domače vtičnice precej cenejša kot bencin.

Foto: Dacia spring

 

- majhnem 373 cm dolg električni križanec
- električni motor: 33 kW in 125 Nm
- doseg: 225 km
- prtljažnik: 270 l
- tovorna različica: 1100-litrski prostor in 325 kg nosilnosti
- cena v Sloveniji: od 16.890 evrov

 

Ključne besede


Za volanomElektrikaDaciaElektromobilnostelektrični avtomobilidacia springelektrična mobilnost