Kratek test: Dacia duster 1.3 TCe 130 FAP 4x4 adventure

Test

Ljudski robustnež - cenovna dostopnost in dobra zmogljivost z roko v roki


Daciini avtomobili so zaradi svoje cenovne dostopnosti pravi ljudski avtomobili, duster pa s svojo zmogljivostjo in robustnostjo sinonim za cenovno dostopen terenski avtomobil.

Oblika in prostornost 4/5 zvezdic
Zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic
Vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
Varnost in oprema 2/5 zvezdic
Vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic 
Elektronsko prilagodljiv štirikolesni pogon se je v testnem dusterju izkazal za zelo uporabnega: je odziven in učinkovit, za težje terenske zahteve pa mu lahko tudi ročno zaklenemo prenos navora v razmerju 50 : 50 med prednjo in zadnjo osjo.

 

Sodobnost, ki pa ostaja povprečna

Testni duster je bil opremljen z 1,3-litrskim bencinskim štirivaljnikom, o katerem smo že podrobneje pisali v testu dusterja z opremo techroad z dvokolesnim pogonom. Elektronsko prilagodljiv štirikolesni pogon se je v testnem dusterju izkazal za zelo uporabnega: je odziven in učinkovit, za težje terenske zahteve pa mu lahko tudi ročno zaklenemo prenos navora v razmerju 50 : 50 med prednjo in zadnjo osjo.

Čeprav je duster sodoben avto, nima nekaterih varnostnih pripomočkov, ki jih imajo tekmeci; ponuja sistem za nadzor mrtvih kotov, pri zahtevnejši vožnji navzdol po terenu pa streže s sistemom za pomoč pri strmih spustih.

Tudi uporabniški vmesnik multimedijske naprave vsebuje nekaj ”priboljškov”, saj poleg navigacije in povezovanja telefona omogoča tudi prikaz podatkov o terenski vožnji, na primer o vzdolžnem in prečnem naklonu avta.

Motor je poskočen in ob pretirani grobosti s stopalko za plin pri izklopljenem štirikolesnem pogonu hitro zavrti prednji kolesi v prazno. Ne prav trdo vzmetenje zelo učinkovito blaži cestne in terenske neravnine. S porabo 8,1 l/100 km avto ni prav varčen, a velja upoštevati tudi precej prevoženih kilometrov po zahtevnejšem terenu.

Štirikolesni pogon je odziven in učinkovit, za težje terenske zahteve pa mu lahko tudi ročno zaklenemo prenos navora v razmerju 50 : 50 med prednjo in zadnjo osjo.

 

Pod črto ...

Kupec za nekaj več kot 20 evrskih tisočakov - upoštevajoč nekaj dodatne opreme - dobi vozniško in terensko zmogljivega terenca, katerega največja vrednost je v vsestranskosti in robustnosti ter nima prav veliko tekmecev. 

 

 Všeč nam je +

prostornost, delovanje štirikolesnega pogona, robustnost

 Ni nam všeč -

prenos moči ob prednjem pogonu, pomanjkanje varnostnih sistemov

Uporabniški vmesnik multimedijske naprave vsebuje nekaj ”priboljškov”, saj poleg navigacije in povezovanja telefona omogoča tudi prikaz podatkov o terenski vožnji, na primer o vzdolžnem in prečnem naklonu avta.

 

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: turbo bencinski, štirivaljnik, prostornina: 1332 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 240 Nm pri 1600 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mere in masa: dolžina 434,1 cm, širina: 180,4 cm, višina: 168,2 cm, medosna razdalja: 267,6 cm, masa praznega vozila: 1331 kg, dovoljena skupna masa: 1845 kg, prostornina prtljažnika: 376 – 1409 l, posoda za gorivo: 50 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 186 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,1 s, poraba goriva kombinirano: 6,4 l/100 km, izpust CO2: 171 g/km, poraba na testu: 8,1 l/100 km.
Cena:  Renault Nissan Slovenija: 19.190 EUR
Motor je poskočen in ob pretirani grobosti s stopalko za plin pri izklopljenem štirikolesnem pogonu hitro zavrti prednji kolesi v prazno. Ne prav trdo vzmetenje zelo učinkovito blaži cestne in terenske neravnine.

 

 

 

Ključne besede


TestTest avtaDaciaDacia duster