Daciini avtomobili so zaradi svoje cenovne dostopnosti pravi ljudski avtomobili, duster pa s svojo zmogljivostjo in robustnostjo sinonim za cenovno dostopen terenski avtomobil.
Oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
Zmogljivost in poraba | 3/5 zvezdic |
Vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
Varnost in oprema | 2/5 zvezdic |
Vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
Sodobnost, ki pa ostaja povprečna
Testni duster je bil opremljen z 1,3-litrskim bencinskim štirivaljnikom, o katerem smo že podrobneje pisali v testu dusterja z opremo techroad z dvokolesnim pogonom. Elektronsko prilagodljiv štirikolesni pogon se je v testnem dusterju izkazal za zelo uporabnega: je odziven in učinkovit, za težje terenske zahteve pa mu lahko tudi ročno zaklenemo prenos navora v razmerju 50 : 50 med prednjo in zadnjo osjo.
Čeprav je duster sodoben avto, nima nekaterih varnostnih pripomočkov, ki jih imajo tekmeci; ponuja sistem za nadzor mrtvih kotov, pri zahtevnejši vožnji navzdol po terenu pa streže s sistemom za pomoč pri strmih spustih.
Tudi uporabniški vmesnik multimedijske naprave vsebuje nekaj ”priboljškov”, saj poleg navigacije in povezovanja telefona omogoča tudi prikaz podatkov o terenski vožnji, na primer o vzdolžnem in prečnem naklonu avta.
Motor je poskočen in ob pretirani grobosti s stopalko za plin pri izklopljenem štirikolesnem pogonu hitro zavrti prednji kolesi v prazno. Ne prav trdo vzmetenje zelo učinkovito blaži cestne in terenske neravnine. S porabo 8,1 l/100 km avto ni prav varčen, a velja upoštevati tudi precej prevoženih kilometrov po zahtevnejšem terenu.
Pod črto ...
Kupec za nekaj več kot 20 evrskih tisočakov - upoštevajoč nekaj dodatne opreme - dobi vozniško in terensko zmogljivega terenca, katerega največja vrednost je v vsestranskosti in robustnosti ter nima prav veliko tekmecev.
Všeč nam je +
prostornost, delovanje štirikolesnega pogona, robustnost
Ni nam všeč -
prenos moči ob prednjem pogonu, pomanjkanje varnostnih sistemov
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | turbo bencinski, štirivaljnik, prostornina: 1332 cm3, največja moč: 96 kW (130 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 240 Nm pri 1600 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina 434,1 cm, širina: 180,4 cm, višina: 168,2 cm, medosna razdalja: 267,6 cm, masa praznega vozila: 1331 kg, dovoljena skupna masa: 1845 kg, prostornina prtljažnika: 376 – 1409 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 186 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,1 s, poraba goriva kombinirano: 6,4 l/100 km, izpust CO2: 171 g/km, poraba na testu: 8,1 l/100 km. |
Cena: | Renault Nissan Slovenija: 19.190 EUR |