Prvi pogled: Dacia spring

Prvi pogled

Električna pomlad - Dacia odpira novo poglavje mobilnosti.


Dacia svoj novi mestni avto spring priklaplja na elektriko in odpira novo poglavje mobilnosti. Recept je znan: ponuditi električni avtomobil, ki si ga bo lahko sposodil ali kupil vsakdo.

Pri oblikovanju svojega prvega električnega avtomobila so pri romunski znamki v francoski lasti sledili trendom: spring je štirisedežna 373 centimetrov dolga kombilimuzina z visoko strešno linijo, poudarjenimi blatniki, plastičnimi zaščitnimi obrobami in visokim sprednjim delom, s čemer malce spominja na dusterja. Podobo križanca podčrtuje še z malce višjo oddaljenostjo od tal (15 cm) in višjim položajem sedenja ter udobnejšim vstopanjem.

Dacia spring si novo karoserijsko arhitekturo CMF-A deli z ostalimi nizkocenovnimi avti koncerna Renault - Nissan: kwid, triber, K-ZE.

Nova platforma 

Avto je zgrajen na novo zasnovani platformi CMF-A, ki si jo deli z najcenejšim renaultom kwidom - avtom, za katerega izdelavo so se potegovali tudi v novomeškem Revozu. Springova medosna razdalja je 242,3 cm, Dacia pa kljub temu obljublja nadpovprečno prostorno kabino, saj naj bi tudi zadnja sedeža odraslima potnikoma ponudila dovolj prostora za glavo in kolena. Da je bila praktičnost pri vsakdanji uporabi pomembna postavka pri razvoju, potrjuje tudi velik prtljažnik: 300 litrov osnovne prostornine je s polaganjem zadnjih sedežev mogoče povečati na 600 litrov. V dnu prtljažnika je prostor za rezervno kolo, saj mora biti tudi električna dacia pripravljena za vožnjo po slabših cestah. Pozneje bo električni spring na voljo še kot mali dostavnik z dober meter dolgim tovornim prostorom prostornine 800 litrov in 325 kilogrami nosilnosti.

Različica namenjena za souporabo avtomobila ima tudi posebne pralne prevleke, dodatno zaščitene izpostavljene dele karoserije in v kabini na največji obrabi izpostavljenih mestih še zaščitne nalepke.

Dobrih 200 kilometrov dosega in vozne lastnosti prilagojene urbanemu prometu

Po voznih lastnostih in dosegu je spring prilagojen mestnemu in primestnemu prometu. Za polkrožni obrat avto potrebuje vsega 4,8 metra prostora. Tudi električni motor s 33 kW in 125 Nm navora ter brezstopenjski reduktorski menjalnik sta prilagojena vožnji z veliko pospeški in pojemki, pa tudi dolgemu in zanesljivemu delovanju v zahtevnem urbanem prometnem okolju. Temu je prilagojena tudi največja hitrost, ki ne preseže 125 km/h. Po Daciinih izračunih naj bi povprečen Evropejec na dan v mestu prevozil približno 31 kilometrov. Energijska shramba zato lahko shrani 26,8 kWh elektrike, kar naj bi v gostem mestnem prometu pri nizkih hitrostih zadostovalo za 295 kilometrov. Upoštevajoč hitrejšo vožnjo na primestnih razdaljah ali slovenskih medkrajevnih razdaljah pa spring po WLTP ciklu obljublja 225 km dosega. Zmogljivost akumulatorskega sklopa omogoča energetsko oskrbo tudi na običajni gospodinjski vtičnici. Pri največji polnilni moči polnilnika z enosmernim tokom do 30 kW (za doplačilo) je za 80-odstotkov povrnjene energije dovolj že slaba ura polnjenja. Serijsko bo avto opremljen z varnostnim sistemom za preprečevanje naleta in omejevalnikom hitrosti.

Na slovenske ceste v jeseni

Slovenski ponudniki sistema souporabe vozil bodo dacio spring lahko vključili v svoje vozne parke že v začetku leta 2021, običajnim kupcem pa bo pri nas na voljo jeseni prihodnje leto. Ali bo spring res ponudil pocenitev elektromobilnosti, bo jasno, ko bodo znane cene. Zagotovo bo cenejši od električnega twinga, za katerega je pri nas treba odšteti najmanj 19.990 evrov.

Najbolj varčni vozniki bodo z vklopom programa eco, ki bo moč motorja zmanjšal za 10 kW, doseg v povprečju povečali za 10 odstotkov.

Dacia spring electric

- električni mestni avto
- nova platforma CMF-A
- dolžina 373 cm
- prostorna kabina, štirje sedeži
- 300-litrski prtljažnik
- doseg od 225 do 295 km, največja hitrost: 125 km/h
- električni motor: 33 kW in 125 Nm navora
- akumulatorski sklop: 26,8 kWh
- moč polnjenja: od 6,6 kW (AC) do 30 kW (DC)
- tovorna različica: dva sedeža, 800-litrski prtljažnik in 325 kg nosilnosti
- v Sloveniji naprodaj: jeseni 2021

Električni križanec povzema Dusterjev recept

Ko se je leta 2004 Dacia pod tehnološkim okriljem Renaulta vrnila na zahodno-evropske ceste, je malokdo verjel, da se bo prej kot v dveh desetletjih zavihtela med najuspešnejše avtomobilske izdelovalce na stari celini. Danes tako pri nas kot v Evropi njeni avti sodijo med najbolj prodajane. Od vsega začetka je bil pristop te znamke usmerjen v razvoj poceni - a ne cenenih - avtomobilov s preverjeno tehniko, ki bodo zmožni ponuditi zanesljivost in uporabnost na vseh cestah. Njihov prebojni avtomobil je bil duster, robustni in simpatični cestni terenec za vsak žep. Dusterjev recept sedaj povzema tudi novi, mali mestni električni križanec spring, ki naj bi električno mobilnost približal praktično vsakomur.

Ključne besede


DaciaelektrikaKrižanecElektromobilnostdacia spring