Porsche tudi med slovenske ovinke pošilja novo, najbolj digitalno osmo generacijo kultnega modela 911 z oznako 992. Je novi 911 še vedno najboljši športni avto za vsak dan?
Zanimivosti in dejstva: vsakodnevno uporaben, ikoničen
Pri Porscheju so se odločili, da se "navadna" izvedenka ne bo razlikovala od turba in bodo tako vse karoserijske različice z "wide body" izgledom. |
Povezan svetilni element na zadku je do sedaj krasil le štirikolesno gnane Porschejeve modele, z novimi generacijami, pa ta postaja prepoznavni znak vseh Porsche modelov. |
Bogata dirkaška zgodovina daje Porschejem dodatne detajle, ki jih ni moč zamenjati s kom drugim, tako tudi v novi devetstoenajstici ostaja vrteče stikalo za zagon motorja na levi strani za volanskim obročem. |
Utor na pokrovu sprednjega prtljažnega prostora so oblikovalci dodali kot poklon starejšim modelom serije 911. |
Do sedaj so 21-palčna platišča zadaj in 20-palčna spredaj bila rezervirana izključno za ultra športno različico GT3 RS, a temu z osmo generacijo ni več tako. |
"Wide body" izgled in digitalizacija notranjosti
Osma generacija porscheja 911 drži rdečo nit izvirne oblike, ki jo je Porsche skozi svojo zgodovino tako izbrusil, da je nezamenljiva. Sta pa carrera S in carrera 4S prevzela široke boke značilne za prejšnje turbo modele. V prid še boljši vozni dinamiki so razširili tudi oba koloteka - spredaj za 4,4 cm in zadaj za 4,5 cm v primerjavi s predhodnikom.
V oči padejo zanimive oblikovne podrobnosti 8. generacije - utor na pokrovu prednjega prtljažnega prostora, zadnje luči s svetlobnim LED kanalom, ki se razprostira skozi celotno širino avtomobila in seveda “wide body” videz vseh različic.
Pričakovano je novi 911 postal digitalno sodoben. Analogni merilnik vrtljajev je na levi in desni strani dobil podatkovno prilagodljiva zaslona, osrednji komunikacijski center pa predstavlja na dotik odziven 10,9-palčni sredinski zaslon visoke ločljivosti.
Ekologija ni oklestila športnega značaja in uporabnosti
Okoljske zahteve so narekovale slovo od karizmatičnega atmosferskega bokser motorja in z njim je 911 zagotovo izgubil kanček šarma in romantike. A Porsche se je ekologije lotil na svoj način - ne le čisteje, ampak predvsem hitreje in močneje. Nov 3-litrski prisilno polnjen šestvaljnik bokserske zasnove s 331 KW (450 KM) z zmogljivostmi ne razočara, saj avto do hitrosti 100 km/h požene v vsega 3,4 sekunde (911 carrera 4S) in z največjo hitrostjo preseže tristotico (306 km/h). Prožnost motorja odlično doplnjuje bliskovito hiter in natančen 7-stopenjski avtomatiziran PDK menjalnik. Voznik ima na volanu - tako kot pri predhodniku - na voljo vrtljivo stikalo za izbiro voznih programov, ki avtomobilu spreminjajo odzivnost in ostrino športnega značaja. Devetstoenajstica se na zahtevo iz brutalnega športnika prelevi v udoben, vsakodnevno uporaben avtomobil - in obratno.
Uporabnost na vseh cestah ob sočasno izjemnih voznih lastnostih ostaja ključna prednost porscheja 911. Kjer je to še mogoče, se izkaže z izjemno lego na cesti, prepriča z oprijemom in kirurško natančnim volanom. Ovinki so še vedno njegov plen, a se zna izkazati tudi pri umirjenem križarjenju po mestnih središčih in prečenju raznih hitrostnih ovir, kjer je 911 kljub športnemu značaju povsem nezahteven avto. Kljub športno nizki oddaljenosti od tal zmore prestopiti običajne urbane ovire, za manj stresa pa ima vgrajen še sistem za dvig prednjega dela, s katerim lažje prečka tudi kakšen nižji robnik ali pa strmejši dovoz.
Svojo vsakodnevno uporabnost 911 kaže tudi z naprednimi varnostnimi sistemi. Poleg sistemov, kot sta radarski tempomat in sistem proti naletu nova devetstoenajstica ponuja še aktivni program “wet” mode, ki glede na količino vode na cesti spreminja nastavitve podvozja, aerodinamiko in distribucijo moči oziroma navora za kar najbolj varno vožnjo v slabih razmerah. Dobil pa je še sistem nočnega vida za bolj varno in pregledno nočno vožnjo.
Ostaja ikona
Kabina je še vedno povsem osredotočena na voznika in sovoznika. 911 je pač bil in bo čistokrvni športni avto, ki zna vozniku ponuditi najbolj žlahtne občutke s čim manj nepotrebnim motnjami. Zadnja “zasilna” sedeža sta tako v resnici bolj kot prevozu dodatnih dveh potnikov namenjena praktičnemu dodatku prtljažnega prostora. Voznikov prostor je še vedno tempelj vozniških užitkov, kjer se človek lahko posveti zgolj cesti in stroju. Avto vedno znova osupne s svojo osredotočenostjo in odzivnostjo. Porschejeva filozofija o vsakodnevno uporabnem avtomobilu še kako drži tudi pri osmi generaciji. Porsche 911 nikoli ni bil najhitrejši, najbolj dramatičen ali najbolj teatralen avto v elitni selekciji atletov. Je pa še vedno najbolj uporaben, zanesljiv in osredotočen športnik - izjemno hiter, a prav nič strašljiv.
V prostem teku je glas motorja umirjen, nežno kovinski, a ob prvem resnejšem pritisku na pedal za plin se kabina napolni z zvokom, ki požene kri po žilah. Zvočna kulisa še bolj navduši v programih sport in sport +, kjer 911 res zaživi kot brezkompromisni športnik.
Pod črto …
Novi porsche 911 ohranja svoj značaj vsakdanje uporabnega športnika za vse vrste asfalta. V osmi generaciji ponuja še več odtenkov vozniških užitkov - ob sočasnem udobju in varnosti zaradi novih tehnologij.
- nova, osma generacija kultnega športnika
- 3-litrski turbo bencinski šestvaljni bokser motor s 331 kW
- 3,7 s od 0 do 100 km/h in 308 km/h največja hitrost
- 7-stopenjski PDK menjalnik
- pogon na zadnji ali na vsa štiri kolesa- že naprodaj za najmanj 147.171 evrov