Koliko avta v resnici potrebujemo? 5 metrov? 4 metre? Ali morda 3,7 metra? Toliko namreč v dolžino meri novi suzuki ignis, ki ni samo majhen, ampak ima tudi štirikolesni pogon, cestno-terenski značaj in zanimiv videz. Kaj ponuja?
3,7 metra dolg petvratni malček je kljub miniaturni podobi videti odraslo, pustolovsko, a tudi malce nenavadno; spredaj navdušuje s terenskim videzom, zadaj vzbuja dvome z predebelima narebrenima stebričkoma in (pre)velikimi lučmi. Neskladnost torej, ki pa je prepoznavna že od daleč.
Z 244 cm medosne razdalje in premišljeno arhitekturo notranjosti ignis ponuja prostorno potniško kabino in prostor štirim odraslim potnikom – tudi, če so ti dolgih nog. Pogoj za to je nazaj pomaknjena pomična zadnja klop: če zadaj nimamo potnikov, klop pomaknemo naprej in prostornino prtljažnika povečamo za približno 50 litrov. Zadnja klop ima simetrično deljivo in prekucljivo naslonjalo, nakladalni rob pa je precej visok.
Tudi spredaj je po dolžini dovolj prostora za visokorasle voznike, a volanski obroč je nastavljiv le po višini in zato malce preveč oddaljen od voznika. To je tudi edina pripomba na počutje in ergonomijo, saj je vse ostalo na svojem mestu, pregledno izpostavljeno in lično oblikovano. Samostoječ zaslon multimedijske naprave je na pravem mestu, analogni merilniki so kombinirani z digitalnim prikazovalnikom, prestavna ročica je na pravem mestu, vidljivost iz avta pa ob velikih steklenih površinah na vse strani dobra. V ignisovi notranjosti je veliko trde plastike, a nekaj barvnih vložkov in lično oblikovanje odlično razbije monotonost in cenenost.
Ignis je pri nas na voljo zgolj z enim motorjem – 1,2-litrskim bencinskim štirivaljnikom, ki zmore 66 kW in ima 120 Nm navora. Motor je odličen – prožen, živahen in odziven, s športnim elanom se rad zavrti proti visokim vrtljajem. Do kakšnih 130 km/h je ignis živahen avto, pri večjih hitrostih pa postane preglasen in precej manj suveren. Najlepše je prihranjeno za konec: poraba goriva le težko seže čez 6 l/100 km, z nežno desno nogo pa jo lahko spravite pod 5 l/100 km. Odlično.
Ignisa pri nas lahko dobite s pogonom na prednji ali pa na vsa štiri kolesa. Za slednjega naj se odločijo tisti kupci, ki štirikolesni pogon res rabijo; s sredinsko lamelno sklopko, ki ob izgubi oprijema spredaj prenese navor na zadnja kolesa, ignis 4WD lahko opravi z marsikaterim klancem, snegom ali blatom pod kolesi, z 18-centimetrsko oddaljenostjo od tal pa tudi z večino skal na brezpotjih. V vožnji je ignis okreten in živahen avto; kljub višji stoji se ne nagiba veliko v ovinkih, a na račun udobja; čvrsto vzmetenje in kratka medosna razdaljo znata na zelo slabi cesti neudobno pretresti potnike.
Kdor izbere – in plača – paket opreme elegance, dobi zelo dobro opremljen avto z običajno paleto udobju namenjenih dodatkov, a tudi s sklopom varnostnih pripomočkov, ki jih nadzira dvojna kamera na zgornjem delu vetrobranskega stekla. Tako opremljen ignis zna opozoriti na oviro in sam zavreti pred njo, opozarja pa tudi na zapustitev voznega pasu.
Za ignisa z najbogatejšim pakretom opreme in štirikolesnim pogonom je treba odšteti 13.450 evrov, kar je zelo primerna cena za štirikolesno gnan, živahen, varčen, dobro opremljen in trendovsko oblikovan avto – ne glede na to, da je majhen.
Motor in prenos moči | Bencinski, štirivaljni, prostornina: 1242 cm3, največja moč: 66 kW (90 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 120Nm pri 4400 vrt./min. Samodejno prikopljiv štirikolesni pogon, 5-stopenjski ročni menjalnik. |
Mere in masa | 370 cm, širina: 169 cm, višina: 159,5 cm, medosna razdalja: 243,5 cm, masa praznega vozila: 905 kg, dovoljena skupna masa: 1330 kg, prtljažnik: 204 –1086 l, posoda za gorivo: 30 l. |
Zmogljivosti in poraba | Največja hitrost: 165 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 11,9 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,5/5,9/5,0 l/100 km, izpust CO2: 114 g/km, poraba na testu: 5,2 l/100 km. |
Cena | Suzuki Slovenija: 13.450 EUR |
Oblika in prostornost 4/5 + vpadljiva oblika |
Zmogljivost in poraba 4/5 + živahen motor + majhna poraba goriva – skromne zmogljivosti pri večjih hitrostih |
Vozne lastnosti in udobje 3/5 + živahnost in okretnost + terenske zmogljivosti – prečvrsto vzmetenje |
Varnost in oprema 4/5 + bogata ponudba opreme in varnostnih dodatkov |
Vrednost glede na ceno 4/5 + sodoben in všečen malček + eden najcenejših avtomobilov s štirikolesnim pogonom |