V Afriki se izpod koles vedno dobi najbolj neposredne in zanesljive odgovore, kako vzdržljiv, zanesljiv in dober je terenski avto. V 286-kilometrski ekspediciji čez kamenje, blato in strmine gorovja Atlas je novi land cruiser dokazal, da ostaja eden najbolj klenih terencev na svetu.
Spoštovanje tradicije: kleni terenec še bolj terensko robusten in zmogljiv
Toyotin kleni terenec se po cestah, poteh in brezpotjih vozi že od začetka petdesetih let prejšnjega stoletja, kar pomeni, da je land cruiser med vsemi toyotami model z najdaljšim proizvodnim stažem. Do danes so jih naredili več kot 10,4 milijona in pri Toyoti trdijo, da se še vedno kar 80 odstotkov vseh narejenih land cruiserjev vozi širom sveta na vseh celinah. Ta legendarni kleni terenec ostaja eden najbolj globalnih avtomobilov, saj je to v svetovnem merilu model, ki se prodaja v največ državah sveta. Land cruiser je globalna uspešnica postal zaradi svoje pregovorne zanesljivosti in vzdržljivosti ter dejstva, da se je v resnici sposoben voziti po kakršnikoli podlagi - od puščavskega peska, do blatnih džungelskih cest, zasneženih gorskih prelazov - celo na asfaltnih mestnih avenijah uživa spoštovanje oziroma občudovanje. Japonci se še kako dobro zavedajo, da so v 72 letih nenehnega razvoja ustvarili terenski kult, s katerim so pojem zanesljivosti znamke Toyota ponesli po vsem svetu. Najbolj pa veseli dejstvo, da so v dolgem 6-letnem razvoju nove generacije land cruiserja upoštevali vso tradicijo in ugled ter izdelali vzdržljiv, močan in vsesplošno uporaben terenski avto, ki se vrača k svojemu osnovnemu poslanstvu - premagati vse izzive, ki jih dobi pod kolesa. |
Kamorkoli!
Land cruiser je sposoben kljubovati klimatskim spremembam, voziti po ujmah, bresti po 70 cm globoki vodi, plezati čez kamenje ali ruševine, reševati visoko v gorah in varno ter udobno požirati avtocestne kilometre. Ob vseh svojih terenskih zmogljivostih pa najbolj navdušuje s preprosto uporabo svoje kompleksne mehanike, ki ji poveljuje izredno natančna elektronika. Voznik s pritiskom na dva ali največ tri gumbe vselej zagotovi oprijem in popolno pomoč pri nadzoru oprijema tudi v najbolj ekstremih razmerah. Vse najresnejše terenske izzive smo v maroškem gorovju Atlas, ki ga je na dan našega prihoda zajela vremenska fronta in pošteno namočila prelaze in izpostavljene grebenske kolovoze, prevozili povsem brez nog: prek novega elektro-mehanskega volanskega servoojačevalnika smo nadzirali le smer, zaviral in pospeševal pa je land cruiser sam ob pomoči perfektno uglajenega ter natančnega terenskega tempomata “crawl”, ki je v petih hitrostnih stopnjah in ob pomoči reduktorja ter zaporah sredinskega razdelilnika navora in zadnjega diferenciala sposoben preplezati neverjetno strma pobočja ali pa se splaziti čez kamnite useke, kamelje grbine in blatne kolovoze. Deluje v hitrostnem razponu od 1 do 30 km/h in je na voljo v kombinaciji z različnimi terenskimi programi - pesek, blato, kamenje - izboljšanega izbirnika terenske vožnje multi-terrain select, ki tudi ob izklopljenem reduktorskem prenosu moči vozniku ponuja še samodejni vozni program in programe za vožnjo po globokem snegu, blatu, pesku in makadamu. Neverjetno, s kakšno lahkoto pogon obvladuje oprijem in voznik se res lahko osredotoči zgolj na iskanje najboljših prehodov, pri katerem mu do hitrosti 12 km/h pomaga še prikaz slike iz kamer neposredno pred sprednjim delom podvozja in koles. Za popolno prilagodljivost terenu ima voznik na voljo še električni odklop prednjega stabilizatorja, ki pri “plezanju” omogoči večji gib koles in boljši stik s podlago.
Odlično se pelje!
V običajnem samodejnem voznem načinu stalni štirikolesni pogon 40 odstotkov moči in navora pošilja na prednji kolesi, 60 odstotkov pa na zadnji. Vklop sredinske zapore diferenciala moč in navor razdeli v razmerju 50:50. Serijsko je nameščena tudi 100-odstotna zapora zadnjega diferenciala.
Varnosti in udobju na cesti in terenu je prilagojena še na novo zasnovana karoserija, ki še vedno stoji na klasično zasnovani letvasti šasiji.
Land cruiser je z novo platformo GA-F postal kar za polovico bolj vzvojno čvrst kot v prejšnji generaciji, saj ima karoserija 84 več točkovnih zvarov in kar 11,9 metra lepljenih strukturnih površin. Navdušujoča oblika, ki časti preteklost, je zasnovana po načelu praktičnosti. Na voljo bo tudi s 7 sedeži, v petsedežni izvedbi pa ponuja kar 742-litrski prtljažnik. Pri udobju velja izpostaviti asfaltno izkušnjo: pozabite na poskakovanje, stresanje ali nagibanje. Odlično se pelje!
2,8 litrski dizel za vse naloge
Najmanj novosti je pod motornim pokrovom. Tam se vrsti preskušen in zanesljiv 2,8-litrski turbodizelski 4-valjnik, ki pri vsega 1600 vrtljajih ponudi vseh 500 Nm navora. Prihodnje leto bo postal še bolj prožen, saj bo dobil pomoč blagega hibridnega sistema in 48-voltno električno napeljavo. Z delovanjem nas je navdušil nov, lažji in prestavno dobro izračunan 8-stopenjski samodejni menjalnik z reduktorjem. Deluje hitro in uglajeno tako na cesti kot na terenu. Ob njem niti pomislili nismo, da bi se na strmini ukvarjali s sklopko in prestavno ročico.
Pod črto …
Novi land cruiser ostaja avtomobilski alpinist, avanturist in izjemno praktičen avto za vsako cesto in vreme. Je najboljši velikoserijski terenski avto na svetu, sploh če njegove zmogljivosti in varnostno opremo ocenjujemo tudi skozi ceno. Več “overland” svobode za ta denar ne ponuja nihče drug.
Nova toyota land cruiser
- 4,925 metra dolg in 2230 kg težak terenec
- atraktiven izgled
- 742-litrski prtljažnik
- vrhunske terenske zmogljivosti in vlečna moč 3,5 tone
- 2,8-lirski dizelski štirivaljnik: 151 KW in 500 Nm
- 8-stopenjski samodejni menjalnik z reduktorjem
- stalni štirikolesni pogon
- terenski tempomat in serijska zapora zadnjega diferenciala
- celovita varnostna oprema
- že naprodaj v Sloveniji za 75.100 EUR
Foto: Terenska ekspedicija čez gorovje Atlas v Maroku