Landcruiser je terenski vsemogočnež svetovnih brezpotij. Kako se v najrazkošnejši in najdražji različici obnese na slovenskih stezah, poteh – in cestah?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Neustavljiv terenski stroj
Ljubitelji prave terenske vožnje – ki je seveda vse kaj drugega od zasneženih parkirišč ali visokih pločnikov – imajo kljub poplavi takšnih in drugačnih cestnih terencev vse manj izbire. A Toyotin landcruiser k sreči ostaja; s svojimi odličnimi terenskimi zmogljivostmi še vedno ponuja neustavljiv terenski vozni stroj.
Landcruiserjeva 4,8 metra dolga petvratna karoserija tradicionalno sloni na robustni jekleni šasiji, kar ob nastavljivem zračnem vzmetenju kolesom zagotavlja uporabno dolge hode koles in veliko prostora med tlemi in avtomobilskim dnom. Na asfaltnih cestah je landcruiser mehko vzmeten, kar prija udobju, a odvrača od športnih vozniških ambicij.
Tudi 2,8-litrski dizelski štirivaljnik je ustvarjen bolj za prožnostne kot športne izzive; do 100 km/h landcruiser rabi skoraj 13 sekund, je pa z robustnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom lahko presenetljivo udoben potovalni avto.
Suvereno gladi luknje pod kolesi
Landcruiser udobno, suvereno in učinkovito gladi makadamske luknje. V tej različici si voznik lahko pomaga z bogatim naborom specializiranih terenskih pomagal, ki nadzirajo odličen štirikolesni pogon s sredinskim torsen diferencialom in mehanskim zadnjim diferencialom z zaporama; različni vozni programi in sistem za samodejno nadzorovano plazenje ponujajo odgovor tudi za najtežje terene – če so na kolesih seveda bolj grobe kot od cesti namenjenih pnevmatik na testnem avtu. V tej različici je avto namenjen sedmim potnikom – zadnja dva morata sedeti na prostorsko skromnih, električno postavljivih sedežih v tretji vrsti, zaradi katerih je prtljažnik skoraj neuporaben. Ko sta sedeža zložena v prtljažno dno, je prostora več – od 621 litrov do skoraj dveh kubikov.
Precej udobneje je na zadnji klopi ali prednjih sedežih; prostora je dovolj tako za noge in komolce kot za glave. Voznik bo vesel sodobne multimedijske naprave, z usnjem na sedežih in zelo bogato opremo zna avto popihati tudi na dušo bolj nečimrnih kupcev. S paketom asisstenčnih sistemov (Toyota Safety Sense) landcruiser sam zavira, ohranja smer vožnje in vzdržuje varnostno razdaljo. Vse skupaj ni poceni – takšen landcruiser vas bo olajšal za skoraj 90.000 evrov. A če se odrečete nekaj kosom opreme – žal pa tudi nekaterim terenskim tehničnim dodatkom, ki so namenjeni le najbogatejši različici – lahko petvratnega landcruiserja dobite skoraj 40.000 evrov ceneje.
Pod črto ...
Kupiti landcruiserja za avtocestna potovanja je (drag) nesmisel; avto zares zaživi tam, kjer se cesta neha. Kdor teh lastnosti ne rabi, naj se ozre po drugih avtih.
Terenske lastnosti: 31 stopinjski vstopni kot, 25 stopinjski izstopni kot in 22 stopinj prehodnega kota. Vzpenjanje po 45-stopinjskem naklonu in premagovanje 42 stopinjskega bočnega naklona ter bredenje po 70 cm globoki vodi. |
Všeč nam je +
prostornost, prožen motor, terenske zmogljivosti, udobje na vseh voznih podlagah
Ni nam všeč -
okoren in težak avto, prostor v 3. sedežni vrsti, visoka cena za to različico
Tehnični podatki
Toyota landcruiser 2,8D-4D AWD
Motor in prenos moči: | dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 2755 cm3, največja moč: 130 kW (177 KM) pri 3400 vrt./min, največji navor: 450 Nm pri 1600 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, samodejni 6-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 484 cm, širina: 185,5 cm, višina: 183,5 cm, medosna razdalja: 279 cm, masa praznega vozila: 2500 kg, dovoljena skupna masa: 1990, kg, prtljažnik: 107 – 621 – 1934 l, posoda za gorivo: 87 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 175 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,4 l/100 km, izpust CO2: 194 g/km, poraba na testu: 9,4 l/100 km. |
Cena: | Toyota Adria: 87.950 EUR |
Kupec se lahko odloči, kako zmogljivega land cruiserja bo imel
Na zadnji osi si je mogoče izbrati tri različne diferenciale: z mehansko zaporo (do 100 odstotkov), odprtega brez zapore ali pa torsen z omejenim zdrsom. Pogon je stalen štirikolesni. Razdelitev navora med prednjo in zadnjo osjo nadzira sredinski diferencial (samozaporni torsen), ki je zmožen navor deliti v razmerju od 50:50 do 30:70. Od tal je avto oddaljen 21,5 cm. Z nadzorom višine podvozja ga je mogoče dvigniti na skoraj 30 cm. Brede lahko po 70 cm globoki vodi.
Avto je odlično prilagojen dvojnemu življenju. Sistem aktivnega kinetičnega nadzora vzmetenja občutno izboljša cestno in terensko vožnjo. Na slabi podlagi zares blesti, blaži za čisto petico. V ovinkih je manj nagibanja, na terenu pa kolesa dobijo večji hod, saj sistem nadzira stabilizatorje in vzmeti. Impresivno je, kako suverno zna ta avto prestopiti skalo. Prav preseneti z odličnim sodelovanjem elektronskih sistemov s prvinsko mehaniko. Ključno pa je, da so vsi sistemi enostavni za uporabo, dosegljivi preko dveh stikal in vrtljivega gumba. Izboljšan je sistem MTS za terensko vožnjo. Ima 5 programov, ki pokrivajo vse od vožnje po blatu do plezanja preko skal. Za najbolj ekstremni avto-alpinizem ima voznik ob reduktorju na voljo še sistem za plazenje (crawl) s petimi različnimi hitrostmi.