Za volanom: novi volkswagen tiguan

Za volanom

Presenetljivo je, kako so se pri Volkswagnu, največjemu prodajalcu avtov v Evropi, mlačno odzvali na vse večje povpraševanje po cestnih terencih, saj zaenkrat ponujajo le dva: velikega touarega in srednjevelikega novega tiguana.


Kdor čaka, dočaka!

Kar devet let je zdržal tiguan prve generacije, preden je dobil naslednika. Ta je povsem drugače zasnovan, saj temelji na že dobro znani prečno modularni platformi, na kateri so narejeni vsi novejši Volkswaganovi avtomobili, ob zelo dobrih voznih lastnostih pa omogoča tudi vgradnjo naprednih asistenčnih sistemov.

Novi tiguan je zadržal zelo klasične oblikovalske poteze, a je vendarle precej drugačen od svojega predhodnika zaradi povsem na novo oblikovanega prednjega dela, pokrova motornega prostora s poudarjenimi štirimi vzdolžnimi linijami, poudarjeno bočno linijo, deljenimi zadnjimi lučmi. Bočna vrata segajo prek pragov, ki so tako zaščiteni pred umazanijo. Novi tiguan je z dolžino 448,6 cm za 6 cm daljši kot njegov predhodnik, še večji – 7,7 cm – je prirastek pri medosni razdalji 268,1 cm. Avto je tudi 3 cm širši, a hkrati tudi 3,3 cm nižji kot predhodnik. Prirastek v potniški kabini je najbolj občuten na zadnji klopi, kjer je ob nazaj pomaknjeni zadnji klopi dovolj prostora tako za kolena kot tudi po višini. Prtljažnik je lahko dostopen, nakladalni rob je dokaj nizko, vrata se lahko odpirajo tudi z zamahom noge pod zadnjim odbijačem. Prtljažnik meri 520 litrov, ob za 18 cm naprej pomaknjeni zadnji klopi 615 litrov, ob prevrnjenem naslonu zadnje klopi 1655 litrov. Potniška kabina deluje uglajeno, vgrajeni so kakovostni materiali, izdelava je natančna, voznikovo delovno okolje je pregledno, stikala so lahko dosegljiva. Instrumentna plošča je na voljo tudi kot aktivni zaslon z možnostjo spreminjanja – na 12,3-palčnem zaslonu voznik lahko izbere enega izmed šestih različnih pogledov – eden izmed njih omogoča pogled na kompas in podatke o obrnjenosti volana. Ob tem ima tiguan tudi še velik sredinski zaslon za prikaz navigacije, slike vzvratne kamere in nekaterih drugih podatkov, na njem pa lahko upravljate svoj telefon, če je ta povezan z multimedijskim sistemom. V tiguana so vgrajeni na novo zasnovani prednji sedeži z lažjim jeklenim okvirjem in spremenjeno obliko oblazinjenja. Sedeži nudijo dober bočni oprijem, sedalni del je dovolj dolg in postavljen malce višje kot doslej, ponujajo možnost dobre nastavitve, za doplačilo pa voznikov sedež tudi masažo.

Novi tiguan je pravi cestni terenec, ker se enako dobro znajde tako na asfaltnih cestah in avtocestah kot na zahtevnem terenu, še zlasti, če je opremljen s prisekanim prednjim delom, ki omogoča vožnjo pod večjim vstopnim ali izstopnim kotom kot z običajnim prednjim delom z nižje segajočim prednjim odbijačem. Različna je tudi oddaljenost dna avta od tal: pri prednjem pogonu 18,2 cm, pri štirikolesnem pogonu 20 cm. Štirikolesni pogon z oznako 4motion je enake zasnove kot doslej – z elektronsko uravnavano sredinsko sklopko – vendar pa ima sedaj tiguan na konzoli med prednjima sedežema vrtljiv gumb, s katerim voznik izbere podlago, po kateri vozi (sneg, običajna cesta, off road in individualne nastavitve) in s tem vpliva na delovanje ESC, volanskega mehanizma, pa tudi prilagodljivega podvozja in delovanje samodejnega menjalnika, če sta vgrajena v avto. To skupaj z natančnejšimi podatki, ki jih omogoča elektronski pedal za plin, omogoča še večjo učinkovitost na zahtevnem terenu, na snegu pa manj drsenja. Svoje k učinkovitosti na terenu, pa tudi na slabših cestah, doda še precej bolj vzvojno čvrsta, a kljub temu lažja karoserija kot pri predhodniku.

Za zagotavljanje pasivne varnosti je tiguan opremljen s sedmimi varnostnimi mehovi in dvižnim pokrovom motornega prostora, ki se samodejno dvigne za 5 cm ob trku s pešcem, za večjo aktivno varnost pa so vgrajeni različni asistenčni sistemi, tudi za prepoznavanje pešcev in samodejno zaviranje.

Novi tiguan bo na voljo s tremi 2-litrskimi dizelskimi motorji z 92, 110 in 176 kW, pa tudi s štirimi bencinskimi motorji z močmi od 92 do 162 kW. Prenos moči je prek ročnih in DSG menjalnikov. Novi tiguan bo na slovenski trg zapeljal sredi maja, zanj pa bo treba odšteti najmanj 27.439 evrov.

Novi volkswagen tiguan
- daljši (448,6 cm), širši, nižji kot predhodnik
- s prednjim ali štirikolesnim pogonom
- zelo dobre vozne lastnosti
- pri nas sredi maja

Ključne besede


VWZa volanomTiguanPrva vožnja