Test: Volkswagen tiguan 2.0 TDI DSG 4motion R-line

Test

Cena pragmatičnosti - Zakaj bi menjali nekaj, kar dobro deluje?


Zakaj bi menjali nekaj, kar dobro deluje? Novi tiguan je kronski dokaz Volkswagnove pragmatičnosti; v osnovi ni bistveno drugačen od predhodnika, a vse, kar je znal predhodnik, novi tiguan naredi bolje, lepše, učinkoviteje - in za višjo ceno. Lahko tudi podražitev pripišemo pragmatičnosti?  

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Kar je bil pred časom golf, je zdaj tiguan - Volkswagnov globalno najbolje prodajan in zato tudi najpomembnejši avto. Pri nas je na prvo mesto najbolje prodajanih volkswagnov zlezel šele letos, a tudi v preteklosti je bil v ospredju prodajnih statistik. 

V dolžino je na račun drugačnih odbijačev pridobil 3 centimetre (skupna dolžina je 4,54 metra), medosna razdalja, širina in višina pa so ostale enake. 

Enako velik, a prostornejši

Nič čudnega, da Volkswagen torej noče menjati zmagovalnega konja: novi tiguan je postavljen na enako platformo kot tiguan prejšnje generacije, zato so tudi njegove mere bolj ali manj enake. V dolžino je na račun drugačnih odbijačev pridobil 3 centimetre (skupna dolžina je 4,54 metra), medosna razdalja, širina in višina pa so ostale enake. 
So pa Volkswagnovi inženirji in oblikovalci uspeli v avtu nespremenjenih zunanjih mer najti nekaj več prostora v prtljažniku; ta zdaj meri 652 namesto dosedanjih 616 litrov. Po občutku, a brez metra v rokah, ima novi tiguan tudi nekaj več prostora za kolena potnikov na zadnji klopi, udobnejše pa je tudi sedenje, saj lahko nastavljamo kot naslonjala zadnje klopi.
Občutek prostornosti in zračnosti na prednjih dveh sedežih poudarja nova, bolj ravna  armaturna plošča, pri kateri se je osrednji zaslon multimedijske naprave preselil višje, prestavna ročica DSG menjalnika pa - po vzoru na električne volkswagne - s sredinske konzole ob volanski obroč. 
Vozniška ergonomija in sedenje sta vzorna, še zlasti pri opremski različici R-line, kjer sta prednja ergonomsko-športna sedeža del serijske opreme. To se še zlasti pozna na dolgih vozniških etapah, ki ne utrujajo voznika. 
Novega tiguana ne bo več v podaljšani in še prostornejši različici, saj bo njegovo vlogo prevzel novi model tayron, o katerem pišemo v rubriki “Prvi pogled”.

So pa Volkswagnovi inženirji in oblikovalci uspeli v avtu nespremenjenih zunanjih mer najti nekaj več prostora v prtljažniku; ta zdaj meri 652 namesto dosedanjih 616 litrov.

Digitalno z odpustki

Notranjost tiguana je v novi generaciji seveda precej bolj digitalna kot prej. Poleg že omenjenega 15-palčnega zaslona multimedijske naprave Discover Pro (ki je na voljo za doplačilo, serijsko je vgrajen 12,9-palčni zaslon) ima tiguan zdaj vselej tudi digitalne merilnike pred voznikom. Uporabniški vmesnik je pregleden in dobro čitljiv, drsniki za temperaturo in glasnost, ki so še vedno nerodni za uporabo, pa so vsaj osvetljeni. Velik plus si tiguan zasluži z dodatnim vrtljivim gumbom z zaslončkom na sredinski konzoli: gumb je večfunkcijski, saj z njim upravljamo glasnost ali pa izbiramo vozne programe. Tudi slabo uporabne senzorske tipke na volanskem obroču so zamenjali s haptičnimi stikali, za kar si zaslužijo pohvalo. 

Digitalne talente tiguan dopolnjuje z brezžično povezljivostjo pametnih telefonov in indukcijsko polnilno ploščico za njihovo polnjenje, pa tudi s hitrim vodenjem navigacijske naprave, doplačilnim projicirnim prikazovalnikom podatkov na steklo in z dokaj bogatim ter sodobnim naborom asistenčnih sistemov. 

Prožna odločnost 

Preskusni tiguan je bil opremljen z zmogljivim dizelskim motorjem, 7-stopenjskim DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Če ne upoštevamo 2-litrskega bencinskega TSI motorja, je to najzmogljivejša, a tudi najdražja pogonska kombinacija, namenjena zahtevnim voznikom. 142 kW oziroma 193 KM in 400 Nm navora je dovolj za dobre vozne zmogljivosti, odlično prožnost in zmerno porabo goriva. Zakaj samo zmerno in ne odlično? Ker je šibkejši dizelski motor s 110 kW precej bolj varčen; v novem passatu, ki je večji avto, se je motor s 110 kW zadovoljil s porabo 6,2 l/100 km, pri tiguanu pa smo namerili porabo goriva 7,3 l/100 km. Tiguan ni tako aerodinamičen kot passat, ima štirikolesni pogon, pa še za 100 kilogramov težji je; kdor išče čim večjo učinkovitost, naj izbere šibkejšo motorno različico in pogon le na prednji kolesi. 

Klasični 2,0-litrski TDI: 142 kW oziroma 193 KM in 400 Nm navora je dovolj za dobre vozne zmogljivosti, odlično prožnost in zmerno porabo goriva.

Nezahtevne, a suverene vozne lastnosti

Kot zelo dobre lahko pohvalimo tiguanove vozne lastnosti; dovolj natančen volanski mehanizem zagotavlja brezhibno vodljivost, podvozje omogoča tudi športno-uživaške kilometre med ovinki, vzmetenje pa zelo uravnoteženo blaži cestne neravnine. Le na ostrih luknjah je včasih slišati kakšen odvečen udarec izpod koles - nedvomno tudi zaradi nizkopresečnih 20-palčnih pnevmatik. 
Tiguanov štirikolesni pogon 4motion s prilagodljivo sredinsko lamelno sklopko se hipno odziva na spremembe oprijema pod kolesi in zna izvleči avto tudi iz globljih blatnih luž ali kamnitih prehodov; kljub temu, da ima sistem za samodejno spuščanje po strmih klancih in terenski vozni program (ki usmerja delovanje menjalnika in ESC sistema), tiguan ni pravi terenski avto, kar v resnici tudi nikoli ni bil. 

Lahko pa tiguan s štirikolesnim pogonom za seboj vleče prikolico mase do 2300 kg …

Cenovni korak navzgor

Preskusni tiguan s pogonsko kombinacijo močnejšega TDI motorja in štirikolesnega pogona ter z opremskim paketom R-line spada v sam vrh ponudbe nove generacije tiguana. To pomeni osnovno ceno za takšno različico 49.316 evrov; avto je dobro, ne pa tudi popolno opremljen. Doplačati je treba na primer za celovit nabor asistenčnih sistemov (I.Q.Drive), za visokoločljiva matrična žarometa (IQ.Light), za večji zaslon multimedijske naprave in še za kaj; to stane dodatnih 9 tisočakov … 
Zavedamo se, da se danes draži prav vse, tudi seveda avtomobili, a kljub temu je 58.000 evrov za tiguana (pre)drzno visoka cena. Pri Volkswagnu so očitno malce premešali svojo cenovno politiko, saj je večji in prostornejši passat najnovejše generacije z enakim motorjem, menjalnikom, štirikolesnim pogonom in opremskim paketom za tisoč evrov cenejši …

Zavedamo se, da se danes draži prav vse, tudi seveda avtomobili, a kljub temu je 58.000 evrov za tiguana (pre)drzno visoka cena.

Pod črto

Tiguan je Volkswagnova globalna - in tudi slovenska - prodajna uspešnica in ne dvomimo, da se tudi v novi generaciji ne bo prodajal dobro. Z odličnim dizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom je vozniško zelo suveren in učinkovit avto, je pa z visoko ceno zdaj malce težje dosegljiv …

Všeč nam je +

skladna oblika, udobje v kabini, prostoren prtljažnik, prožen in odziven motor

Ni nam všeč -

občasno prečvrsto vzmetenje, visoka cena

Tehnični podatki

Volkswagen tiguan 2.0 TDI DSG 4motion R-line

Motor in prenos moči:  dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1968  cm3, največja moč: 142  kW (193  KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, avtomatizirani 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 453,9  cm, širina: 184,2 cm, višina: 165,6  cm, medosna razdalja: 268  cm, masa praznega vozila: 1848  kg, dovoljena skupna masa: 2330 kg, prtljažnik: 625 - 1650  l, posoda za gorivo: 58 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 207  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,7  s, normna poraba goriva kombinirano: 6,6 l/100  km, izpust CO2: 173 g/km, poraba na testu: 7,3  l/100  km.
Cena: Porsche Slovenija: 49.316  EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Test avtacestni terenecVolkswagenvolkswagen tiguan4motion

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik