Test: Volkswagen ID.7 pro

Test

Ljudsko električno razkošje? Ima Volkswagen v rokavu električnega asa?


ID.7 je najnovejši - in tudi največji - Volkswagnov električni avto, ki z dolžino skoraj 5 metrov sili ob bok BMW-ju I5, mercedesu EQE ali pa tesli modelu S. S posodobljeno tehniko in zelo aerodinamično karoserijo je energetsko dovolj učinkovit za neposreden boj z najboljšimi v razredu, navduši pa tudi z ostalimi lastnosti  …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Ima Volkswagen v rokavu električnega asa - udobno, a tudi malce prestižno električno (kombi)limuzino za “ljudsko” ceno? 55 tisočakov bi le težko označili za “ljudsko” ceno, a če avto primerjamo z njegovimi glavnimi tekmeci - tako po dolžini in prostornosti kot po učinkovitosti in zmogljivostih - se ID.7 kar naenkrat zdi racionalna izbira, če se seveda ozirate po skoraj petmetrski električni limuzini. 

ID.7 je po silhueti (kupejevska) limuzina, po funkcionalnosti pa kombilimuzina z velikimi dvižnimi petimi vrati, ki zares na široko odprejo dostop do prtljažnika.

Udobje in prostor: spomin na phaetona

Le v redkih električnih (pa tudi bencinskih oziroma dizelskih) avtomobilih se v notranjosti sedi tako udobno in prostorno kot v ID.7; s skoraj tremi metri razdalje med obema osema in ob odsotnosti sredinskega (kardanskega) grebena je prostora za kolena potnikov seveda v izobilju. Za razliko od nekaterih tekmecev, kot sta mercedes EQE ali BMW i4, je v ID.7 v izobilju tudi prostora za glave potnikov, k svetli in zračni notranjosti pa veliko pripomorejo tudi svetli odtenki v kabini in sončna streha s samodejno zatemnitvenim steklom. 
Več kot 500-litrski prtljažniki danes niso neobičajni, a si prtljažnik v iD.7 vseeno zasluži posebno pohvalo; ID.7 je po silhueti (kupejevska) limuzina, po funkcionalnosti pa kombilimuzina z velikimi dvižnimi petimi vrati, ki zares na široko odprejo dostop do prtljažnika. Zaradi limuzinske višine zadnjih vrat v njem sicer ne moremo prevažati pokončnih omar, za vse malce ožje kose tovora, prtljage ali opreme pa je prostora zares veliko - tudi zato, ker prtljažnik lahko povečamo s prevračanjem asimetrično deljivega naslonjala zadnje klopi. Tisti, ki potrebujete še več prostora v prtljažniku, boste morali počakati do konca leta, ko na slovenske ceste zapelje ID.7 tourer s karavanskim zadkom

Več kot 500-litrski prtljažniki danes niso neobičajni, a si prtljažnik v iD.7 vseeno zasluži posebno pohvalo.

Uspela digitalna posodobitev

ID.7 bi le težko uvrstili v razred prestižnih električnih limuzin, a vseeno ponuja vrhunsko počutje v avtu. Po izbiri, naboru in kakovosti materialov se res ne more meriti s prestižnimi znamkami, po uporabnosti, udobju in preglednosti pa se lahko. Z novim 15-palčnim zaslonom na dotik in majhnim digitalnim merilnikom pred voznikom ID.7 od znotraj ponuja podobne občutke kot recimo Teslini avtomobili, a tudi več domačnosti in topline - in zato manj špartanskega minimalizma. O temeljito izboljšani programski opremi multimedijskega sistema v najnovejših volkswagnih smo že pisali, po štirinajstdnevnem testu pa lahko potrdimo, da (končno) deluje brezhibno. In da so drsna stikala za glasnost in nastavitev temperature ob vznožju sredinskega zaslona zdaj zares - in končno - osvetljena. 
Odlične ergonomije verjetno ni treba posebej omenjati, saj jo pri Volkswagnu odlično obvladajo, velja po posebej pohvaliti ergonomska prednja sedeža, ki sta ogrevana, hlajena, sušena in opremljena s temeljitim masažnim sistemom. Tudi brez masaže ponujata zelo udobno sedenje, pa tudi dovolj bočne opore, ko se zapodimo v ovinek. Ima pa paket dodatne opreme, katere del sta tudi ergonomska sedeža, precej zasoljeno ceno (skoraj 5000 evrov), čeprav sta v njem na primer tudi dinamično uravnavanje podvozja in že omenjeno panoramsko strešno okno …

ID.7 od znotraj ponuja podobne občutke kot recimo Teslini avtomobili, a tudi več domačnosti in topline - in zato manj špartanskega minimalizma.

Udobje na dolge proge

ID.7 je udobna potovalna električna limuzina, zato poudarek voznih lastnosti na udobju ne preseneča. ID.7 ni tako športno suveren kot kakšen BMW i4 ali tako odziven kot na primer (manjši) tesla 3, je pa precej udobnejši od obeh. Pomaga velika medosna razdalja, ki le na najdaljših avtocestnih valovih povzroči malce plavajoč občutek, sicer pa se odlikuje z brezhibno smerno stabilnostjo in z zadostno oporo tudi v kakšnem ostreje odpeljanem ovinku. Čeprav ID.7 ponuja izbiro voznih programov - med njimi tudi športnega - hitro postane jasno, da se najbolje počuti v programu “udobje”, v katerem razvaja potnike z dobrim glajenjem cestnih neravnin in natančno odmerjenim pomikom pedala za “plin”. Zanimivo je, da ID7 ne sili k brezglavim pospeševanjem (kot marsikateri drug električni avto), pa čeprav do 100 km/h “skoči” v 6,5 sekunde; veliko bolje se potniki in voznik počutijo pri hitrem, a udobnem križarjenju. Za tiste, ki ste pogosto na nemških avtocestah: največja hitrost ID.7 je omejena na 180 km/h …

Nov sinhroni motor s trajnimi magneti, večjo termalno učinkovitostjo in manjšim trenjem v enostopenjskem menjalniku je hkrati tudi (doslej) najmočnejši Volkswagnov električni motor - zmore 210 kW in ima 545 Nm navora.

Končno učinkovit električni volkswagen!

Kot smo v Motoreviji že pisali, je ID.7 prvi od električnih volkswagnov z izboljšanim električnim motorjem - ta je nameščen zadaj nad zadnjo osjo in poganja zadnji kolesi. Pozneje, ko bo na voljo različica GTX, bo ID.7 dobil še električni motor spredaj in s tem štirikolesni pogon. Nas pogon zadaj ni prav nič motil, le en električni motor (in malce manjša masa) pa dobro dene učinkovitosti oziroma dosegu. Prav pri teh lastnosti so pri Volkswagnu naredili največji korak naprej - predvsem po zaslugi novega električnega motorja (interna oznaka APP550), pa tudi zelo aerodinamične karoserije, kar se pozna predvsem pri avtocestnih vožnjah. Nov sinhroni motor s trajnimi magneti, večjo termalno učinkovitostjo in manjšim trenjem v enostopenjskem menjalniku je hkrati tudi (doslej) najmočnejši Volkswagnov električni motor - zmore 210 kW in ima 545 Nm navora. Dovolj za že omenjene dobre zmogljivosti, a tudi za zelo dobro energetsko učinkovitost, ki smo jo doslej pri električnih volkswagnih pogrešali. Res je, da smo avto preskušali pri prijetnih spomladanskih temperaturah, a povprečje štirinajstdnevnega preskusa, ki se je ustalilo pri 15,2 kWh/100 km, je precej boljše od kateregakoli drugega (novejšega) električnega volkswagna. Pri tem velja pripomniti, da smo kar lep delež skupnih testnih kilometrov prevozili na avtocestah - in to na zgornji meji dovoljenih hitrosti. Če to povprečje razdelamo še natančneje: pri mestnih in primestnih vožnjah smo avtu namerili porabo med 13 in 14 kWh/100 km, zgolj pri avtocestni vožnji pa približno 20 kWh/100 km. Ob akumulatorskem sklopu z neto zmogljivostjo 77 kWh to pomeni realnih 500 kilometrov dosega, če si seveda upate voziti še dlje od zadnjih nekaj odstotkov zaloge energije. 
Bi dosegli še boljši rezultat, če bi imeli več nadzora nad regenerativnim zaviranjem oziroma rekuperacijo? Morda: ID.7 ima za večjo stopnjo rekuperacije na voljo le program B v menjalniku, nima pa možnosti vožnje le s pedalom na plin (one-pedal) ali obvolanskih stikal za nastavitev stopnje rekuperacije. Še najbolje se je obnesel kar sistem prediktivne rekuperacije, ki samodejno poveča zaviralno moč, ko se bližamo križišču ali ostrejšemu ovinku. 
Po podatkih na papirju lahko ID.7 polnimo z močjo največ 170 kW, a nam tudi na najhitrejši razpoložljivi polnilnici (Ionity) ni uspelo polniti z več kot 92 kW. Ali je za to kriva polnilnica ali avto, nismo mogli ugotoviti oziroma raziskati …

ID.7 je - zaenkrat - najboljši električni avto iz Volkswagnovega koncerna.

Res “ljudska” cena? 

Še eno opazko si zasluži ID.7: toplotna črpalka je tudi pri tem avtu na voljo zgolj za doplačilo. To ob ceni avtomobila - in dejstvu, da živimo v krajih s hladnimi zimami - malce pokvari vtis racionalnega nakupa, a gre v korak z Volkswagnovo filozofijo, da kupcem ob nakupu avta za najslajše (in najbolj koristne) opremske bombončke dodatno izpuli denar iz žepa. Tako je bila končna cena preskusnega ID.7 malce nad 70.000 evri, kar je še manj “ljudsko” od tistih 55.000 evrov v ceniku za avto brez dodatne opreme. A kljub temu velja ponoviti, da po merah, prostornosti, udobju in tudi učinkovitosti za takšen denar ID.7 (pri nas) nima veliko tekmecev - še najbližje mu je Hyundaijev ioniq 6. Tesla 3 je res cenejša, a je tudi precej manjša, manj prostorna in manj udobna - primerljivih cenejših kitajskih električnih avtov pa (še) ni na naših cestah …

Pod črto ...

ID.7 je - zaenkrat - najboljši električni avto iz Volkswagnovega koncerna. Res gre za avto visokega razreda, ki že v osnovi ne more računati na toliko kupcev kot manjši in cenejši električni avti, a z ID.7 je VW dokazal, da vendarle lahko drži korak z najboljšimi - in da lahko ljubitelji električnih avtov na VW računajo tudi v prihodnje.  

Všeč nam je +

učinkovit pogon in doseg, vozno udobje, prostorna kabina

Ni nam všeč -

draga doplačila, glede na moč skromne vlečne zmogljivosti

Zelo udobni sedeži. 

Tehnični podtaki

W ID.7 pro

Motor in prenos moči: sinhroni električni motor, največja moč: 210  kW (286  KM), največji navor: 545  Nm, litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 77 kWh, polnilnik: 11 kW (AC) in 170 kW (DC). Pogon zadaj, 1-stopenjski samodejni reduktorski menjalnik.
Mere in masa:  dolžina: 496,1  cm, širina: 186,2 cm, višina: 153,6  cm, medosna razdalja: 297,1  cm, masa praznega vozila: 2250 kg, dovoljena skupna masa: 2630  kg, prtljažnik: 532 – 1586 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 6,5 s, normni največji doseg: 621 km, normna poraba električne energije kombinirano: 14 kWh/100  km, poraba na testu: 15,2 kWh /100  km, povprečni doseg na testu: 506 km
Cena: Porsche Slovenija 54.341 EUR
Ob akumulatorskem sklopu z neto zmogljivostjo 77 kWh to pomeni realnih 500 kilometrov dosega, če si seveda upate voziti še dlje od zadnjih nekaj odstotkov zaloge energije. 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Test avtaelektrikaVolkswagenelektromobilnostVolkswagen ID.7

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik