Test: Volkswagen touareg R 3.0 V6 TSi eHybrid

Test

(R)acionalnost - Za volkswagna je to zelo veliko denarja, za tako zmogljivega, tako udobnega in tako tehnično naprednega velikega cestnega terenca pa niti ne ...


Touareg je Volkswagnov največji (osebni) avto, v različici R pa tudi najzmogljivejši - in najdražji. Po zadnji prenovi lahko o takšnem touaregu še bolj kot prej govorimo v superlativih - ali pa se skozi racionalna očala sprašujemo o smiselnosti takšnega nakupa …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 5/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Touareg je že od leta 2002 - poleg prestižne limuzine phaeton, ki pa je od leta 2016 ne izdelujejo več - Volkswagnov zastavonoša, na katerega so pri VW lahko upravičeno ponosni. Kako tudi ne: brez touarega ne bi bilo niti Porschejevega cayenna, Lamborghinijevega urusa, Audjevega Q7 ali Bentleyejeve bentayge, ki vsi temeljijo na touregovi platformi oziroma tehnični osnovi. 
Nedavna kozmetična in tehnična prenova tretje generacije touarega utegne biti zadnja, saj naj bi novega touarega z motorji na notranje zgorevanje pri VW ne razvijali več; komur so torej blizu veliki, razkošni in zmogljivi cestni terenci, naj pohiti …

Touareg je še vedno precej zajeten avto; z dolžino 4,9 metra in širino (skoraj) 2 metra se je treba kar potruditi pri parkiranju na tesna parkirna mesta, ima pa zaradi tega toureg v kabini in prtljažniku veliko prostora.

Naj se sveti

Po prenovi je tourega od predhodnika na prvi pogled kar težko ločiti; spredaj je dobil ožja žarometa, LED svetlobni trak med njima in osvetljen VW logotip, tudi zadaj pa spremembe lahko zožimo na ožje luči in svetlobni trak med njima. A kdor se spozna na sodobno svetlobno tehnologijo, bo opazil še eno novost: touareg je ob prenovi dobil najsodobnejša matrična žarometa v visokoločljivi tehniki IQ.light, ki z več kot 38.000 aktivnimi LED diodami projicira svetlobno preprogo na vozni pas in natančneje kot kdajkoli prej osvetljuje cesto pred seboj - za doplačilo pa še dodatno - in učinkovito - osvetli pešče, ki v temi hodijo ob cesti. 
Ostale novosti so po prenovi bolj malenkostne, s čemer ni nič narobe; touareg je ohranil elegantno in uravnoteženo podobo, pa tudi diskretnost, zaradi katere je bil vselej všeč kupcem, ki iz takšnega ali drugačnega razloga ne želijo izstopati za volanom avtov bolj vpadljivih avtomobilskih znamk. 

LED svetlobni trak med njima in osvetljen VW logotip.

Posodobljeno digitalen

Touareg je še vedno precej zajeten avto; z dolžino 4,9 metra in širino (skoraj) 2 metra se je treba kar potruditi pri parkiranju na tesna parkirna mesta, ima pa zaradi tega toureg v kabini in prtljažniku veliko prostora. Prednja sedeža ponujata veliko sedalnega udobja, voznikov sedež pa tudi ergonomsko odličen položaj za volanom; touareg tudi na dolgih potovanjih ne utrudi potnikov. 
Touareg je imel že pred prenovo veliko digitalnih talentov (in enega največjih osrednjih zaslonov multimedijske naprave), s prenovo pa je dobil tudi novo generacijo programske opreme, ki zdaj deluje odzivneje in natančneje, z novo strukturo izbirnikov pa tudi pregledneje. Oba velika digitalna zaslona - tisti z digitalnimi merilniki pred voznikom in osrednji multimedijski - sta zdaj za skupnim steklom. Po vgrajenih materialih in kakovosti končne izdelave je touareg upravičeno zastavonoša največjega nemškega izdelovalca avtomobilov. 

Touareg je s prenovo dobil tudi novo generacijo programske opreme, ki zdaj deluje odzivneje in natančneje, z novo strukturo izbirnikov pa tudi pregledneje.

Elektrini priključek: za več zmogljivosti in manj učinkovitosti

Ni skrivnost, da večina touaregov cestne kilometre požira z dizelskim motorjem v nosu, česar tudi prenova ne bo spremenila. Smo pa zato z zanimanjem sedli v drugo od obeh pogonskih možnosti pri nas; v touarega R, ki ga poganja priključno-hibridni pogonski sistem, ki ga sestavljajo 3-litrski bencinski turbo šestvaljnik z 250 kW, sinhroni električni motor s 100 kW, 8-stopenjski samodejni menjalnik in litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 14,3 kWh, ki ga lahko polnimo tudi iz električnega omrežja. Sistemska moč 340 kW in sistemski navor 700 Nm vsaj na papirju opravičujeta športno oznako R, a v resnici takšen touareg svojo športnost zamaskira z voznim udobjem. Manjkata tako športnejši zvok kot dirkaška vozna dramatičnost ostalih Volkswagnovih R avtomobilov, pa čeprav nad zmogljivostmi nihče ne more vihati nosu: do 100 km/h touareg R pospeši v 5,1 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 250 km/h. Hitrosti avtu vsekakor ne manjka, športni občutki pa se izgubijo v veliki masi, zadušenem zvoku in preveč udobnem zračnem vzmetenju. 

eHybrid pogon: 3-litrski bencinski turbo šestvaljnik V zasnove z 250 kW, sinhroni električni motor s 100 kW, 8-stopenjski samodejni menjalnik in litij-ionski akumulatorski sklop zmogljivosti 14,3 kWh.

Še eno lastnost zaman iščemo v priključno-hibridnem touaregu R: gospodarnost oziroma učinkovistost. S polnim akumulatorskim sklopom res lahko prevozimo približno 40 kilometrov zgolj na elektriko - če se ne spozabimo in po nesreči ne pritisnemo pedalke za plin do tal -, a to je tudi edini čas, ko lahko varčujemo z bencinom. Ko touareg vozi na bencin oziroma v kombiniranem načinu z električnim pogonom, je poraba goriva visoka; med našim preskusom se je le težko spustila pod 10 l/100 km, precej lažje pa zrasla prek 11 l/100 km. Zaradi tega so touaregovi potovalni talenti malce okrnjeni, še zlasti če potujemo z visokimi hitrostnimi povprečji. Precej bolj primeren za takšen življenjski in vozniški stil je touareg z dizelskim šestvaljnikom, ki je seveda precej manj živahen in odločen pri šprintih, a zato toliko bolj suveren in gospodarnejši na dolgih progah - pa še za 25 tisočakov cenejši …

Zelo dobro zračno vzmetenje sicer brezhibno gladi cesto pod kolesi in hkrati preprečuje, da bi se avto v ovinkih nagibal.

Prikrivanje kilogramov

Zapisali smo že, da je touareg zajeten in težak avto, a svoje mere in maso med vožnjo zelo dobro skriva. Odlično sodelovanje štirikolesnega krmiljenja in aktivnega uravnavanje nagibanja izostri odzive avta, zaradi česar se izza volana zdi precej lažji, kot je v resnici. Poleg vseh najsodobnejših asistenčnih sistemov ima touareg na primer tudi tipala obremenitve strehe oziroma strešnega prtljažnika; če je na njem težak tovor, sistem temu prilagodi delovanje zračnega vzmetenja in asistenčnih sistemov. 
Tudi sicer touareg le na kratkih in ostrih cestnih grbinah občasno strese notranjost in potnike, pa še to je bolj krivda velikih in nizkoprofilnih pnevmatik; zelo dobro zračno vzmetenje sicer brezhibno gladi cesto pod kolesi in hkrati preprečuje, da bi se avto v ovinkih nagibal. Tako učinkovito vzmetenje in podvozje premore le malo velikih cestnih terencev, pa še ti so v za razred ali dva višje na hierarhični lestnici avtomobilov in znamk.

Prostoren 665-litrski prtljažnik. 

Pod črto ...

Posodobljeni touareg upravičeno ostaja Volkswagnov tehnični in tudi cenovni zastavonoša. Cena hibridne R različice je 102.000 evrov, z nekaj dodatne opreme, kakršno je imel preskusni avto, pa stane 116.000 evrov. Za volkswagna je to zelo veliko denarja, za tako zmogljivega, tako udobnega in tako tehnično naprednega velikega cestnega terenca pa niti ne - kar ozrite se po njegovih tekmecih, iz lastnega koncerna ali širše … Touareg je dokaz, da v Wolfsburgu še vedno znajo delati vrhunske avtomobile; velika škoda bo, če se izkaže, da je takšen touareg zadnji svoje vrste.

Všeč nam je + 

všečna in skladna oblika, odlične zmogljivosti, vrhunsko vzmetenje, LED žarometa, asistenčni sistemi

Ni nam všeč -

poraba goriva, cena

Tehnični podatki

Volkswagen touareg R 3.0 V6 TSi eHybrid

Motor in prenos moči: bencinski, šestvaljni, turbo, prostornina: 2995  cm3, največja moč: 250  kW (340  KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 450  Nm pri 1340 vrt./min. Sinhroni elektromotor: največja moč: 100 kW. Sistemska moč: 340 kW (426 KM), največji sistemski navor: 700 Nm. Samodejni štirikolesni pogon, 8-stopenjski samodejni menjalnik.
Mere in masa:  490,2  cm, širina: 198,4 cm, višina: 169,3  cm, medosna razdalja: 289,9  cm, masa praznega vozila: 2591 kg, dovoljena skupna masa: 3020  kg, prtljažnik: 665 – 1675 l, posoda za gorivo: 75 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 250  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 5,1 s, normna poraba goriva kombinirano: 2,2 l/100 km, izpust CO2: 50 g/km, poraba na testu: 10,4 l/100 km.
Cena: Porsche Slovenija 102.290 EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


priključni hibridštirikolesni pogonvolkswagen touaregVolkswagenhibrid

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik