Če VW passat (še) ni ravno avtomobilska ikona ali legenda, pa je zagotovo eden od najuspešnejših Volkswagnovih avtov vseh časov - in tudi eden od najbolj priljubljenih volkswagnov pri kupcih, tudi slovenskih. V novi generaciji je na voljo le še kot karavanski variant, sicer pa je zadržal vse vrline svojih predhodnikov - in kakšno novo še dodal.
Zanimivosti in dejstva: Vse večji po litrih in centimetrih
Passat je skozi leta občutno rasel in tudi v zadnji različici ni nič drugače - v primerjavi s karavanskim predhodnikom je v dolžino zrasel za skoraj 15 centimetrov, točno 2 centimetra pa tudi v širino. Ker se njegova višina ni spremenila, je zdaj passatova podoba bolj razpotegnjena in elegantna, za 5 cm daljšo medosno razdaljo pa so Volkswagnovi inženirji v celoti porabili za prostornost na zadnji klopi. Si pa novi passat zagotovo zasluži še skok v prtljažnik. V osnovi bo na voljo 690 litrov prtljažne prostornine, ki jo z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev lahko povečamo na zares velikih 1.920 litrov. Če k temu prištejemo še dejstvo, da je mogoče s passatom vleči prikolico s skupno maso do 2.200 kilogramov, pa že zdaj lahko ugotovimo, da bo tudi novi passat poslovno-družinski multipraktik |
Foto: passat sodi med tri najbolj uspešne Volkswagnove modele
Kako zelo pomemben je passat, govori dejstvo, de je še vedno med tremi najbolje prodajanimi volkswagni. Četudi so se pojavljala namigovanja, da bi se zaradi prihoda električnega ID.7 lahko njegova pot končala, se to ni zgodilo. No, Nemci so se resda poslovili od limuzine, zato pa karavan oziroma variant vztraja in je brez dvoma boljši, zmogljivejši in predvsem večji kot kdajkoli.
Ida ne govori slovensko
Povsem nov je passat tudi v notranjosti. Izstopajo digitalni merilniki, ki so postavljeni povsem pokončno, a je zaščitno steklo prevlečeno s posebno plastjo, ki kljubuje odsevom in motečemu bleščanju. Tako kot v tiguanu je središče digitalne komunikacije osrednji zaslon, ki ga je mogoče izbrati v dveh velikostih (serijsko 12,9, doplačilno pa 15 palcev), za komunikacijo z voznikom oziroma potniki pa skrbi asistentka IDA, ki podatke išče tudi s pomočjo klepetalnika ChatGPT in umetne inteligence. Bodo pa v bodoče pri Volkswagnu omogočili uporabo slovenščine pri navigacijskem vodenju in odgovorih prej omenjene umetne inteligence ChatGPT. Slovenščino pa je seveda že mogoče nastaviti v digitalnih menijih podatkovnih in sistemskih sporočilih.
Pogon za raznolike zahteve in okuse
Pri pogonski ponudbi passat ostaja zelo raznolik: na voljo sta dva bencinska štirivaljnika, šibkejši s 110 kW in močnejši s 195 kW, pri čemer šibkejši moč na cesto prenaša prek prednjih koles, močnejši pa prek vseh štirih (4Motion). Še več ponudbe je med dizelskimi motorji, kjer osnovni motor zmore 90 kW, zlato sredino predastavljal TDI s 110 kW, najmočnejši pa je dvolitrski TDI s 143 kW, ki moč in navor prek samodejnega menjalnika deli na vsa štiri kolesa. V korak s časom gre novi passat tudi s ponudbo hibridnih pogonskih sklopov. Osnovni je blagi hibrid s 110 kW, tako kot v tiguanu pa je tudi v passatu na voljo novi priključni hibrid s 150 kW in z 200 kW.
Med testnimi vožnjami smo največ poudarka namenili dizelskemu motorju, saj slednji dnevno izginjajo iz vsesplošne ponudbe. Že znani TDI svoje delo opravlja odlično, izstopata zvezno pospeševanje in velik motorni navor. Morda je na trenutke motor precej glasen, a tako pač je z dizelskimi agregati.
Četudi se passat pelje dobro, in mu tudi hitro spreminjanje smeri vožnje ne dela preglavic, pa je vseeno potrebno priznati, da voznik čuti in občuti, da je avto velik oziroma dolg. A ker vsaj te različice ki so na voljo, niso namenjene dirkanju, bo passat svoje poslanstvo brez dvoma opravljal več kot odlično.
Slovenski cenik se začne precej pod pragom 40 tisoč evrov
Pri nas je prodaja novega passata stekla prav v teh dneh. Sprva sta na voljo dve pogonski različici; bencinska ima 1,5-litrski štirivaljnik z blagim hibridnim sistemom s 110 kW, druga pa je dizelska, ki jo poganja 2-litrski štirivaljni TDI s prav tako 110 kW. Za bencinsko je treba odšteti najmanj 35.814 evrov, za dizelsko pa najmanj 41.981 evrov. Najdražja opremska različica je pri obeh passatih različici R-line; bencinska stane 41.755 evrov, dizelska pa 46.105 evrov.
Pod črto ...
Nova oblika passata ne dela zgolj večjega, temveč tudi aerodinamično odličnega. S prenovo je količnik zračnega upora (Cx) zmanjšan z vrednosti 0,31 na vsega 0,25, kar je podatek, ki ga passatu zavida tudi marsikateri športni avtomobil. Če dodamo še široko in pestro pogonsko ponudbo, ki ob klasičnih bencinskih in dizelskih motorjih dodaja še priključno hibridni sklop, s katerim lahko zgolj na elektriko prevozimo tudi več kot 100 km, pa je passat v novi generaciji vendarle na dobri poti, da postane Volkswagnova ikona …
Volkswagen passat
- na voljo le še kot karavanski variant z dolžino 492 cm
- 1,5 in 2-litrski štirivaljni motorji, bencin in dizel
- učinkovit priključni hibrid z električnim dosegom prek 100 km
- prednji ali štirikolesni pogon
- prednja sedeža z možnostjo ogrevanja, hlajenja in sušenja
- širok nabor varnostno-asistenčnih sistemov
- glasovna asistenca z uporabo umetne inteligence (ChatGPT)
- že naprodaj v Sloveniji za najmanj 35.814 evrov
Sebastjan Plevnjak