Sedli smo v novega Volkswagnovega tiguana, ki v svoji tretji generaciji ponuja vso energetsko raznolikost sodobne mobilnost: električni priključek, zmogljive bencinske in dizelske motorje in štirikolesni pogon.
Med novejšimi Volkswagnovimi modeli, ki so na trgi prišli po prelomu tisočletja, je med najbolj uspešnimi prav srednje velik cestni terenec tiguan. Od leta 2007 do danes so jih izdelali več kot 7,6 milijona, njegov uspeh pa je vedno temeljil na praktičnosti in pogonski raznolikosti. To rdečo nit uspeha ohranja tudi v najnovejši generaciji, kjer so predvsem oblikovalci poskrbeli za opazen korak naprej. Tiguan je v primerjavi z robustnejšim predhodnikom postal oblikovno bolj dinamičen, kar se pozna tudi na precej bolj učinkoviti aerodinamiki; količnik njegovega zračnega upora je s koficienta 0,33 padel na 0,28. Lepoto sicer vsake oči vidijo in ocenjujejo drugače, a upamo se trditi, da bo z novo podobo tiguan zagotovo pritegnil tudi kakšnega novega kupca.
Za vsakogar …
Še bolj pomemben kot oblikovni preskok utegne biti pri kupcih tiguanov tehnološki napredek. Zgrajen je na posodobljeni karoserijski platformi MQB evo, tako kot novi passat, s katerim si deli tudi raznoliko pogonsko tehniko. To pomeni, da bodo kupci imeli na voljo tako bencinske TSI kot tudi dizelske TDI motorje z razponom moči od 90 do 195 kW. Poleg najnovejšega blagohibridnega 15-litrskega eTSI je tiguan dobil tudi priključno-hibridni pogon druge generacije s 150 ali 200 kW sistemske moči in 100 kilometri električnega dosega oziroma kar 1000 kilometri dosega s polno zalogo bencina ter elektrike. Nov priključno-hibridni sistem smo podrobneje opisali že ob svetovni premieri novega passata.
Tiguan tako kot passat s svojo pogonsko raznolikostjo ostaja pravi Volkswagen, zmožen učinkovito osebno mobilnost ponuditi najširšemu krogu kupcev; s štirikolesnim pogonom 4motion in večjo oddaljenostjo od tal se ne boji kolovoza ali zasneženih klancev, še vedno lahko vleče več kot dve toni težko prikolico in po nemških avtocestah drvi z več kot 200 kilometri na uro ali pa na elektriko neslišno jadra do hitrosti 140 km/h. S pogonskim akumulatorjem zmogljivosti 19,7 kWh lahko kot priključni hibrid v električnem voznem programu prevozi približno 100 kilometrov le na elektriko. Tiguan se tudi poslavlja od ročnega menjalnika, saj so zdaj vsi modeli opremljenim z avtomatiziranim DSG menjalnikom z dvema sklopkama
Veliko pozornosti so inženirji namenili tudi voznim lastnostim; obljubljajo natančno vodljivost in odlično lego na cesti ter veliko udobja. V serijski opremi je sistem za nadzor dinamike, ki je vgrajen v golfa GTI osme generacije, vključno z XDS elektronsko zaporo diferenciala. Vrh udobja in vozniške dinamike pa ponuja nadgradnja aktivnega nadzora blaženja s sistemom DCC pro druge generacije, ki bo na voljo za doplačilo. Seveda so, tako kot v passata, tudi v tiguana vgradili vsa najnovejša aktivna varnostna pomagala, med drugim tudi daljinsko parkiranje in izpopolnjen pomočnik za vzvratno vožnjo prikolice.
Digitalni pogled in storitve
Nova generacija tiguana prinaša veliko novosti pri digitalni uporabniški izkušnji. Najprej velja omeniti izredno zmogljiva HD matrična LED žarometa, ki temo parata z zelo natančnim svetlobnim snopom visoke ločljivosti. Cesto razsvetljuje nič manj kot 38.400 svetlobnih točk, ki jih novi tiguan prilagaja glede na okolje oziroma cesto, hitrost, promet in vremenske razmere.
Pri razvoju nove generacije so inženirji upoštevali tudi pripombe kupcev, zato so povsem na novo zasnovali tudi zasnovo kabine in še nekoliko povečali prtljažni prostor, ki po novem ponuja do 652 litrov osnovne prostornine.
V notranjosti smo sedli na nova prednja sedeža z ortopedskim certifikatom, najzahtevnejši kupci pa bodo lahko naročili še 10-komorno pnevmatsko masažo. Na svetovni premieri smo kar nekaj časa sedeli v objemu novih sedežev, ki so narejeni za dolga potovanja brez bolečin v hrbtu in preverjali odzivnost nove armaturne plošče. Pred voznikom se bohoti podatkovno bogastvo izdatno nastavljivih merilnikov, osrednji komunikacijski center pa predstavlja do 15-palcev velik osrednji zaslon z novim glasovnim vmesnikom in odzivnejšim zaslonom na dotik. Vsebino in funcije poganja zadnja generacija uporabniškega vmesnika MIB4, ki med drugim ponuja številne nove storitve, več podatkovne varnosti in posodobitve na daljavo.
Pod črto …
Novi tiguan je ob svoji pogonski in prostorski praktičnosti postal vozniško še natančnejši in pametnejši. S svojo pogonsko raznolikostjo bo še naprej bo brez težav stregel zahtevam sodobne mobilnosti brez omejevanja, zato mu lahko napovemo tržni uspeh. Precej obeta tudi vstopna cena na nemškem trgu, ki znaša 36.600 evrov. Koliko bo stal pri nas - in koliko bodo stali tudi številni dodatki, bo znano spomladi prihodnje leto.
Novi volkswagen tiguan
- 450,9 cm dolg cestni terenec
- boljša aerodinamika in bolj dinamične vozne lastnosti
- 652 litrov velik prtljažnik
- energetsko raznolika pogonska ponudba: bencin, dizel in elektrika
- 2,0 TDI motorja: 110 in 142 kW
- 2,0 TSI motorja: 150 in 195 kW
- 1,5 eTSI blagi hibrid: 96 in 110 kW
- priključni-hibrid s 100 km električnega dosega: 150 in 200 kW
- štirikolesni pogon 4motion
- nova generacija digitalnega vmesnika
- najnaprednejši varnostni sistemi
- cena v Nemčiji: od 36.600 evrov
- slovenska cena še ni znana, na naših cestah spomladi prihodnje leto