Eden je cestno-terenski pionir, drugi je cestno-terenski prodajni prvak: naš supertestni RAV4 smo postavili ob bok VW tiguanu. Dva po zasnovi različna avtomobila imata skupnega več, kot je videti od daleč …
Toyota RAV4 2.5 HSD AWD executive tech | Volkswagen tiguan 2.0 TDI R-line | |
oblika in prostornos | 4/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic | 3/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic | 4/5 zvezdic |
13 centimetrov v prid Toyote
Kaj imata skupnega RAV4 in tiguan? Zagotovo prostornost in uporabnost. RAV4 je z dolžino 4,6 metra sicer za slabih 13 cm daljši od tiguana, a v potniškem delu kabine se razlika ne pozna: tako spredaj kot zadaj oba ponujata presenetljivo podobno prostorsko udobje tako za kolena kot glave potnikov. Edino opazno razliko pri udobju sedenja naredi naklon naslonjala zadnje klopi, ki je pri toyoti pokončnejši kot pri tiguanu in zato po mnenju zgoraj podpisanega malce udobnejši na daljših poteh.
Kako podobni sta si notranjosti obeh avtomobilov? Pri vsebini zelo: digitalni merilniki pred očmi voznika, zaslon multimedijske naprave na sredini armaturne plošče. Precej več razlik je pri uporabniškem vmesniku: Toyotin je - kot smo že večkrat omenili - manj intuitiven in manj prijazen očem kot v tiguanu; v tiguanu se pri prebiranju podatkov lažje znajdemo med izbirniki, tudi navigacijska naprava ponuja boljšo preglednost in natančnost.
Oba avtomobila ponujata bolj ali manj podobno ergonomično ureditev voznikovih prostorov, čeprav pri RAV4 naletimo na več po armaturni plošči nametanih stikal in gumbov. V obeh pa sedimo enako pravilno in udobno, pa tudi z vidljivostjo iz avta ne bi smelo biti težav.
Hibrid ali dizel?
Največje razlike med obema cestnima terencema se seveda skrivajo pod pločevino. RAV4 poganja hibridni pogonski sklop z 2,5-litrskim bencinskim motorjem, dvema električnima motorjema in planetnim brezstopenjskim menjalnikom, v preskusnem tiguanu pa uveljavljen in dobro poznan 2-litrski dizelski TDI prek sedemstopenjskega avtomatiziranega menjalnika DSG poganja prednji kolesi. Res je, RAV4 ima 163 kW in dodaten električni pogon za zadnji kolesni par, tiguan v tej različici pa le 110 kW in pogon spredaj, a Volkswagen ima seveda v ponudbi več različic tiguana - tudi takšno s štirikolesnim pogonom in močnejšim dizelskim motorjem.
Vprašanje dizel ali hibrid se nam zdi zelo aktualno in na mestu. Obe pogonski zasnovi namreč obljubljata gospodarnost - in obe znata tudi presenetljivo podobno uresničiti te obljube. Kot lahko berete v Motoreviji, se poraba goriva našega supertestnega RAV4 giba okoli 6 l/100 km - v toplejših mesecih je bila malce manjša, v zimskih malce večja. Kot velja za vse hibride, pa se tudi naši toyoti pozna, če jo vozimo pretežno po mestnih ulicah ali se z njo odpravimo na daljšo (in hitrejšo) pot: pri mestni vožnji je poraba goriva manjša, na avtocestnih poteh pa večja. Trenutno smo na 6,2 l/100 km. Tudi pri dizelskem tiguanu so nihanja v porabi lahko precejšna, le da v nasprotno smer kot pri toyoti: TDI v tiguanu je najbolj požrešen pri mestni vožnji, najmanj pa pri umirjenih potovalnih hitrostih. Naše povprečje je bilo 6,5 l/100 km, za verodostojno empirično primerjavo med obema avtomobiloma pa bi morali z obema hkrati voziti dlje časa po istih cestah (česar nismo mogli storiti): prepričan sem, da bi bila tudi takrat razlika v porabi le nekaj decilitrov na 100 km.
Značajske pogonske razlike
Razlika med obema pogonskima zasnovama se seveda pozna tudi pri voznih zmogljivostih in lastnostih. Pogonski sklop v RAV4 je močnejši, a je avto tudi malce težji. Če dodamo še specifično delovanje brezstopenjskega menjalnika, se razlike v zmogljivostih precej zmanjšajo: RAV4 je na primer pri manjših hitrostih odzivnejši na pedal za plin, a zato pri polnem plinu narastejo motorni vrtljaji, pa tudi zvočna kulisa. Dizelski tiguan je prožnejši in tišji pri večjih hitrostih, a tudi manj odziven in glasnejši pri počasni vožnji. Toyotin hibridni sistem zahteva nekaj privajanja, a je zato vožnja v vsakdanjem prometu lahkotna in udobna, TDI v tiguanu pa je motor stare šole: zelo prožen in malce tresav, z zelo dobrim DSG menjalnikom in predvidljivim odzivanjem. Kateri je boljši izza volana? Sliši se populistično, a tokrat res velja: stvar okusa.
Podobno bi lahko zapisali tudi za vozne lastnosti; RAV4 je udobno vzmeten in uravnotežen avto, ki se najbolje počuti pri potovalnih hitrostih. Tiguan je agilnejši v vožnji, ima natančnejši volanski mehanizem, ki omogoča zelo natančno vodenje, voznik dobi več informacij o dogajanju z avtom kot pri RAV4. Preskusni tiguan ni imel štirikolesega pogona, zato je RAV4 s svojim električnim štirikolesnim pogonom (o katerem smo več pisali v letošnji prvi številki Motorevije) seveda v prednosti, ko gre za premagovanje spolzkih klancev ali speljevanje na ledu in snegu. A tudi tiguana si lahko omislimo s štirikolesnim pogonom - 4motion pogon s sredinsko lamelno sklopko je zmogljivejši od Toyotine električne rešitve.
Navidezno cenovno neskladje
Pri asistenčnih sistemih ni večjih razlik; oba avtomobila sta lahko opremljena z bogatim in pestrim naborom sodobnih asistenčnih sistemov, ki - kot ste lahko prebirali v drugih naših testih - delujejo zanesljivo in dobro. Naš preskusni RAV4 s paketom opreme executive tech je bil lani ob začetku testa najbolje opremljen RAV4 v ceniku, pri Volkswagnu pa ima podobno vlogo paket R-line. A ta pri tiguanu še ni dovolj za popoln paket varnosti; vsaj za najboljše sisteme je treba dodatno seči v žep. Tudi tiguan potrjuje, da pri nemških avtomobilih vsa oprema ni vključena v ceno.
V luči teh razlik velja razmisliti tudi o ceni obeh avtomobilov: novi RAV4 z najbogatejšim paketom opreme stane 45.600 evrov, tiguan R-line s 110 kW in le prednjim pogonom pa 36.800 evrov. A če tiguana izenačimo z RAV4 im mu dodamo močnejši motor ter štirikolesni pogon, moramo zanj odšteti malce več kot 41.000 evrov. Prištejemo še nekaj doplačil za izenačitev opreme in smo na zelo podobni končni ceni.
Pod črto
Kljub na prvi pogled nepremostljivim razlikam med obema avtomobiloma nas je presenetilo, kako malo te razlike pomenijo v vsakdanjem prometu. RAV4 je s svojim hibridnim sistemom vsaj navidezno prijaznejši okolju in zato trenutno družbeno bolj sprejemljiv. Ker pa ima tiguan vgrajen sodoben dizelski motor, njegovi izpusti niso večji ali bolj škodljivi kot pri RAV4. Morda na odločitev, za kateri avto se odločiti, še najbolj vpliva vrsta vožnje: kdor se veliko vozi po podeželskih cestah in mestnih ulicah, se bo gospodarneje vozil z RAV4, pri pogostih vožnjah po avtocestah je primernejša izbira tiguan.
Vaše mnenje ...
Toyota RAV4 2.5 HSD AWD executive tech
Všeč nam je +
udobje v vožnji, prostoren prtljažnik , poraba goriva
Ni nam všeč -
glasen motor pri večjih hitrostih
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina 2487 cm3, največja moč: 131 kW (178 KM) pri 5700 vrt./min, največji navor: 222 Nm pri 3600 vrt./min. Sinhroni elektro motor, največja moč: 88 kW, največji navor: 202 Nm. Nikelj-metal-hidridni akumulatorji. Sistemska moč hibridnega pogona: 163 kW (222 KM). Štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | olžina: 460 cm, širina: 185,5 cm, višina: 168,5 cm, medosna razdalja: 269 cm, masa praznega vozila: 1759 kg, dovoljena skupna masa: 2225 kg, prtljažnik: 580 - 1690 l, posoda za gorivo: 50 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,1 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km, poraba na testu: 6,2 l/100 km. |
Cena: | Toyota Adria: 44.175 EUR |
VW tiguan 2.0 TDI R-line
Všeč nam je +
vodljivost, multimedijski sistem , vozne lastnosti
Ni nam všeč -
varnostna oprema
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1968 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 340 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 448,6 cm, širina: 183,9 cm, višina: 153,2 cm, medosna razdalja: 267,7 cm, masa praznega vozila: 1635 kg, dovoljena skupna masa: 2240 kg, prtljažnik: 615 – 1655, posoda za gorivo: 58 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 202 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 5 l/100 km, izpust CO2: 131 g/km, poraba na testu: 6,7 l/100 km. |
Cena: | Cena: Porsche Slovenija: 36.794 EUR |
Na avtomobilskem trgu pionirstvo ne šteje veliko
Toyota je z RAV4 prve generacije pred 26 leti avtomobilskemu svetu kot prva predstavila prednosti cestno-terenske avtomobilske zasnove; Volkswagen je cestno-terenskega tiguana prve generacije predstavil 13 let pozneje. A na avtomobilskem trgu pionirstvo ne šteje veliko; lani je po podatkih podjetja TZS, Sekcije za osebna motorna vozila Volkswagen pri nas registriral 1780 tiguanov, Toyota pa 347 RAV4.
Avtomobilskih lastnosti, vtisov in izkušenj seveda ne merimo skozi prodajno statistiko in številke, saj nanje vpliva vrsta drugih dejavnikov, zato menimo, da sta RAV 4 in tiguan primerna in ustrezna tekmeca: prepričani smo, da so kupci tiguana pred nakupom vsaj bežno pogledali tudi v Toyotin cenik, kupci RAV4 pa preleteli Volkswagnove ponudbe.