Več kot 11 tisoč testnih kilometrih na cestah vseh vrst je dovolj kilometrine, da lahko ocenimo varnostno opremo našega supertestnega RAV4. Njegov elektronski varnostni ščit je dosleden in učinkovit, ni pa zastonj …
Toyota je s svojo najnovejšo tehnologijo aktivne varnosti safety sense oziroma s svojimi elektronskimi čutili po učinkovitosti in seznamu aktivnih pomagal dokončno prišla na raven evropskih tekmecev. Naš testni RAV4 s hibridnim pogonom in električnim štirikolesnim pogonom nosi oznako executive, kar pomeni četrto od skupaj šestih ravni opreme. Paket opreme je precej dobro založen z opremo za varno in udobno vožnjo, ne vsebuje pa vsega, kar Toyota ponuja.
V osnovi za 5 zvezdic
Ne glede na izbrano raven opreme zmore vsak RAV4 v hitrostnem območju od 10 do 80 km/h s svojimi elektronskimi čutili prepoznati in s samodejnim zaviranjem preprečiti nevarnost naleta v pešca in kolesarja, do končne hitrosti 180 km/h pa zaznava nevarnost naleta v vozilo pred seboj. Serijsko varnostno opremo sestavljajo aktivni radarski tempomat, sistem za aktivno ohranjanje smeri na voznem pasu, luči s samodejnim preklopom med dolgim in kratkim snopom ter kamera, ki dosledno bere prometne zanke in pri tem bere tudi navigacijske podatke glede omejitev na cesti po kateri se avto pelje. Najbolj pomembno je, da našteta varnostna oprema na cestah in mestnih ulicah deluje precej natančno. To potrjujejo tudi varnostni testi Euro NCAP, kjer je RAV4 osvojil vseh pet zvezdic.
Kaj smo ugotovili v prometu?
Na naših vožnjah po cestah seveda ne iščemo kritičnih in nevarnih trenutkov, da bi preverjali učinkovitost varnostnih sistemov. Res pa je, da ob vseh prevoženih kilometrih slej kot prej na cesti naletimo na dogodke, kjer se lahko izkaže učinkovitost aktivnih varnostnih vozniških pripomočkov. Radarski tempomat dobro obvladuje varnostno razdaljo, a na naših avtocestah kljub vsemu še zahteva pozornost voznika, ki prepreči najhuje, če se neobzirni voznik v drugem vozilu z manevrom izsiljevanja iz prehitevalnega pasu odloči zaviti neposredno na izvoz. To je še vedno izziv tako za radar kot tudi za sistem proti naletu. V gostem prometu zna tempomat brez posredovanja zavirati do popolne zaustavitve. Prepričljiv je RAV4 tudi z delovanjem aktivnega krmiljenja sistema za vzdrževanje smeri na voznem pasu. Ta deluje natančno in na avtocesti nima težav z ohranjanjem smeri pri vožnji skozi (blažje) ovinke. Po natančnosti še ni vrhu, a je povsem uporaben.
Zelo dosleden v mestu
Nam je pa RAV4 že nekajkrat izdatno pomagal varneje voziti v mestu. Zaradi ne ravno najbolj kakovostne sliki vzvratne kamere, ki bi bila lahko bolj ločljiva in z boljšo sliko v temi, lahko voznik pri vzvratnem zapuščanju parkirišča v mestu hitro spregleda kolesarja, pešca in tudi avtomobil. Sploh, če v njem voznik hiti proti prostemu parkirišču, ki ga je zagledal v naslednji vrsti. Precej bolj prepričljiv kot slika “živega prenosa” dogajanja izza zadnjega odbijača je sistem za prečni nadzor prometa. Ta z zvočnim signalom, utripajočimi puščicami na osrednjem zaslonu in opozorilom v bočnem vzvratnem ogledalu voznika jasno opozori, iz katerem smeri preti nevarnost naleta. Odzivnost sistema je odlična, saj dovolj zgodaj opazi nevarnost, da ima voznik čas za učinkovito posredovanje. Zlasti pri pešcih in kolesarjih je sistem zelo učinkovit - gleda dlje in bolj ostro kot voznikovo oko ob pomoči kamere. Minus pa je, da RAV4 pri prečnem nadzoru prometa pri vzvratni vožnji zaenkrat še ne posreduje s samodejnim zaviranjem. Drugi očitek je dejstvo, da je pri avtomobilu za več kot 40 tisočakov še vedno treba doplačati 700 evrov za paket dodatkov z oznako “tech”: tega sestavljajo 4 kamere s 360-stopinjskim pogledom okolice vozila, sistem zaznavanja vozil v mrtvem kotu in sistem zaznavanja vozil v mrtvem kotu pri vzvratnem speljevanju s parkirnega prostora.
Video Euro NCAP: Kako učinkovit je novi RAV4 pri preprečevanju naleta v avto, kolesarja in pešca?
Pri testih delovanja aktivnih vozniških sistemov je RAV4 zabeležil soliden 77-odstoni rezultat. To med drugim pomeni, da je vsak novi RAV4 varnostno dovolj dosleden da tudi pri največji dovoljeni hitrosti v naselju (50 km/h) s hitro reakcijo umetne inteligence reši življenje pešca. Avto se s prednjim odbijačem ni niti dotaknil lutke otroka, ki so jo izza parkiranih vozil s hitrostjo primerljivo s tekom povlekli na cesto. Palec gor. Euro NCAP testi so dokazali, da je RAV4 v mestu pri nižjih hitrostih (40 km/h) brez asistence voznika zmožen preprečiti nalet v stoječi avto. Do hitrosti 75 km/h je sistem proti naletu uspešno zaviral do popolne zaustavitve za počasi vozečim avtomobilom, pri 60 km/h pa je RAV4 zanesljivo brez pomoči voznikove reakcije preprečil nalet z odraslim pešcem in kolesarjem. Zato je za delovanje sistema proti naletu osvoji vse točke.