Novi touareg je najnovejši, največji, najprestižnejši – in najdražji volkswagen, ki ne cilja samo na voznike cestnih terencev. Kako se obnese na slovenskih cestah?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 3/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Mogočen nastop
Novi touareg je terensko visok avto, a z obilico kroma in izraznostjo tudi dovolj imeniten in prestižen. Morda ima zaradi globalnih (tudi kitajskih) ambicij nekaj težav z identiteto – od zadaj ga boste hitro zamenjali za kakšen drug avto iz koncerna VW –, a na cesti ga je vendarle težko spregledati. Z dolžino 4,9 metra ni največji med tekmeci, je pa zato zelo širok, kar zahteva nekaj previdnosti pri tesnih parkiranjih. Skoraj 2 metra karoserijske širine se pozna v notranjosti; s komolci se voznik in sovoznik težko srečata, na zadnjo klop pa udobno sedejo trije krepki možaki. Prtljažnik za njimi je velik, uporabno pravilnih oblik in lahko dostopen.
Kot hišni kino ...
A v kabini se pogled vendarle najprej ustavi na povsem digitalni armaturni plošči, ki jo sestavljajo digitalni merilniki in ogromen, kar 15-palčni zaslon multimedijske naprave na sredinskem delu armaturne plošče. Ta je odlično berljiv, visokoločljiv in preveč poln informacij – prek zaslona je treba upravljati z vsemi sistemi v avtu, tudi s klimatsko napravo. Kot smo v Motoreviji že večkrat zapisali, je to lahko nevarno, saj zahteva pozornost – in usmerjen pogled. Sama vožnja touarega se zdi bolj enostavna; 3-litrski TDI z 210 kW prek sredinskega torsenskega diferenciala in osemstopenjskega samodejnega menjalnika zelo uglajeno in vselej učinkovito poganja vsa štiri kolesa. Z doplačljivim zračnim vzmetenjem in sistemom različnih voznih programov se touareg dobro znajde na vseh voznih podlagah; na cesti je uglajen, udoben in natančno vodljiv, na spolzkih podlagah pa učinkovito najde oprijem – kolikor mu to dopuščajo povsem cestne pnevmatike. A v športnih voznih programih – in kljub štirikolesnemu krmiljenju – touareg ni pretirano okreten in odziven; več kot dve toni mase in visoko težišče sta prevelika prepreka za športne užitke, čeprav je pogonski sistem zelo zmogljiv. Bo pa prav prišlo dejstvo, da touareg lahko za seboj vleče do 3,5 tone težak priklopnik.
Pri varnostnih in voznih pripomočkih touareg ne zaostaja za najboljšimi tekmeci, le globoko v žep je treba seči zanje – za paket asistenčnih sistemov (med katerimi je na primer tudi infrardeča kamera za vožnjo ponoči), je treba odšteti več kot 1000 evrov, za cel kup prestižu, udobju in nečimrnosti namenjene opreme pa še bistveno več. Preskusnemu touaregu je zato cena z osnovnih 74.000 evrov narasla na okroglih 100 evrskih tisočakov.
Pod črto ...
Touaregu je težko kaj očitati; je zelo prostoren, zmogljiv, udoben in v vseh pogledih korekten cestni terenec. Vprašanje pa je, če je tudi dovolj prestižen za spopad s cenovno primerljivimi tekmeci ...
Všeč nam je +
prostor za potnike, zmogljiv in prožen motor, suveren pogon, udobno vzmetenje
Ni nam všeč -
le digitalno upravljanje, veliko varnostne opreme za doplačilo, visoka cena
Tehnični podatki
Volkswagen touareg 3.0 V6 TDI R-line
Motor in prenos moči: | dizelski, šestvaljni, turbo, prostornina: 2967 cm3, največja moč: 210 kW (286 KM) pri 3800 vrt./min, največji navor: 600 Nm pri 2250 vrt./min. Stalni štirikolesni pogon, samodejni 8-stopenjski menjalnik. |
Mere in masa: | olžina: 487,8 cm, širina: 198,4 cm, višina: 171,7 cm, medosna razdalja: 290,4 cm, masa praznega vozila: 2070 kg, dovoljena skupna masa: 2850, kg, prtljažnik: 810 – 1800 l, posoda za gorivo: 75 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 235 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 6,1 s, normna poraba goriva: zunaj mesta/mesto/kombinirano: 5,9/67,7/56,6 l na 100 km, izpust CO2: 173 g/km, poraba na testu: 8,9 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 73.389 EUR |
Velika vlečna moč
Do 3,5 tone težko prikolico naj bi obvladoval brez težav, poskrbel za njeno stabilnost in aktivno pomagal pri vzvratni vožnji. Sicer nič novega, a zanimiv je podatek, da je touareg med velikim in dragimi cestnimi terenci verjetno res najbolj delavno naravnan. Kar 40 odstotkov evropskih kupcev oziroma celo 60 odstotkov kupcev v Nemčiji ga prepoznavna kot odlično vlečno vozilo. Saj se spomnite rekalme, ko je vlekel boeinga 747.
S svojim ljudskim imidžem je touareg v visoki razred prinesel malce robustnosti. Uspešen podjetnik ali posestnik je v njem dobil dovolj prestiža, hkrati pa je še vedno imel avto, ki je zmogel na pomoč priskočiti ekipi ne glede na vreme in teren. Novi touareg je zlasti v spodnjem delu karoserije obdržal določene robustne elemente in previse, ki dovoljujejo 31 stopinj vstopnega in izstopnega kota.. Ključno pa je, da je pogon skupaj z voznimi programi prilagojen precej zahtevnim podlagam.