Volkswagnov tayron je velik 7-sedežni cestni terenec, ki zapolnjuje tržno vrzel med srednje velikim tiguanom in velikim tuaregom. S svojo prostorsko prilagodljivostjo, pogonsko raznolikostjo, možnostjo štirikolesnega pogona in veliko vlečno močjo se postavlja po robu uspešnemu Škodinemu kodiaqu.
Zanimivosti in dejstva: Noče biti “le” podaljšani tiguan
Na prvi pogled bi marsikdo povsem upravičeno pomislil, da je tayron le nova različica podaljšanega tiguana, ki je v prejšnji generaciji nosil oznako tiguan allspace. A podaljšani tiguan prodajno ni dosegel pričakovanj oziroma številk svojega krajšega izvirnika. Tudi zaradi tega je novinec dobil novo ime in bolj prostorno notranjost. Zato Volkswagnovi inženirji in oblikovalci trdijo, da gre za povsem nov izdelek, ki pa si z novo generacijo tiguana deli tehnologijo, pogone in tovarno v Wolsfburgu. Pogled z boka razkriva malce drugačne linije od tiguanovih oziroma karoserijska razmerja, ki spominjajo na Škodinega kodiaqa. Te sorodstvene karoserijske vezi na predstavitvi seveda nihče od inženirjev ni omenil na glas, a Volkswagnova modelska ponudba cestnih terencev je potrebovala dopolnitev z avtomobilom, ki bo lahko peljal vzporedno s prodajno zelo uspešnim češkim medvedom. So se pa pri Volkswagnu pohvalili, da so s tayronovim prihodom po raznolikosti ponudbe cestnih terencev zasedli drugo mesto na evropskem trgu. |
Kodiaqove mere in tiguanova aerodinamika
Prav zato tayron po naši oceni ne bo nagovarjal kupcev, ki se spogledujejo s tiguanom ali pa so prej vozili tiguana allspaca, pač pa tiste, ki jih zanima kodiaq, a bi vseeno raje vozili volkswagna. Zanimivo bo torej spremljati še en tržni dvoboj znotraj koncerna, čeprav o njem nihče ne govori naglas.
Da naša teorija ni iz trte zvita, najbolj očitno dokazujejo tayronove mere, ki so skoraj identične kodiaqovim. Tayron je zaradi drugačne oblike prednjega in zadnjega dela z dolžino 477 centimetrov za 1,2 cm daljši od kodiaqa, medosna razdalja pa je z 279,1 cm do milimetra enaka kodiaqovi. V primerjavi s tiguanom je tayron daljši za dobrih 26 cm.
Oblikovalci so poleg osvetljenih logotipov in matričnih LED žarometov s podobe tiguana uspešno prenesli še aerodinamične lastnosti, saj imata avtomobila enak količnik zračnega upora (cd 0,28), ki za ta razred predstavlja zelo dober dosežek.
Vleče do 2,5 tone težko prikolico
Tayron ponuja prostorno potniško kabino v 5- ali 7-sedežni postavitvi. Kabina je prilagodljiva, saj je glede na zasedenost sedežev mogoče hitro in enostavno povečevati ali zmanjševati prostornino prtljažnika. V 5-sedežni postavitvi je na voljo kar 885 litrov prostora za prtljažnik oziroma 850 litrov v 7-sedežni različici s položenim 6. in 7. sedežem. Ob treh postavljenih sedežnih vrsta zadaj še vedno ostane 345 litrov prostora oziroma za skoraj tri četrtine golfovega prtljažnika. Ko sta v avtu samo voznik in sovoznik, vsi ostali sedeži pa so položeni v tla, skupna prostornina za njima preseže dva kubična metra. Osnovna prostornina prtljažnika hibridnega tayrona je za 145 litrov manjša zaradi vgradnje zmogljivejšega pogonskega akumulatorja, v katerem je lahko do 19,7 kWh električne energije. Priključno-hibridni tayron s to zalogo elektrike lahko prevozi 100 kilometrov brez pomoči 1,5-litrskega bencinskega TSI evo 2 motorja.
Pri praktičnosti tayrona je treba izpostaviti še veliko vlečno moč. Tayron s štirikolesnim pogonom 4motion in najmočnejšima 2-litrskima TDI (150 kW) ali TSI (195 kW) motorjema lahko za seboj vleče kar 2,5 tone težko prikolico. Poleg tega njegova vlečna kljuka prenese še 100 kilogramov vertikalne obremenitve, kar pomeni, da je nanjo mogoče namestiti nosilec za tri težka električna koles.
Pogonska raznolikost pod motornim pokrovom: TSI, TDI in eHybrid
Sicer pa ima tayron enako raznoliko pogonsko paleto kot tiguan in passat; veliko učinkovitost obljublja vstopni 1,5-litrski eTSI bencinski motor s 110 kW, opremljen z blago hibridno tehnologijo in 48-voltno električno napeljavo. Prej omenjeni priključni hibrid bo na voljo s 150 ali 200 kW sistemske moči in bo omogočal tudi hitro polnjenje (DC) akumulatorja z močjo 50 kW.
Kako dinamičen in udoben bo tayron na cesti, bomo vedeli, ko bomo z njim prevozili prve kilometre. Ne dvomimo, da bo z novo generacijo prilagodljivega vzmetenja DCC pro in XDS elektronsko diferencialno zaporo ponudil suveren nastop med ovinki - tudi mokrimi in zasneženimi.
Volkswagnovi inženirji obljubljajo tudi vrhunsko bivalno udobje, saj so v ta namen kabino zasteklili z debelejšimi stekli, vanjo vgradili novo generacijo ogrevalnih in prezračevanih ergonomskih sedežev z masažo ter za povrhu avto opremili z vsemi mogočimi varnostnimi in komunikacijskimi sistemi iz tiguana oziroma passata.
Pod črto …
Volkswagen je s tayronovo pogonsko raznolikostjo, všečno podobo in veliko prostornostjo oziroma praktičnostjo ter varnostjo ponudil zelo dober avto za velike družine. S cenami, ki se v Nemčiji začnejo pri 45 tisoč evrih, pa bo pri nas verjetno težko jemal kupce svojemu največjemu tekmecu kodiaqu.
Volkswagen tayron
- 477 centimetrov dolg cestni terenec
- prostorna kabina s petimi ali sedmimi sedeži
- prtljažnik od 705 do 855 litrov
- štirikolesni pogon
- velika vlečna moč: do 2,5 tone
- pogonska raznolikost: TSI in TDI motorji ter priključno-hibridni pogon
- razpon moči od 110 do 200 kW
- 100 km električnega dosega pri ehybrid pogonu
- cena v Nemčiji: od 45.000 evrov
- v Sloveniji na voljo prihodnje leto