Za volanom: VW ID.7 tourer in ID.7 GTX tourer

Za volanom

(Elektro)dinamika - kako se tehnološko najbolj napredenin učinkovit član Volkswgnove električne družine obnese kot potovalnik


Preskusili smo, kako se tehnološko najbolj napreden, pa tudi najbolj udoben in učinkovit član Volkswagnove električne družine obnese kot elektrodinamični potovalnik, ki v različici GTX v ospredje postavlja vozniško izkušnjo, v različici tourer pro pa doseg in uporabnost karavanskega prtljažnika. 

Zanimivosti in dejstva: Poslikava vetra

Na tokratni predstavitvi so inženirji, zadolženi za aerodinamično učinkovitost, pokazali ID.7 odet v grafično poslikavo ene od simulacij zračnega upora v vetrovniku. S tem so na zanimiv v različnih barvah prikazali zračne tokove, ki vplivajo na doseg in hrup. Največji upor zraka se dogaja v točki nič - na zgornjem delu prednjega odbijača, tik ob prehodu maske v pokrov prednjega dela. Tam zračni tok začne silovito pospeševati čez pokrov in naprej proti vetrobranskemu steklu oziroma čez streho. Zato je pri električnih avtomobilih še toliko bolj pomembno, da takšna zaustavitev zraka spredaj dobi hitre odvode s čim manj upora in turbulencami. Ob tem ne gre pozabiti, da mora imeti tudi električni pogon dostop do zraka za hlajenje, zato je ID.7 opremljen z aktivnimi loputami za optimalni zajem zraka. Dotaknili smo se tudi razlik v količniku upora med limuzino s kupejevsko streho (0,23) in karavanskim tourerjem (0,25). To razliko naredi zgolj oblika strehe, ki za prisekanim zadkom tourerja povzroči več vrtinčenja, medtem ko kupe strešna linija zrak odvaja bolj učinkovito. Inženirji so nam pojasnili, da bi pri električnem avtomobilu z vidika večjega dosega največ naredili, če bi lahko povsem pokrili oziroma skrili kolesa. S tem bi doseg samo na račun aerodinamike povečali za tretjino, a tega ne morejo narediti zaradi krmilnih kotov koles in hlajenja zavor. 
Bravni zapis gibanja zračnih tokov okoli karoserije modela ID.7

V Motoreviji smo na našem testu že temeljito preizkusili vstopno različico modela volkswagen ID.7, ki z obliko združuje elelganco kupejevske limuzine, po uporabnosti pa kombilimuzino z velikimi dvižnimi petimi vrati. ID.7 nas je prepričal z udobjem in učinkovitostjo. 
Tokrat pa smo se na skandinavske ceste odpravili po prve vtise še bolj praktičnega ID.7 tourerja oziroma še zmogljivejšega ID.7 GTX. Volkswagnova modelska strategija namreč v ponudbi električnih avtomobilov kupcem ponuja izbiro med učinkovitostjo in vozniško dinamiko. 

Prav ta (elektro)dinamičnost je rezervirana za vse modele z oznako GTX, ki so povečini opremljeni z dvema elektromotorjema in posledično štirikolesnim pogonom ter večjo konično močjo. Na drugi strani pa so kupcem na voljo še modeli pro S, pri katerih pa je v prid večje učinkovitosti in dosega povečana zaloga električne energije. 

Je GTX pravi električni GTI?

Dinamična GTX različica velikega in udobnega električnega volkswagna je na voljo v obeh karoserijskih različicah, limuzinski in karavanski. GTX torej ni enako GTI. Ključna dodano vrednost različice GTX predstavlja dodatni asinhroni motor na prednji osi, ki skupno sistemsko konično moč in navor poveča na odločnih 250 kW oziroma 560 Nm, ob tem pa skupaj z novim 210-kilovatnim sinhronim električnim motorjem serije EQ550, ki je v družino ID. prinesel občutno boljšo učinkovitost, poleg 5,5-sekundnega pospeška poskrbi tudi za električni štirikolesni pogon. Ker tak GTX karavan z zmogljivejšim pogonskim akumulatorjem (86 kWh) tehta kar 2339 kilogramov, s štirikolesnim pogonom lažje obvladuje maso pri hitrih menjavah smeri in v vseh vremenskih razmerah zagotavlja dober oprijem. S štirikolesnim pogonom so inženirji pridobili še dodatnih 200 kg vlečne moči, ki pa glede na podobno zmogljive električne tekmece oziroma glede na passatovo vlečno moč z 1,2 tone ostaja precej skromna. 
Smo pa na podeželskih cestah stockholmskega arhipelaga v poznem poletju užival v izjemno uglajenem, a hkrati odločnem podajanju moči in dovolj natančnem ter hkrati udobnem odzivanju podvozja oziroma blaženja. Inženirji so veliko ukvarjali z nadzorom gibanja karoserije in res dobro uravnotežili podvozje ter tudi z na novo nastavljeno 5-vodilno zadnjo premo poskrbeli, da ID.7 GTX odlično obdrži smer takrat, ko pnevmatike pridejo povsem do roba oprijema. Zaradi večje mase so pri aktivnem nadzoru blaženja sistemu DCC obdržali različico z enim elektromagnetnim ventilom na blažilniku in ne dvema kot pri novem passatu

Seveda različica GTX oblikovni eleganci dodaja še nekaj ostrejših športnih dodatkov v dinamično oblikovanih svetlobnih telesih v prednjem odbijaču in aerodinamičnih elementih. Izstopajo še velika drzno oblikovana platišča ter značilna GTX rdeča barva.  

Samo dinamičen in nič športen

Še enkrat pa spomnimo, da GTX ni pravi športni GTI, saj je enostavno pretežak, da bi z njim nizali uživaške kilometre po idealni liniji gorske ceste. Pa še davek na pnevmatikah in energetski učinkovitosti je potem hitro prevelik. Kdor išče resnega športnega karavana s podobno velikim prtljažnikom, ga bo našel v novem golfu R variant. 
Na skandinavskih cestah seveda ni nikakršnih kompromisov glede spoštovanja hitrostih omejitev, kar je ob idealnih temperaturnih razmerah ob koncu avgusta kot nalašč za nizanje najboljših dosežkov varčne vožnje. S tem zmogljivim karavanom smo zato ob uporabi aktivnega potovalnega asistenta, ki upoštevajoč vse podatke iz natančne navigacijske kartografije in kamere, ki sproti spremlja hitrostne omejitve ter dinamiko prometa pred avtomobilom, zabeležili povprečno porabo 16,1 kWh na 100 kilometrov. Ob tem velja omeniti, da potovalna hitrost na avtocesti ni presegla 120 km/h. S tako povprečno porabo bi doseg presegel 530 kilometrov. Povsem drugačen pa bi bil na levem pasu nemške avtoceste brez omejitev hitrosti, kjer ta električni potovalnik ne bi blestel, saj je največja hitrost GTX-a omejena na 180 km/h, poleg tega pa nad hitrostjo 130 km/h poraba elektrike skokovito naraste, kar pomeni, da bi tam že v običajnem prometnem toku tak ID.7 težko prevozil več kot 250 kilometrov med polnilnicami. 
 

Novi volkswagen ID.7 GTX je še vedno najprej izjemno udoben in prostoren električni avto, ki na zahtevo odločno pospešuje, se ne boji ovinkov in predvsem na vseh cestah in vsakem vremenu zagotovi visoko stopnjo oprijema in varnosti. 

Tourer pro S za več udobnih kilometrov

Bolj kot GTX nas je tokrat za volanom prepričal eleganten, udoben in pameten ID.7 tourer pro, ki predstavlja vse, kar od tako prostornega in kakovostno izdelanega električnega potovalnika voznik lahko pričakuje. Z njim je bilo tiho križarjenje preko čudovite pokrajine prav pomirjujoče. Avto ponuja izjemno dobro zvočno zatesnjenost, vrhunske materiale, odlične ogrevane in prezračevane masažne sedeže, popolno varnostno opremo in vse sodobne komunikacijske storitve, podprte z integriranim glasovnim vmesnikom ChatGPT. Ta ponuja vsebinsko pomoč umetne inteligence pri iskanju navigacijskih ciljev in drugih podatkov, povezanim z vožnjo, prometom, vremenom in deželo, po kateri avto potuje. Velik 15-palčni zaslon poleg ostre ločljivosti in spodobne odzivnosti po novem ponuja še natančno nastavitev vseh prametrov udobja, povezanega s tripdročno samodejno klimatsko napravo. Za piko na i pa ID.7 tako kot Teslini  modeli ponuja celo videoigre, krmiljene s pametnega telefona, da večjim in manjši otrokom na polnilnih postajah ni dolgčas. 

Grafika pogona različice z Pro S z zmogljivejšim akumulatorskim sklopom: 13 modulov prizmatičnih celic z energijsko vrednostjo 91 kWh (bruto) oziroma 86 kWh (neto).

Oznaka S pomeni, da zmogljivost pogonskega akumulatorja iz 77 kWh naraste na 86 kWh, kar ob pogonu zadaj s prej omenjenim izboljšanim sinhronskim električnim motorjem omogoča več kot 500-kilometrski doseg. Z večjo zalogo elektrike oziroma črko S pride še močnejši DC polnilnik, ki na hitrih polnilnicah omogoča polnjenje z 200 kW moči. To pomeni manj kot pol ure postanka, da si pogonski akumulator iz omrežja povrne 80 odstotkov zaloge energije. 
Ob vsem kabinskem prostoru in udobju, ki ga ponuja ta električni karavan, pa oblikovalci še vedno niso pod prednjim pokrovom našli prostora za nekajlitrski predal, kamor bi bilo mogoče pospraviti mokre polnilne kable. Že res, da je v 605-litrskem prtljažniku z dvojim dnom dovolj prostora, a tekmeci znajo bolje potegniti ločnico med shranjevanjem energetske opreme in družinske prtljage. 

VW ID.7 je prvi med volkswagni z glasovnim vodenjem navigacije v slovenščini.

Pod črto …

Z dinamično GTX in učinkovito pro S različico ter praktičnim karavanskim prtljažnikom je volkswagen ID.7 postal še bolj prepričljiv oziroma raznoliko uporaben velik električni avto, ki na slovenskem trgu za 58.851 evrov (pro S 4ALL) ali 65.579 evrov (GTX 4ALL) ponuja zvrhano mero tehnologije in udobja.

Za vse, ki jim infrastruktura - predvsem doma - in finančno zaledje omogoča zeleni prehod osebne mobilnosti, bo tak ID.7 ponudil večino tistega, kar se od električne mobilnosti pričakuje. Njegov največji tekmec je veteran passat, ki še vedno nosi ime “variant” in v svoji najnovejši generaciji ponuja enako zvrhano mero tehnologije oziroma pameti, še večji prtljažnik, večjo vlečno moč in je neprimerno boljši po energetski gostoti shranjene energije. Pa še vedno ima TDI stroj, s katerim kljub toplotnim izgubam podvoji doseg električnega toureja. Oba sta sicer prepričljiva izdelka. Izbira pa je vaša. 

Volkswagen ID.7 GTX in pro S tourer

- 496,1 cm dolg električni karavan in limuzina s kupejevsko streho 
- prostorna kabina s skoraj tri metrsko medosno razdaljo (297,1 cm)
- velik prtljažnik: od 605 do 1714 litrov prostornine
- kakovostni materiali in izdelava
- popolna varnostna oprema in digitalne storitve 
- dinamična GTX različica s štirikolesnim pogonom in 250 kW moči ter 560 Nm navora
- pro S različica z 210 kW moči do 685 km dosega
- polnilna moč do 200 kW (DC)
- že na voljo v Sloveniji
- cene: od 56.851 evrov (pro tourer) oziroma 63.578 (GTX tourer) 

Ključne besede


Za volanomelektrikaVolkswagenelektrični avtiVolkswagen ID.7

Jure Gregorčič

Jure Gregorčič

Novinar - urednik Motorevije