Test: Volkswagen passat variant 2.0 TDI R-line

Test

Najbolje za konec? Passat? Kljukica. Karavan? Kljukica. Dizelski motor? Kljukica.


Passat? Kljukica. Karavan? Kljukica. Dizelski motor? Kljukica. Zdi se, da je v (menda) zadnjo generacijo passata Volkswagen vgradil vse tisto, zaradi česar je passat eden od najbolje prodajanih volkswagnov - in najbolj priljubljen avto srednjega razreda pri nas. 

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

V času prevladujočih cestnih terencev in v času vsiljene elektrifikacije je prav osvežujoče sesti v avto, ki se zdi kot antipod večini trendov sodobne mobilnosti: novi passat je značilen karavan, v njem sedimo precej nizko, poganja pa ga odličen dizelski motor. Passat je na voljo le še kot karavan, kar je logična posledica prodajnih številk v preteklosti: tako v Evropi kot v Nemčiji in nenazadnje tudi v Sloveniji je bila karavanska karoserija vrsto zadnjih let precej bolj priljubljena od limuzinske. Novi passat variant devete generacije naj bi bil zadnji v vrsti passatov, s čimer naj bi pri Volkswagnu ugasnili enega od svojih treh mednarodno najbolje prodajanih avtov vseh časov. Dvomim, da bo kdaj kakšen od električnih volkswagnov prihodnosti znal tako dobro streči tako različnim zahtevam voznikov, ki jim passat služi za družinski avto, za potovalne podvige, za službene opravke in še marsikaj drugega. 

Ker je passat v dolžino v primerjavi s predhodnikom zrasel kar za 15 centimetrov (na 4,92 metra) in ker so podaljšali tudi medosno razdaljo (na 2,84 metra), ponuja precej več prostora kot prej

Avto za vse priložnosti

Novi passat se zdi še bolj vsestranski kot doslej. Ker je v dolžino v primerjavi s predhodnikom zrasel kar za 15 centimetrov (na 4,92 metra) in ker so podaljšali tudi medosno razdaljo (na 2,84 metra), ponuja precej več prostora kot prej. Na zadnji klopi je za 5 centimetrov več prostora za kolena potnikov, občuti se tudi za nekaj centimetrov razširjen prostor za ramena, prostora za glave potnikov pa je dovolj tudi za kakšen klobuk. Dodatni centimetri so povečali že prej velik prtljažnik na prostornino 690 litrov oziroma skoraj 2 kubična metra, če asimetrično deljivo naslonjalo zadnje klopi prekucnemo naprej. Prtljažno dno je seveda povsem ravno, ne manjkajo niti štiri pritrdilna očesa, 220-voltna vtičnica - in prvič doslej tudi električno-samodejno pomičen prtljažni rolo. Te uporabne podrobnosti so - vključno z dežnikom v voznikovih vratih! - nedvomno posledica dejstva, da so razvoj passata (in koncernskega brata škode superba) zaupali češki Škodi. 

Dodatni centimetri so povečali že prej velik prtljažnik na prostornino 690 litrov oziroma skoraj 2 kubična metra, če asimetrično deljivo naslonjalo zadnje klopi prekucnemo naprej.

Ergonomsko, a preveč digitalno?

Kljub svoji klasični karavanski podobi je passat sodoben, v notranjosti zelo digitalen avto. Ob povsem digitalnih in prilagodljivih merilnikih najbolj v oči pade velikanski, 15-palčni zaslon multimedijskega sistema discover max pro, ki se zdi prevelik le nekaj prvih trenutkov v avtu, potem pa nič več; je pregleden, odziven, hiter in natančen. Škoda, da pri Volkswagnu vztrajajo pri na dotik občutljivih drsnikih za upravljanje z zračenjem in audio sistemom, so pa ti - končno - ponoči osvetljeni. 
Vse ostalo je po nemško temeljito in učinkovito, vključno z odličnim sedežnim položajem za volanom; sedi se sicer razmeroma nizko, a ergonomsko pravilno - tudi zaradi odličnih sedežev ergoactive, ki so del paketa opreme R-line. 
Kakovost izdelave je brezhibna, izbrani materiali tudi, svoje pa k dobremu počutju ponoči doda ambientalna osvetlitev. In če smo že pri osvetlitvi: v opremi R-line serijska IQ.light matrična žarometa svetita odlično, svetlobni trak zadaj med lučmi pa passatu tudi dobro pristoji …

Kakovost izdelave je brezhibna, izbrani materiali tudi, svoje pa k dobremu počutju ponoči doda ambientalna osvetlitev.

Brez skrivnosti in z veliko učinkovitosti

Pod pokrovom motornega prostora passat ne ponuja skrivnosti: preskusni avto je poganjal dodobra uveljavljen (in posodobljen) 2-litrski TDI štirivaljnik s 110 kW (150 KM) in 360 Nm navora; s tem motorjem passat seveda ni športnik, a tudi nikoli ne pušča občutka preslabotnega motorja. Do 100 km/h pospeši v 9 sekundah, zelo prožno pa pospešuje vse do prek 220 km/h. Sedemstopenjski DSG avtomatizirani menjalnik s posodobljeno krmilno elektroniko prestavlja odločno in skoraj neopazno, bolje kot doslej se obnese tudi pri počasnem in natančnem manevriranju. 
Tako motoriziran passat navduši z učinkovitostjo oziroma porabo goriva: med našim preskusom se je povprečje porabe ustavilo pri 6,2 l/100 km, kar je za 1,7 tone težak avto in veliko hitrih avtocestnih kilometrov zelo dober rezultat. Doseg s polno 66-litrsko posodo za gorivo vselej obljublja več kot 1000 kilometrov; nekaj zaslug za to ima vsekakor tudi zelo aerodinamična oblika s količnikom zračnega upora 0,25. 

Vozno udobje na visoki ravni

Nič revolucionarnega ne moremo zapisati niti o voznih lastnostih novega passata. Dolga medosna razdalja in uravnoteženo vzmetenje sta poroka za zelo udobne potovalne kilometre; zasnova podvozja in volanskega mehanizma pa za natančno in zelo lahkotno vodljivost. Volkswagen za doplačilo ponuja odlično prilagodljivo vzmetenje DCC-pro najnovejše generacije, s katerim v passatu vzbudite tudi precej športnega duha, brez njega pa ostaja izjemno udoben potovalni avto. 

Odlični sedeži so zelo prijazni hrbtenici tudi na res dolgih avtocestnih etapah.

Drag ali poceni? 

Ne glede na izbran paket opreme je passat serijsko opremljen z bogatim naborom asistenčnih sistemov, ki je pri različici R-line še malce razširjen, za popoln varnostni paket pa je vendarle treba dodatno seči v žep in izbrati paket IQ.drive. A tega smo pri Volkswagnu že vajeni; ob sorazmerno dobro opremljenem avtu so na voljo še številni doplačljivi dodatki, med katerimi na primer priporočamo električno izvlekljivo vlečno kljuko s svojim asistenčnim sistemom  (trailer assist) in še nekaj dodatkov. Pri preskusnem passatu je bilo teh za dodatne štiri in pol tisočake, kar je ceno s 46.300 evrov dvignilo nad 50.000 evrov. Ali je to veliko ali malo, se bo odločil vsak sam, a če štejemo prostornost, uporabnost, vozno udobje in energetsko učinkovitost, passat nima pravih tekmecev, če seveda ne štejemo tehnično podobnega Škodinega superba.  

Tako motoriziran passat navduši z učinkovitostjo oziroma porabo goriva: med našim preskusom se je povprečje porabe ustavilo pri 6,2 l/100 km, kar je za 1,7 tone težak avto in veliko hitrih avtocestnih kilometrov zelo dober rezultat.

Pod črto

V svetu cestnih terencev, križancev in električnih avtomobilov se zdi novi passat z dizelskim motorjem kot odmev iz preteklosti, a ob tako prepričljivih lastnostih je nostalgija še najmanj pomemben nakupni dejavnik. Škoda bi bila neizmerna, če bi bil to res zadnji passat v vrsti …

Všeč nam je +

všečna oblika, prostornost v kabini, prostoren prtljažnik, prožen motor, majhna poraba goriva

Ni nam všeč -

preveč digitalna armaturna plošča, draga dodatna oprema

Tehnični podatki

Volkswagen passat variant 2.0 TDI R-line

Motor in prenos moči: dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1968  cm3, največja moč: 110  kW (150  KM) pri 3600 vrt./min, največji navor: 360 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatizirani 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa:  dolžina: 491,7  cm, širina: 184,9 cm, višina: 152,1  cm, medosna razdalja: 283,7  cm, masa praznega vozila: 1783  kg, dovoljena skupna masa: 2240 kg, prtljažnik: 690 - 1920  l, posoda za gorivo: 66 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 223  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,1 l/100  km, izpust CO2: 137 g/km, poraba na testu: 6,2  l/100  km.
Cena: Porsche Slovenija: 46.303  EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Test avtaDizelski motorjiVolkswagenvolkswagen passat

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik