Test: Volkswagen arteon shooting brake 2.0 TDI 4 motion R-line

Test

Estetika - in uporabnost, ki jo po zadovoljstvu za volanom mnogi težko prekašajo


Je arteon shooting brake najlepši volkswagen? Tega si sicer ne upamo trditi, a novi Volkswagnov športni karavan le redko koga pusti hladnega. Kaj šele, če se z njim zapeljejo krog ali dva …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 5/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Od kočije do ostala le oznaka, kočija pa je postala vrhunski lovec na kilometre

Če (še) ne veste, kaj pomeni oznaka shooting brake, osvežitev spomina: z oznako shooting brake so v začetku 19. stoletja poimenovali kočije, ki so bile namenjene prevozu ljudi in opreme na lov - od tod “shooting”. Oznaka “brake” pa je označevala kočije oziroma šasije, s katerimi so krotili oziroma udomačevali živahne konje. Kot še pri mnogih drugih lastnostih in oznakah si je avtomobilska industrija tudi to sposodila iz zgodovine; danes “shooting brake” avtomobili le redko prevažajo ljudi in puške na lov, se je pa oznaka prijela za avtomobile s karavanskim zadkom, ki pa niso klasični škatlasti karavani, ampak športnejše in imenitnejše različice.

Arteon shooting brake je oboje - tako športna interpretacija karavana kot imeniten avto, kakršnih pri Volkswagnu doslej ni bilo veliko. Še več, arteon shooting brake s svojo razpotegnjeno silhueto, prisekanim zadkom, mišičastimi rameni, velikimi kolesi in ostrimi karoserijskimi potezami izziva tekmece bolj zvenečih športnih znamk. Kot da bi hoteli pri VW narediti svojo različico športnega karavanskega audija …

Arteon shooting brake je oboje - tako športna interpretacija karavana kot imeniten avto, kakršnih pri Volkswagnu doslej ni bilo veliko.

Oblika IN uporabnost

Pri tem arteonu se estetika in uporabnost ne izključujeta. Skoraj 4,9 metra dolg športni karavan z 283,5-centimetrsko medosno razdaljo je pravo nasprotje vse bolj prevladujočim pokončnim cestnim terencem in križancem; v avto je treba sesti precej nizko, a nas zato v notranjosti pričaka obilica prostora za noge in glave - kljub manj kot 1,5 metra karoserijske višine. Tako spredaj kot zadaj je dovolj prostora za glave, prostor za kolena na zadnji klopi pa je prav kraljevsko odmerjen.

Zaradi prisekanih prtljažnih vrat je odprtina v 565-litrski prtljažni prostor ogromna - vanj lahko z lahkoto spravimo tudi nerodno oblikovane kose opreme ali prtljage. Če asimetrično deljivo naslonjalo zadnje klopi zvrnemo naprej, dobimo kombijevsko prostoren tovorni prostor s 1632 litri prostornine. Edina moteča lastnost je precej visok nakladalni rob prtljažnika, zaradi katerega moramo predmete dvigniti precej visoko.

Povsem brez davka na lepoto pa arteon shooting brake vendarle ni: zaradi nizke in razpotegnjene silhuete so bočna okna dokaj ozka, zaradi česar je vidljivost nazaj in vstran precej okrnjena.

Skoraj 4,9 metra dolg športni karavan z 283,5-centimetrsko medosno razdaljo je pravo nasprotje vse bolj prevladujočim pokončnim cestnim terencem in križancem.

VW domačnost

Arteon je tehnično gledano imenitnejša različica passata, zato ne čudi, da si s passatom delita velik del voznikovega okolja. Za poznavalce to pomeni domačnost in dobro ergonomijo; odlična prednja sedeža ponujata udobno in stabilno sedenje, armaturna plošča pa digitalne merilnike, velik sredinski zaslon multimedijske naprave in klasično ročico avtomatiziranega menjalnika. Ob nedavni prenovi so vsi arteoni dobili nov volanski obroč s kapacitivnimi drsniki namesto gumbov, gumbi pa so izginili tudi iz sredinske konzole. Tudi klimatsko napravo namreč zdaj upravljamo z dotiki in potegi prstov po drsnih površinah, kar je morda videti trendovsko, a je po našem mnenju manj uporabno od nekdanjih okroglih gumbov in stikal.

Dizelska športnost

Volkswagnova povezava z dizelsko tehnologijo ima še vedno malce kiselkast priokus, a pod lupo javnosti VW zdaj ponuja čiste, učinkovite in zelo zmogljive dizelske motorje. Preskusnega arteona je poganjal najmočnejši v ponudbi: 2-litrski TDI s 147 kW in 400 Nm navora z dvema SCR katalizatorjema in dvojnim vbrizgom adblue sečnine. Motor prek sedemstopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko DSG poganja vsa štiri kolesa, tako da se kljub velikemu navoru 20-palčne pnevmatike ne zavrtijo v prazno: arteon do 100 km/h v 7,4 sekunde enako učinkovito pospeši na suhi ali mokri cesti. Arteon s tem motorjem ni ravno dirkalnik, a z zalogo motorne prožnosti in moči suvereno obvladuje vse vozniške izzive - tudi bolj varčevalne. Testno povprečje porabe goriva 6,8 l/100 km je za takšen avto seveda zelo dober rezultat.

Odlična prednja sedeža ponujata udobno in stabilno sedenje, armaturna plošča pa digitalne merilnike, velik sredinski zaslon multimedijske naprave in klasično ročico avtomatiziranega menjalnika.

Lahkotno, a športno udobje

Že omenjena 20-palčna kolesa - za katera je treba doplačati, saj je arteon R-line serijsko opremljen z 18-palčnimi - poudarijo športni videz, a malce pokvarijo vozno udobje. Ostrejše cestne robove nizkopresečne pnevmatike prenesejo na potnike, še zlasti ob vklopljenem športnem programu sistema za dinamično uravnavanje podvozja (za katerega je treba prav tako doplačati). Sicer pa je arteon natančno in lahkotno vodljiv avto, ki ga lahko tudi zelo športno zapodimo med ovinke in serpentine: suvereno se drži začrtane linije. S skoraj 1,8 tone ni peresno lahek, a dobro skriva svojo maso.

(Skoraj) popolna varnost

Ne glede na izbran paket opreme - tako ali tako sta na voljo le dva, elegance in R-line - je arteon serijsko opremljen z bogatim naborom asistenčnih sistemov. Sistem za zaviranje v sili, odziven radarski tempomat, odločen sistem za ohranjanje smeri na voznem pasu, ki so zbrani v paketu travel assist, so v vseh arteonih vgrajeni serijsko, prav tako kot pametna LED žarometa, ergonomski voznikov sedež, elektronska zapora diferenciala, brezžični Applov carplay sistem in še vrsta drugih dodatkov in tehničnih bombončkov. Ob tako dobri opremi je kar malo smešno, da je treba doplačati za vzvratno kamero. A ne glede na to je arteon eden od serijsko najbolje opremljenih volkswagnov.

Zaradi prisekanih prtljažnih vrat je odprtina v 565-litrski prtljažni prostor ogromna - vanj lahko z lahkoto spravimo tudi nerodno oblikovane kose opreme ali prtljage.

Drag? Poceni?

Za arteona v različici shooting brake z najmočnejšim dizelskim motorjem, avtomatiziranim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in bogato opremo je treba odšteti 44.600 evrov. Ne zveni malo za volkswagna, a v resnici ni veliko za zelo lep, zelo prostoren in zelo zmogljiv športni karavan. Ne verjamete? Primerjajte ga z drugimi “shooting brake” avtomobili …

Pod črto

V svetu cestnih terencev, križancev in električnih avtomobilov se arteon shooting brake z dizelskim motorjem zdi kot odmev iz preteklosti, a po uporabnosti in zadovoljstvu za volanom ga prišleki le težko prekašajo.

Všeč nam je +

skladna in všečna oblika , zelo prožen motor, prostornost na zadnji klopi, prostoren in prilagodljiv prtljažnik, asistenčni sistemi

Ni nam všeč -

upravljanje “na dotik”, preglednost nazaj in vstran

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1968  cm3, največja moč: 147  kW (200  KM) pri 3500 vrt./min, največji navor: 400 Nm pri 1750 vrt./min. Štirikolesni pogon, avtomatizirani 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: 486,6  cm, širina: 187,1 cm, višina: 146,2  cm, medosna razdalja: 283,5  cm, masa praznega vozila: 1726  kg, dovoljena skupna masa: 2290 kg, prtljažnik: 565 - 1632  l, posoda za gorivo: 66 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 230  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,4  s, normna poraba goriva kombinirano: 6,1 l/100 km, izpust CO2: 160 g/km, poraba na testu: 6,8  l/100 km.
Cena: 44.571  EUR 

 

Ključne besede


testArteonštirikolesni pogonVolkswagentest avtomobila