Test: Volkswagen caddy 2.0 TDI DSG style

Test

Zgrajen na zdravih temeljih je caddy je bolj uporaben, bolj digitalen in bolj suveren kot kdajkoli doslej.


Z novo generacijo caddyja se je Volkswagen samozavestno in odločno vrnil v boj za kupce večnamenskih avtomobilov - caddy je bolj uporaben, bolj digitalen in bolj suveren kot kdajkoli doslej. Test.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Cestni terenci in križanci so iz avtomobilskih salonov izrinili klasične avtomobilske zasnove in oblike, praktičnih večopravilnežev pa k sreči ne. Še več: tovrstni večnamenski avti so v novi dobi cestno-terenskega avtomobilizma prevzeli tudi vlogo prostornih in prilagodljivih družinskih avtomobilov, ki so jo imeli enoprostorneži, preden so drug za drugim izginili iz ponudbe avtomobilskih izdelovalcev. Dvojna vloga tovrstnih avtomobilov je zato še bolj poudarjena, izziv za inženirje pa zdaj še težji: dober večnamenski avto mora zadovoljiti tako poslovneže in obrtnike kot aktivne družine.

Tovrstni večnamenski avti so v novi dobi cestno-terenskega avtomobilizma prevzeli tudi vlogo prostornih in prilagodljivih družinskih avtomobilov.

Dostavnik - in osebni avto

Pri Volkswagnu so se izziva lotili tako, da so novega caddyja postavili na svojo modularno platformo MQB, na kateri je narejen na primer novi golf, pa tudi številni drugi avtomobili znamke in koncerna VW. A v prid večji prostornosti ima caddy na primer daljšo medosno razdaljo tudi od golfa varianta, v prid večji nosilnosti (800 kg) pa zadaj avto še vedno sloni na togi premi, ki pa je sedaj vzmetena z vijačnimi vzmetmi in Panhardovim drogom ter podprta z vzdolžnimi vodili iz golfa. Tudi novi caddy je na voljo v več različicah - kot tovorni ali kot osebni avto in kot običajna ali podaljšana različica z več prostora in daljšo medosno razdaljo.

Znan obraz

V osnovi je novi caddy zadržal značilno silhueto z “avtomobilskim” prednjim delom in “tovornim” kabinskim delom oziroma zadkom, a se vse skupaj precej natančno drži novih Volkswagnovih oblikovnih smernic.

Tako ima caddy prepoznaven VW “obraz” z LED žarometoma, zadaj pa filigransko obrobljeni in pokončno postavljeni (LED) zadnji luči; ob klasičnih prednjih vratih so na vsakem boku tudi široka drsna vrata ...

Daljši, širši - in prostornejši

Novi caddy je v standardni dolžinski različici dolg 4,5 metra, kar je 9 cm več od predhodnika, centimetrski prirastek pa se še kako pozna pri prostornosti v kabini in v prtljažniku. Prtljažnik v dolžino meri 110 cm, v širino pa najmanj 118,5 cm, merjeno do stropa pa gre vanj 1213 litrov prtljage, opreme ali tovora.

Zadnja klop je v caddyju sestavljena iz dveh asimetričnih delov, a ponuja tri prostorsko enakovredna sedalna mesta. Klop je nasajena malce višje od prednjih sedežev, kar tudi potnikom zadaj omogoča dobro vidljivost iz avta. 70 cm široka bočna drsna vrata omogočajo zares udoben vstop v avto, odrasli pa imajo obilico prostora tako za glave kot za kolena. Zunanji sedalni mesti sta opremljeni z isofix sidrišči za otroški varnostni sedež, sredinski sedež pa žal ne. Tudi isofix sidrišče za prednji sovoznikov sedež je na voljo le za doplačilo.

Pri prilagodljivosti kabine novi caddy navduši: asimetrično deljivo zadnjo klop lahko v dveh delih prekucnemo naprej (ali pa jima nastavimo naklon naslonjala), oba dela pa posamično lahko z nekaj prijemi tudi hitro odstranimo iz avta. Tako dobljen tovorni prostor bi moral zadovoljiti tudi najzahtevnejše, saj v dolžino meri skoraj 2 metra, prostornina tovornega prostora pa je več kot 2,5 kubičnega metra. 

Za doplačilo si lahko omislite dodatna sedeža v tretji sedežni vrsti.

Digitalni odklon

Sodobna golfova tehnična osnova je caddyju prinesla tudi golfovo digitalno vozniško okolje. Pred voznikom je sklop digitalnih merilnikov (ki so pri različici style všteti v serijsko opremo), na sredini pa 8,25-palčni na dotik občutljiv zaslon multimedijske naprave composition color. Za doplačilo si lahko omislite tudi zmogljivejšo 10-palčno različico in še več opreme za povezljivost. Tako kot golf je tudi caddy izgubil vsa fizična stikala in gumbe, kar prinese tudi enako grajo: upravljanje gretja, zračenja, radia in ostalih funkcij le z dotikom prsta preveč odvrača pogled s ceste in pozornost z vožnje, še zlasti zato, ker na primer drsniki za glasnost in temperaturo ponoči niso osvetljeni.

Je pa vse ostalo glede vozniške ergonomije vzorno: caddy ponuja odlično vidljivost iz avta, dobra prednja sedeža, udoben in pravilen položaj za volanom ter najpomembnejše - počutje kot v osebnem avtomobilu in ne kot v robustnem dostavniku.

Zimzeleni TDI

Pod pokrovom motornega prostora je imel caddy 2-litrski dizelski štirivaljnik z 90 kW in 320 Nm navora: zimzelenemu TDI motorju so v primerjavi s tistim v golfu sicer malenkostno znižali moč, a ohranili veliko prožnost, kar odlično izkorišča tudi zelo uglajen in odziven 7-stopenjski avtomatizirani menjalnik DSG, za katerega pa je treba kar globoko dodatno seči v žep.

Motor ni tako temeljito zvočno zadušen kot v golfu, je pa odziven in ob pomoči napredne tehnologije čiščenja izpuhov tudi zelo čist. Caddy je sicer na voljo tudi z bencinskimi motorji, kmalu prideta še plinska (zemeljski plin) in priključno-hibridna različica, a za daljše družinske ali poslovne poti je TDI še vedno racionalna izbira. Tudi zaradi zmerne “zimske” testne povprečne porabe goriva pod 7 l/100 km.

Novi caddy je v standardni dolžinski različici dolg 4,5 metra, kar je 9 cm več od predhodnika.

Brez dostavniških kompromisov

Skoraj vse, kar zna na varnostnem področju golf, zna tudi caddy: serijsko je opremljen tako s sistemom za preprečevanje naleta in zaviranja v sili kot tudi s sistemom za zaviranje v sili pri zavijanju levo in sistemom za izogibanje oviram. Za več je treba seveda doplačati: splača se dodatno seči v žep za popoln paket asistenčnih sistemov (tudi z radarskim tempomatom in sistemom za samodejno vožnjo v zastojih), za pametna oziroma prilagodljiva žarometa, pa tudi za asistenčni sistem za vleko prikolice.

Visoka cena

Caddy nikoli ni bil najcenejši v svojem razredu, pa je bil vseeno vedno med najbolje prodajanimi. V neposredni cenovni primerjavi z glavnimi tekmeci - predvsem s PSA/Toyota četverčkom (berlingo, partner, combo, proace city) - je caddy v tej družinski različici s ceno 33.500 evrov skoraj 10 evrskih tisočakov dražji od primerljivih tekmecev.

Pod črto

Novi caddy je tehnično sodoben in izjemno uporaben avto s številnimi talenti in praktičnimi podrobnostmi. Kot družinski avto navduši in očara predvsem zato, ker tako dobro skriva svoje dostavniško poreklo.

Všeč nam je +

prepoznavna podoba, prožen motor, prostornost na zadnji klopi, prostoren in prilagodljiv prtljažnik

Ni nam všeč -

upravljanje “na dotik”, zadaj le dve isofix sidrišči, visoka cena

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: dizelski, turbo, štirivaljni, prostornina: 1968  cm3, največja moč: 90  kW (122  KM) pri 2750 vrt./min, največji navor: 320 Nm pri 1600 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatizirani 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 450  cm, širina: 185,5 cm, višina: 183,2  cm, medosna razdalja: 275,5  cm, masa praznega vozila: 1643  kg, dovoljena skupna masa: 2250 kg, prtljažnik: 1213 - 2556  l, posoda za gorivo: 50 l.

Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 186  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 11,4  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 151 g/km, poraba na testu: 6,8  l/100 km.
 Cena:  Porsche Slovenija: 33.483  EUR

 

Ključne besede


testTest avtaVolkswagenvolkswagen caddy