Ali najmanjši in najcenejši lexus ohranja žlahtnost, vozno udobje in zmogljivosti - značilnosti te japonske znamke visokega razreda? Po temeljitem preskusu lahko odgovorimo pritrdilno - le zmogljivosti zamenjamo z učinkovitostjo Lexusovega hibridnega pogonskega sistema …
Oblika in prostornost | 3/5 zvezdic |
Zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
Vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
Varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
Vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Za začetek opisa najmanjšega modela te japonske znamke visokega razreda je prav, da v kontekst postavimo trditev iz naslova. Vstopni Lexusov model LBX s povsem zadovoljivo serijsko opremo, ki med drugim vključuje celovit nabor aktivne varnostne opreme, LED žarometa s funkcijo samodejnega preklopa med kratkim in dolgim snopom, navigacijsko napravo, dvoobmočno samodejno klimatsko napravo, vzvratno kamero in 9,8-palčni zaslon na dotik z digitalnimi storitvami sistema Lexus link connect, stane 29.900 evrov. Za ta denar kupec dobi še najnovejšo generacijo izjemno učinkovitega hibridnega pogona z brezstopenjskim e-CVT menjalnikom. To pomeni, da je najcenejši model vsekakor vreden svojega denarja in s ceno konkurenčen celo “ljudskim” kompaktnim cestnim terencem, če kupec pri njih izbira najbolj opremljene različice. Za primerjavo: hibridni yaris cross, ki si z lexusom LBX deli karoserijsko in nadgrajeno pogonsko osnovo, je s srednjim opremskim paketom sport le 1100 evrov cenejši od svojega žlahtnega bratranca. Ob tem ne gre pozabiti, da je vstopni LBX občutno širši (6 cm), tišji in vozniško še natančnejši oziroma bolj dinamičen, kar v vožnji vzbuja občutek, kot bi sedeli v za razred ečjem avtomobilu.
Najcenejši že, ampak …
… na drugi strani nas je pri najcenejšem lexusu zmotilo dejstvo, da je cenovni razkorak med različnimi ravnmi opreme nesorazmerno velik, sploh ker je od nekdaj veljalo, da Lexus v primerjavi z drugimi znamkami visokega razreda ponuja precej manj doplačil zaradi nadpovprečno bogate serijske opreme. Testna različica lexusa LBX z drugo najvišjo opremo relax je zaradi usnjene notranjosti, dodatno izoliranih stekel, ogrevanega volanskega obroča, električno nastavljivega voznikovega sedeža, ambientalne osvetlitve, 18-palčnih platišč in doplačjivega paketa tech z 12,3-palčnim zaslonom digitalnih merilnikov, ionizatorjem kabinskega zraka in električno dvižnimi prtljažnimi vrati stala kar 37.500 evrov. Pri tej vsoti pridevnik “najcenejši” zapisan v naslovu res dobi malce zavajajoč prizvok. Tudi zato smo mu pri postavki vrednost glede na ceno podelili le tri zvezdice, vstopna različica pa bi dobila vsaj 4.
Zato vsem morebitnim kupcem, ki bi z lexusom LBX radi prvič vstopili v žlahtno japonsko avtomobilsko družino, svetujemo, da racionalno premislijo, kaj v avtu zares potrebujejo. V osnovi LBX namreč ponuja dovolj, da boste v njem občutili bit te znamke in vozili zelo varčen ter varen avto, s katerim ima Lexus precej možnosti za dobro prodajo.
Samozavesten pogled s širokimi boki
S širokimi koloteki, visoko bočno linijo in poudarjenimi kolesnimi loki kompaktni 4,19 metra dolg Lexusov cestni terenec na asfaltu stoji zelo samozavestno. Pri obliki izstopa še osvetlitev zadnjega dela, kjer LED svetlobni trak povezuje zadnji luči. Postavljen na velika 18-palčna platišča in odet v klasično temno kovinsko sivo barvo deluje precej resno, skoraj preresno za svoj značaj. A LBX je na voljo tudi v precej boj živahnih odtenkih.
Odlično počutje za volanom
LBX značilen in prepričljiv vtis ponudi takoj, ko voznik sede vanj in zapre vrata. Šest centimetrov širša kabina od yarisa crossa predvsem na prednjih sedežih daje občutek, da sediš v za razred večjem avtomobilu. Sedežni položaj je odličen, 17-centimetrska oddaljenost avtomobila od tal pa poskrbi za dovolj udobno vstopanje in izstopanje ter ravno prav visok sedežni položaj. Voznikov prostor je zasnovan po filozofiji “omotenaši”, ki poudarja spoštljivo japonsko gostoljubje in ponuja zelo dobre materiale, mehke obloge armaturne plošče in premišljeno ergonomijo, ki ob digitalnih storitvah ni ostala brez uporabnih mehanskih stikal. Kabina je odlično zvočno zatesnjena in zelo kakovostno sestavljena. Marsikateri tekmec visokega razreda bi se lahko ob najmanjšem lexusu zamislil o nadzoru kakovosti. Omenjeno gostoljubje precej zbledi le na zadnjih sedežih, ker je prostora za kolena odraslih potnikov oziroma odraščajočih najstnikov hitro (pre)malo. Zato je LBX le pogojno uporaben kot družinski avto; morda za družino z majhnimi otroci, pa malo več prtljage, saj ponuja korektno velik prtljažnik, ki je z nekaj več kot 400 litri celo večji kot pri večjem modelu lexus UX. Ima pa globok prtljažnik precej visok nakladalni rob.
Zelo zanesljivo in uglajeno delujejo tudi aktivni varnostni sistemi. Na avtocesti vas radar v zadnjem odbijaču opozori na približevanje vozila od zadaj, še preden ta zaide v mrtvi kot. Sistem za preprečevanje naleta deluje tudi pri vzvratni vožnji. Malce zmedeno je na cestah brez sredinske črte deloval le sistem za aktivni nadzor smeri.
Izjemno varčen pogon
Hibridni pogon z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom, elektromotorjem, e-CVT menjalnikom in novim, energetsko gostejšim nikelj-metal-hidridnim bipolarnim akumulatorskim sklopom si zasluži čisto petico za učinkovitost. Glavna prednost novega pogonskega akumulatorja z vsega 1 kWh zmogljivosti je nadpovprečno hiter zajem rekuperirane energije. Brez uporabe elektrike iz vtičnice je s tem pogonom v gostem mestnem prometu mogoče več kot 80 odstotkov kilometrov prevoziti na elektriko. Akumulator z izredno hitrim visokonapetostnim krmilnikom izkoristi vsako razpoložljivo možnost, da odda ali sprejme elektriko. Tako delež kratkih preklopov vožnje na elektriko na koncu doseže zavidljiv odstotek, kar se seveda pozna pri zelo nizki porabi goriva tudi na vožnji po avtocesti. Testno povprečje je bilo vsega 4,8 litra bencina na 100 kilometrov. A ob tem velja izpostaviti, da smo skoraj vsak dan prevozili približno 120 kilometrov po avtocesti; v mestnem in primestnem prometu bi se poraba goriva hitro spustila pod štiri litre, delež električnih kilometrov pa bi se ustalil nad 50 odstotki. Namesto rekuperacijske B prestave, kot smo jo vajeni iz Toyotinih hibridov, ima lexus LBX obvolanski prestavni ročici, ki imata programiranih 5 hitrostnih območij brezstopenjskega e-CVT menjalnika. Te elektronske oziroma virtualne prestave po klancu navzdol omogočajo okrepitev elektrodinamičnega zajema energije ali pa vozniku ponudijo boljšo odzivnosti pri prehitevanju ali vleki do 750-kilogramske prikolice. Ob tako učinkovitem pogonu majhna, 36-litrska posoda za gorivo brez težav zagotovi več kot 600 kilometrov dosega.
Iskriv značaj
Pri 100 kilovatih sistemske moči pogonski sistem seveda ne izstopa z zmogljivostmi, je pa presenetljivo odziven, živahen in poskočen, kar dokazuje tudi 9 sekundni pospešek do 100 km/h. Iskrivost bencinsko-električnega pogona zelo dobro dopolnjujeta natančna vodljivost in uravnoteženo podvozje. LBX je v mestu zelo okreten, med ovinki pa se suvereno drži začrtane smeri. Vozniško je zelo prijeten avto, ki bo znal zadovoljiti zelo širok nabor vozniških želja oziroma zahtev. Je pa vzmetenje nastavljeno malce bolj čvrsto, zato na kakšnih grobih neravninah mali lexus ne zaduši vseh udarcev s ceste.
Pod črto
Mali lexus LBX v osebno mobilnost za razmeroma dostopno ceno prinaša ugled in prepričljivo izkušnjo avtomobilske žlahtnosti, prežete z učinkovitostjo. Res pa je, da s centimetri ne more narediti čudeža, pa še predrag je, da bi dobil vlogo drugega avta v garaži, če prvi ni znamke Lexus. Je pa prava alternativa za vse, ki jim je toyota yaris cross preveč ljudska…
Všeč nam je +
kakovost izdelave in materiali, ugled, zanimiva oblika, učinkovit pogon, udobje v vožnji, celovita varnostna oprema
Ni nam všeč -
udobje na sedežih zadaj, majhna posoda za gorivo, velika cenovna razlika med opremami
Tehnični podatki
Lexus LBX 1,5 HEV relax
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, prostornina 1490 cm3, največja moč: 67 kW (91 KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 120 Nm pri 4400 vrt./min. Sinhroni električni motor: največja moč: 69 kW, največji navor: 185 Nm. Nikelj-metal-hidridni bipolarni akumulatorski sklop: 1 kWh. Sistemska moč hibridnega pogona: 100 kW (136 KM). Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik e-CVT. |
Mere in masa: | dolžina: 419 cm, širina: 182,5 cm, višina: 156 cm, medosna razdalja: 258 cm, masa praznega vozila: 1381 kg, dovoljena skupna masa: 1755 kg, prtljažnik: 402 - 994 l, posoda za gorivo: 36 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 170 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,2 s, normna poraba goriva kombinirano: 4,7 l/100 km, izpust CO2: 107 g/km, poraba goriva na testu: 4,8 l/100 km. |
Cena: | Toyota Adria: 35.500 evro |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |