Test: Lynk&Co 01 1.5 T-GDI louder PHEV 6,6 kW

Test

Povezava - Kitajsko tesno sorodstvo z Volvom


01 je prvi avtomobil kitajske znamke Lynk&Co, ki sta jo ustanovila kitajski Geely in švedski Volvo, ki pa je tudi v Geelyjevi lasti. Zasnovana je bila z namenom, da bi s svojimi avtomobili ponudila nov pristop pri zagotavljanju mobilnosti: kupec bi avto najel za fiksno mesečno uporabnino, najem naj ne bi bil časovno opredeljen, najemnik pa bi avto lahko dajal v souporabo (car sharing) s svojim cenikom in s tem pokril del stroškov najema - zato ima 01 tudi posebno programsko opremo za souporabo avtomobila.

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Zanimiva zamisel pa očitno ni padla na prav plodna tla ne na domačem kitajskem trgu, ne drugod. Kitajci pač želijo imeti lastniški avto, v Evropi pa zamisel tudi ni požela večjega navdušenja - tudi pri nas ne, zato je 01 na voljo za nakup, ne za najem z mesečnim odpovednim rokom. 

Tesno sorodstvo z Volvom

A kaj pravzaprav je 01? Srednjevelik zgledno oblikovan cestni terenec, ki ima tesne tehnične sorodstvene vezi z volvom XC40, a je od njega kar precej večji - daljši je za 11 cm, tudi na račun daljše medosne razdalje. Avto poganja trivaljni 1,5-litrski bencinski motor, ki ima pomoč elektromotorja, ki elektriko dobiva iz akumulatorskega sklopa, ki se ga poleg z rekuperacijo energije polni prek vtičnice in gre torej za priključni hibrid.

Ta kitajska znamka oziroma avto ima tesne tehnične sorodstvene vezi z volvom XC40, a je od njega kar precej večji - daljši je za 11 cm, tudi na račun daljše medosne razdalje

Prostorna kabina

A še pred podrobnejšim opisom tehnike nekaj več o zasnovi avtomobila. Nekaj več kot 4,5 metre dolg avto, ki stoji na 20 palčnih kolesih, ima prostorno potniško kabino. Prednja sedeža s športno zasnovo z naslonom kot v dirkalnih avtih (zglavnik je del naslona) imata zadosten pomik, voznikov pa je tudi temeljito nastavljiv in zagotavljata dobro prostornost, vozniku pa tudi dobro ergonomijo. Tudi na zadnji klopi je presenetljivo veliko prostora tako po višini kot za kolena, tako da tudi visokorasli potniki sedijo brez težav, vendar pa je sedalni del postavljen dokaj nizko, zato pri visokoraslih noge nimajo dobre opore, kar vpliva na udobje pri daljših vožnjah. Pri dokaj dolgem prtljažnem prostoru je treba vzeti v zakup zelo položno postavljena vrata prtljažnika - odpirajo se ob pomoči elektrike -, kar otežuje prevoz daljših in višjih predmetov. Je pa prtljažnik enostavno povečljiv s preklopom asimetrično deljenega naslona zadnje klopi, ko nastane ravno dno. Pod dnom prtljažnika je 75-litrski prostor za drobnarije in polnilna kabla. Potniška kabina deluje kakovostno, k čemur prispevajo razni usnjeni dodatki z vidnimi šivi, sedeži oblečeni v econil - tkanino iz reciklirane plastike, dodatno pa kakovost dopolnjuje natančna izdelava. 

Za prikaz podatkov sta na voljo dva zaslona: eden kot instrumentna plošča pred volanom, drugi na sredini armaturne plošče. Zaplete se pri njunem upravljanju, saj je povsem drugačno kot smo navajeni v drugih avtomobilih in tudi nismo razbrali ustrezne logike pri upravljanju.

Težave z logiko upravljanja

Za prikaz podatkov sta na voljo dva zaslona: eden kot instrumentna plošča pred volanom, drugi na sredini armaturne plošče. Zaplete se pri njunem upravljanju, saj je povsem drugačno kot smo navajeni v drugih avtomobilih in tudi nismo razbrali ustrezne logike pri upravljanju. Na voljo je tudi glasovno upravljanje v angleščini, ki pa je učinkovito zgolj pri upravljanju določenih funkcij. Še dobro, da ima 01 za osnovno upravljanje klimatske naprave gumbe na sredinski konzoli, ob tem pa še gumb za uravnavanje glasnosti radia ali telefona. Dokaj enostavno je upravljanje radarskega tempomata prek tipk na volanu. Precej bolj zahtevno je prek tipk na volanu izbiranje in nastavljanje nekaterih drugih funkcij oziroma prikazov. Povezava mobilnega telefona prek aplikacije Apple CarPlay naj bi delovala tudi brezžično, a stabilno je delovala zgolj prek žične povezave. Skratka: za spoznavanje upravljanja 01 si je treba vzeti veliko časa, pa še potem se večkrat zaplete. Upravljanje prek raznih podmenijev tudi močno vpliva na voznikovo pozornost na vožnjo, saj zahteva čest voznikov pogled na zaslon.  

01 ima spredaj vzmetni nogi, zadaj večvodilno premo. Vzmetenje je dokaj čvrsto, kar pripomore k dokaj majhnemu nagibanju karoserije pri vožnji v ovinkih, a skupaj z blažilniki učinkovito blaži udarce tudi s krajših grbin in zagotavlja zanesljivo lego na cesti.

Bogata oprema

01 je dobro opremljen z raznimi asistenčnimi sistemi, ki so v dobrodošlo pomoč vozniku, le sistem za prikazovanje ovir ob avtu deluje zelo samosvoje in večkrat opozarja na ovire, ki jih ni. Vzvratna kamera ponuja zelo dobro sliko, na voljo je tudi 360 stopinjski pogled okrog avtomobila, pri menjavi smeri pa voznik na zaslon dobi sliko, kje se avto pelje.

Prtljažnik je enostavno povečljiv s preklopom asimetrično deljenega naslona zadnje klopi. Pod dnom prtljažnika je 75-litrski prostor za drobnarije in polnilna kabla.

Električni priključek 

01 je priključni hibrid, ki ga poganjata 1,5-litrski bencinski motor s 132 kW moči in elektro motor s 60 kW. Ko avto zaženete, se vključi elektro motor, ki tudi zagotovi speljevanje, šele potem se vključi bencinski motor. Skupna moč je 192 kW (261 KM). Zmogljivost pogonskega sklopa je zelo dobra in 01 zagotavlja zelo dobre pospeške in s tem odločna prehitevanja. Prenos moči je prek 7-stopenjskega avtomatiziranega menjalnika z dvojno sklopko, ki ima ob običajnem D modusu vgrajen tudi B modus za močnejšo rekuperacijo energije ob zaviranju in s tem izdatnejše polnjenje akumulatorskega sklopa. Ta ima neto zmogljivost 14,1 kWh, kar naj bi zagotavljalo 75 km vožnje na elektriko, a na našem preskusu smo prevozili približno 45 km. Ker ima 01 vgrajen 6,6 kW polnilnik, polnjenje na običajni hitri polnilnici traja dobri dve uri, prek običajne vtičnice pa približno 6 ur. Odpiranje pokrova za polnjenje z elektriko ob voznikovih prednjih vratih je z isto tipko kot za odpiranje pokrova za polnjenje bencina, le da jo je treba držati nekaj sekund, za odpiranje vratc za bencin pa zadostuje kratek pritisk tipke. Posebnost je tudi odpiranje pokrova motornega prostora, saj je ročico treba potegniti dvakrat.

Priključno-hibridni pogon: 1,5-litrski bencinski motor s 132 kW moči in elektro motor s 60 kW


Voznik lahko izbira med tremi voznimi programi: vožnjo zgolj na elektriko, hibridni način in pa z največjo močjo. Vožnja zgolj na elektriko je mogoča do hitrosti 125 km/h, povprečna poraba pa je 27,4 kWh na 100 km. Pri vožnji s hibridnim načinom avto porabi 7,5 litra bencina na 100 km, kar je sprejemljiva poraba glede na zmogljivosti in maso avtomobila. Bencinski motor kljub trivaljni zasnovi deluje uglajeno, svoje zasnove pa tudi ne izdaja z značilnim zvokom trivaljnih motorjev. Če je ob začetku vožnje akumulatorski sklop napolnjen, avto za prevoženih 100 kilometrov ob vsej porabljeni elektriki potrebuje še 3,2 litra bencina.   

Uravnotežene vozne lastnosti

01 ima spredaj vzmetni nogi, zadaj večvodilno premo. Vzmetenje je dokaj čvrsto, kar pripomore k dokaj majhnemu nagibanju karoserije pri vožnji v ovinkih, a skupaj z blažilniki učinkovito blaži udarce tudi s krajših grbin in zagotavlja zanesljivo lego na cesti. Vodenje avtomobila z debelim volanom je dovolj natančno, voznik dobi tudi precej povratnih informacij, kaj se dogaja z avtomobilom. V vožnji avto deluje zelo čvrsto. Pogon je na prednji kolesi, 21,3-centimetrska oddaljenost od tal pa omogoča vožnjo tudi po kakšnem kolovozu ali slabši makadamski cesti, upoštevati je treba le, da ima avto 20 palčne nizkopresečne pnevmatike. Pri manevriranju na manjših prostorih je treba vzeti v zakup dokaj velik obračalni krog, kar vpliva na okretnost.

Pod črto

Pri nas je 01, ki ga izdelujejo na Kitajskem, na voljo zgolj za nakup, zanj pa pri uvozniku VCAG ob popustu 3000 evrov zahtevajo 46.990 evrov, pa še 960 evrov za modro barvo. S takšno ceno zbledi pričakovanje, da bodo kitajski avti zelo konkurenčni, upoštevati pa je treba tudi (vsaj začetne) zadrege ob njegovem upravljanju. Zato ni presenetljivo, da je 01, ki ga izdelujejo že nekaj let, a je k nam prišel šele sedaj, doslej edini avto znamke Lynk&Co, čeprav je bilo napovedanih kar nekaj modelov. 

Všeč nam je +

všečna oblika, prostornost v kabini, kakovostna izdelava, zmogljiv pogonski sklop

Ni nam všeč -

nelogično upravljanje, nezanesljiv sistem za opozarjanje pred ovirami

Tehnični podatki

Lynk&Co 01 1.5 T-GDI louder PHEV 6,6 kW

Motor in prenos moči:  bencinski, turbo, trivaljni, prostornina: 1477  cm3, največja moč: 132  kW (180  KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 265 Nm pri 1500 vrt./min., električni motor: 60 kW, navor 165 Nm. Litij-ionski akumulator: 14,1 kWh. Pogon na prednji kolesi, avtomatizirani 7-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 454,1  cm, širina: 185,7 cm, višina: 169,4  cm, medosna razdalja: 273,4  cm, masa praznega vozila: 1954  kg, dovoljena skupna masa: 2350 kg, prtljažnik: 355 - 480 -1345  l, posoda za gorivo: 42 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 210  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8  s, normna poraba goriva kombinirano: 1,0 l/100  km, izpust CO2: 24 g/km, doseg na elektriko (WLTP): 69 km, poraba na testu (hibridni način vožnje): 7,5  l/100  km.
Cena: VCAG: 46.990  EUR

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Ključne besede


Testpriključni hibridtest avtomobilaLynk&Co