Povpraševanje po srednjevelikih, približno 4,5 metra dolgih cestnih terencih je vse večje, temu pa sledi tudi ponudba. Mazda za kupce, ki povprašujejo po takšnem avtu, ponuja CX-5, ki je sicer že nekaj let v ponudbi, a je njegova oblika še vedno všečna, posebna in zelo prepoznavna, še zlasti v značilni rdeči barvi. Kako se CX-5 z najmočnejšim bencinskim motorjem kosa s tekmeci?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 4/5 zvezdic |
O obliki CX-5 ni treba izgubljati veliko besed. Avto, ki je oblikovan po smernicah kodo oblikovanja, ki poudarjajo velike, čiste ploskve brez poudarjenih robov, je zelo prepoznaven in veliki večini tudi všečen. Različica opreme homura, ki je - za takumijem - druga najboljša pri mazdi CX-5, ima nekaj oblikovalskih poudarkov kot so svetleče črne obrobe odprtin za kolesa, prav takšna pa sta tudi spodnja dela obeh odbijačev. Črni sta tudi zunanji vzvratni ogledali, pa tudi 19-palčna platišča. Kljub poudarjenim črnim elementom ima CX-5 tudi še nekaj kromiranih dodatkov, kar podčrtuje njegovo elegantnost. Sestavni deli opreme homura so tudi prilagodljiva LED žarometa, LED zadnje luči, poseben svetlobni zapis in veliki izpušni cevi pod zadnjim odbijačem.
Nostalgija v potniški kabini
Voznikovo delovno okolje ne ponuja presenečenj, prej nekaj nostalgije. Merilniki na instrumentni plošči so še klasično, okroglo oblikovani, nastavitev osvetlitve instrumentne plošče je še z vrtljivim paličastim gumbom. Na sredini armaturne plošče je osrednji, 10,25 palčni zaslon, ki je dokaj ozek, kar še zlasti vpliva na prikaz zemljevida tako prek vgrajenega navigacijskega sistema kot prek brezžične povezave prek sistemov Apple car play ali Android auto. V primerjavi z izjemno velikimi zasloni, ki so na voljo v nekaterih tekmecih, Mazdin zaslon deluje skoraj miniaturno, ne da bi to bistveno zmanjševalo njegovo uporabnost. Največja prednost je upravljanje s podatki na zaslonu, ki je pri stoječem avtu lahko na dotik na zaslonu, med vožnjo pa zgolj z vrtljivim in potisnim gumbom ter tipkami na sredinski konzoli. Upravljanje je zelo enostavno, pregledno, predvsem pa varno, saj voznik z roko ne sega na zaslon in s tem ne zmanjšuje pozornosti na dogajanje v prometu. Voznikova ergonomija za volanom je zelo dobra, k osredotočenosti na dogajanje v prometu pripomore projecirni zaslon pred voznikom, kjer so na voljo najpomembnejši podatki. Upravljanje radarskega tempomata je priročno prek stikal na volanu. Opremo homura v potniški kabini ponazarjata temna stropna obloga in rdeči šivi na sedežih. Izstopata kakovost vgrajenih materialov in natančnost izdelave. Še vedno pa mazda CX-5 ne zna slovensko.
V potniški kabini je dovolj prostora na prednjih sedežih, prostor za kolena na zadnji klopi pa ni ravno izdatno odmerjen, pa tudi zadnja bočna vrata so dokaj ozka. Prtljažni prostor ima dokaj visoko postavljeno dno in s tem tudi visok nakladalni rob. Avto zaradi vgrajenega audio sistema nima dvojnega dna: za shranjevanje drobnarij je na voljo manjši prostor, del pa je namenjen basovskemu zvočniku Bosejevega audio sistema.
Brez turbinskega polnilnika
Mazda ubira tudi samosvojo pot pri motorjih. Preskusni avto je poganjal 2,5-litrski bencinski štirivaljnik z atmosferskim polnjenjem, torej brez pomoči turbinskega polnilnika. Motor zmore 143 kW moči, njegova posebnost je veliko kompresijsko razmerje 13 : 1. Posebnost motorja je možnost delovanja po načelu dizelskega motorja, torej s samovžigom zgorevalne zmesi, ki je lahko zelo revna, torej ima večjo vsebnost zraka v zgorevalni zmesi kot običajni bencinski motorji. To pripomore k varčni porabi goriva. Motor omogoča tudi tako imenovano jadranje v vožnji, ko voznik ne pritiska na pedal za plin in avto ne potrebuje pomoči motorja in so izklopljeni vsi štirje valji. Ob zelo zmerni obremenitvi lahko motor deluje le z dvema valjema, dva pa sta izklopljena. Vsi preklopi seveda delujejo povsem samodejno in neopazno.
Velika prostornina motorja pa se ne izkazuje zgolj z močjo, temveč predvsem z navorom, natančneje povedano z zelo zveznim zagotavljanjem zadostnega navora za dobro odzivnost motorja tudi pri nizkih vrtljajih. Motor deluje uglajeno, tiho in je dobro usklajen s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom, ki s svojo uglajenostjo pripomore k udobni vožnji. Stalni štirikolesni pogon s spreminjajočim razmerjem prenosa navora na prednji in zadnji kolesi glede na oprijem zagotavlja vedno učinkovit prenos navora na vsa štiri kolesa in s tem dober oprijem tudi na spolzkih podlagah. Za vožnjo po (lažjem) terenu voznik lahko izbere off road vozniški program, za vožnjo po cestah pa sta na voljo programa za udobno in športno vožnjo. Kljub veliki prostornini in tudi moči motorja je presenetljiva učinkovita raba goriva: 8,1 litra bencina na 100 km - to je le liter več kot z 2,2-litrskim dizelskim motorjem na našem testu. Pri vožnji z zmernimi zahtevami po običajnih cestah je bila poraba še do liter manjša. K takšni učinkovitosti ob že omenjeni zasnovi motorja pripomore tudi blagi hibridni sistem s 24 voltno napetostjo, ki ob pomoči zaganjalnika - generatorja rekuperira energijo ob zaviranju v elektriko, ki je v pomoč bencinskemu motorju pri speljevanju in za napajanje naprav v avtu, ki potrebujejo električno napajanje. Blagi hibridni sistem deluje samodejno, voznik nanj nima vpliva, lahko zgolj na zaslonu preveri, koliko je napolnjena baterija in kako potekajo električni tokovi v avtu.
Okreten in zanesljiv
Avto se odlikuje z natančno vodljivostjo, okretnostjo, zanesljivo lego na cesti, učinkovitimi vzmetenjem. V različici opreme homura je izdatno serijsko opremljen z asistenčnimi sistemi, ki so v pomoč vozniku pri manevriranju in vožnji. Na tem področju je povsem v koraku s tekmeci.
Pod črto
CX-5 s svojo zunanjo podobo prav nič ne kaže, da je na trg prišel že pred leti. Odlikuje se s prostornostjo, kakovostnimi vgrajenimi materiali, zelo natančno izdelavo, dobro opremljenostjo. Z njo brez težav upravljajo tudi tisti, ki niso navdušeni nad digitalizacijo. Njegova glavna posebnost je atmosferski bencinski motor z dobrimi zmogljivostmi in zelo sprejemljivo porabo goriva, izkazuje se z odličnim oprijemom, ki ga zagotavlja štirikolesni pogon. V tej luči je tudi cena 46.900 evrov sprejemljiva, jo je pa mogoče zmanjšati za 2000 evrov, če avto nima štirikolesnega pogona.
Všeč nam je +
všečna oblika, atmosferski bencinski motor, zvezno podajanje navora, štirikolesni pogon, natančnost izdelave, zmerna poraba goriva
Ni nam všeč -
brez znanja slovenščine
Tehnični podatki
Mazda CX-5 G194 AT AWD homura
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina: 2488 cm3, največja moč: 143 kW (194 KM) pri 6000 vrt./min., največji navor: 263 Nm pri 4000 vrt./min. Prilagodljiv stalni štirikolesni pogon, šeststopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 457,5 cm, širina: 184,5 cm, višina: 168 cm, medosna razdalja: 270 cm, masa praznega vozila: 1732 kg, dovoljena skupna masa: 2143 kg, prtljažnik: 522 - 1638 l, posoda za gorivo: 58 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 195 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,5 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,6 l/100 km, izpust CO2: 171 g/km, poraba na testu: 8,1 l/100 km. |
Cena: | MMS: 46.990 EUR |
Kako do novega avtomobila?
NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti. |