Pri Mazdi nikoli niso slepo sledili avtomobilskim (in tehničnim) trendom, a razvoj povsem novega dizelskega motorja se v teh električno-napetih časih zdi še večji odklon od trendov, kot smo jih pri Mazdi vajeni. Kako se pelje novi dizelski CX-60?
Zanimivosti in dejstva: Dizelski stroj inovativnih inženirskih idej
Za učinkovitost (termalna seže nad 40 odstotkov) je zaslužnih nekaj inovativnih inženirskih idej, kot je poseben sistem neposrednega vbrizga DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition), ki ob posebni obliki čela batov, ki omogoča vbrizg mešanice plinov v dve dvojni področji zgorevalnih prostorov, zelo natančno odmerja več vbrizgov s tlakom 2500 barov, kar ustvarja homogeno in redko mešanico plinov, učinkovito zgorevanje in tudi manjšo hrupnost. Ob dvojni recirkulaciji izpušnih plinov, SCR katalizatorju in normni porabi goriva 5 l/100 km je normni izpust CO2 med 128 in 130 g/km, izpust dušikovih oksidov pa je zelo majhen tudi pri hladnem motorju. |
Pri Mazdi so vedno vsaj malo plavali proti toku - ali s svojo obliko ali pa s tehniko (spomnimo se rotacijskega motorja, ki se vrača kot podaljševalnik dosega). Danes so takorekoč edina avtomobilska znamka, ki se je lotila razvoja povsem novega dizelskega motorja, ki je za povrhu še šestvaljnik - in to z valji, postavljenimi v vrsto. Na naša vprašanja, kako to oziroma zakaj, so nam odgovorili, da dosledno sledijo svoji globalni strategiji razogljičenja, v kateri je še vedno prostor za batne oziroma termične motorje, če so ti seveda ustrezno učinkoviti in čisti. Na vprašanje, kaj bodo v Evropi prodajali po letu 2035, so nam odgovorili, da vrsto električnih avtomobilov, ki jih razvijajo na novi prilagodljivi platformi za električne avtomobile. Če bo to res treba.
“Rightsizing” namesto “downsizinga”
Novi mazdin 3,3-litrski vrstni dizelski šestvaljnik je še en motor v Mazdini seriji motorjev “prave velikosti” (rightsizing). Malce nenavadna prostornina 3283 kubičnih centimetrov pomeni 547,17 kubičnih centimetrov za posamezen valj, kar je približno 50 kubikov več kot pri večini ostalih dizelskih motorjev. Temu pri Mazdi pravijo ”rightsizing” oziroma ravno prava prostornina, ki ob manjšem kompresijskem razmerju zagotavlja bolj homogeno zgorevanje in manjše izpuste škodljivih snovi. Mimogrede, po enakem načelu (in prostornini posameznih valjev) je zasnovan njihov 2,2-litrski dizelski štirivaljnik v mazdi CX-5.
Poraba goriva pod 6 l/100 km
Med našim preskusom po razgibanih katalonskih cestah se je realna poraba plinskega olja gibala med 5 in 6 l/100 km, kar je manj, kot smo namerili v našem testu priključno-hibridne različice CX-60 konec lanskega leta. To je tudi manj, kot porabi manjša in s štirivaljnim dizlom opremljena mazda CX-5 - kljub zajetni karoseriji in masi skoraj 2 tone.
Prožnost in šestvaljno sozvočje
3,3-litrski dizelski vrstni šestvaljnik ima v različici e-skyactive D 200 147 kW (200 KM) pri 3600 vrt./min., največji navor pa je 450 Nm pri 1400 vrt./min. Pri delovanju mu pomaga blagi hibridni sistem (od tod oznaka e) z dodatno močjo 12,4 kW in navorom 153 Nm, ki energijo shranjuje in črpa iz majhnega akumulatorja z 0,33 kWh. Motor prek novega samodejnega osemstopenjskega menjalnika brez pretvornika navora, a z lamelno sklopko v oljni kopeli, ki smo ga spoznali v prikjučno-hibridni različici mazde CX-60, poganja zadnji kolesi. Če želite štirikolesni pogon, morate izbrati močnejšo različico e-skyactiv D 245 s 187 kW (245 KM) in 550 Nm navora.
Kot si lahko mislite, je motor zelo prožen in z zelo malo tresljaji, čeprav ni povsem neslišen; pod polnim plinom zvočno kuliso označuje značilno in prijetno šestvaljno sozvočje. Šibkejša različica do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde in doseže 212 km/h, močnejša pa do 100 km/h pospeši v 7,4 sekunde in doseže 219 km/h.
Skoraj 8 tisočakov ceneje od priključno-hibridne različice
V Sloveniji je novi dizelski CX-60 zapeljal prav v teh dneh in to v obeh zmogljivostnih različicah. Za osnovno (s paketom opreme prime line) je treba odšteti najmanj 46.490 evrov, močnejša različica s štirikolesnim pogonom in osnovnim paketom opreme pa stane 51.690 evrov.
Pod črto
Glede na to, da je (osnovna) dizelska mazda CX-60 za 7800 evrov cenejša od osnovne priključno-hibridne, da je hkrati bolj varčna in da vzbuja že malce pozabljene vozne užitke prožnega dizelskega šestvaljnika, bi rekel, da je nova dizelska mazda CX-60 pravi avto za zahtevne voznike v teh negotovih električnih avtomobilskih časih.
Mazda CX-60 e-skyactiv D
- 474,5 cm dolg cestni terenec
- prostorna kabina
- zelo kakovostni materiali in izdelava
- na novo razvit dizelski vrstni šestvaljnik
- dve zmogljivostni različici: 147 kW 450 Nm ter 187 kW in 550 Nm
- pogon na zadnji kolesi ali na vsa štiri kolesa
- poraba goriva od 5 /100 km do 5,3 l/100 km
- zelo prožen motor
- že naprodaj za najmanj 46.490 evrov