Test: Peugeot 508 SW 1.6 THP hybrid 225 8EAT GT

Test

Električni priključek za vozniško dinamiko - 165 kW (225 KM) sistemske moči in 360 Nm sistemskega največjega navora


Priključni hibridi naj bi bili namenjeni tistim, ki na kratkih vožnjah želijo električni avto, na dolgih pa se zanašajo na udobje (in doseg) fosilnega goriva. Pri peugeotu 508 SW tem namembnostim pri Motoreviji dodajamo še eno: priključno-hibridna različica je edina možnost, da avto namesto podhranjenega bencinskega trivaljnika dobi ustrezno zmogljiv pogon, ki pritiče takšnemu avtu …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 2/5 zvezdic

Nedavna lepotna in tehnična prenova je Peugeotovega družinskega karavana oplazila z drobnimi, a opaznimi kosmetičnimi popravki - na primer z novim logotipom na nosu, z navzdol obrnjenimi kremplji, pa napisom Peugeot med obema zadnjima lučema. V notranjosti boste prenovljenega 508 SW prepoznali po novi grafiki merilnikov, posodobljenem, zmogljivejšem in uporabniku prijaznejšem multimedijskem sistemu in pa po majhnem prestavnem stikalu namesto prestavne ročice samodejnega menjalnika med prednjima sedežema.

V času, ko na trg prihajajo priključni hibridi z več kot 100-kilometrskim dosegom, se skromen električni doseg peugeota 508 zdi precejšna pomanjkljivost, še zlasti, če vemo, da je treba za priključno-hibridno različico odšteti 12 tisočakov več kot za (sicer po zmogljivostih skromnejšo) bencinsko različico ali 10.000 evrov več kot za dizelsko različico.

V ospredju niso prtljažni litri  

Format, velikost in prostornost so ob pomladitvi ostali nespremenjeni, kar pomeni, da 508 SW ostaja dinamični karavan, ki se z glavnimi tekmeci ne more meriti po prostornosti kabine ali prtljažnika. Zato se zadaj sedi sicer udobno, a za visokorasle tudi precej tesno, in zato je prtljagi v prtljažniku namenjenih uporabnih, a prostorski nič kaj izjemnih 530 litrov prostora. Samo za primerjavo: prtljažnik novega VW passata je za 160 litrov prostornejši. 
A kdor ne išče izrazito tovornih talentov, bo s petstoosmico zadovoljen. Še bolj bo zadovoljen, če ga ne moti občutno nizko sedanje in sedenje v avtu, ki v dobi visokih cestnih terencev in križancev zahteva kar nekaj privajanja. Se pa avto oddolži z ergonomsko pravilnim, že kar malce športnim sedežnim položajem za volanom, ki ga še dodatno poudarja majhen volanski obroč značilne Peugeotove zasnove i-cockpit najnovejše generacije, pri kateri na (digitalne) merilnike gledamo prek gornjega roba volanskega obroča. Pohvalimo tudi solidno kakovostne materiale in dosledno izdelavo v potniški kabini. 

V notranjosti boste prenovljenega 508 SW prepoznali po novi grafiki merilnikov, posodobljenem, zmogljivejšem in uporabniku prijaznejšem multimedijskem sistemu in pa po majhnem prestavnem stikalu namesto prestavne ročice samodejnega menjalnika med prednjima sedežema.

Zima skoraj prepolovila električni doseg

Pogonskega dela avta zadnja prenova ni zajela. To pomeni, da ima 508 SW pod motornim pokrovom še vedno priključno-hibridno kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega turbo motorja s 132 kW, 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, električnega motorja z 81 kW in litij-ionskega akumulatorja z zmogljivostjo 12,4 kWh. Skupaj to pomeni 165 kW (225 KM) sistemske moči in 360 Nm sistemskega največjega navora. Pri Peugeotu obljubljajo do 64 kilometrov električnega dosega s polno zalogo električne energije, a v resnici je ta seveda manjši: mi smo avto preskušali v letos najbolj zasneženih in hladnih zimskih dneh, kar je na papirju obljubljen doseg skoraj prepolovilo - več kot 38 kilometrov nismo zmogli prevoziti zgolj na elektriko. Nič čudnega, da gospodarne prednosti električnega pogona tako hitro izzvenijo - in da na koncu vozniku ostane bencinsko gnan avto s porabo goriva 7 l/100 km. 

V času, ko na trg prihajajo priključni hibridi z več kot 100-kilometrskim dosegom, se skromen električni doseg peugeota 508 zdi precejšna pomanjkljivost, še zlasti, če vemo, da je treba za priključno-hibridno različico odšteti 12 tisočakov več kot za (sicer po zmogljivostih skromnejšo) bencinsko različico ali 10.000 evrov več kot za dizelsko različico. Mimogrede: opremska različica GT tako kot pri ostalih peugeotih ponuja najboljšo opremo, najbogatejši nabor asisatenčnih sistemov in najbolj všečne oziroma športne karoserijske dodatke. 

Pod črto ...

Kljub vsemu ni težko najti argumenta za izbiro takšnega avta: ker sta obe preostali pogonski zmožnosti (bencinska in dizelska) po zmogljivostih in dinamičnih voznih občutkih tako podhranjeni, je izbira priključno-hibridne različice pravzaprav odločitev za edini zmogljivostno dovolj suveren pogon, ki gre v korak z vozniško prijetnimi in dinamičnimi voznimi lastnostmi Peugeotovega družinskega karavana. Povedano drugače: peugeot 508 SW hybrid si zasluži pozornost zaradi svojih voznih lastnosti in zmogjivosti, če si jih že ne z učinkovitostjo hibridnega pogona - le (pre)globoko je treba seči v žep zanj. 

Všeč nam +

všečna in skladna podoba, digitalno vozniško okolje, dobre zmogljivosti

Ni nam vešč -

prostornost, nizko sedenje, majhen električni doseg, visoka cena

Prtljažnik ni največji adut tega karavana.

Tehnični podatki 

Peugeot 508 SW 1.6 THP hybrid 225 8EAT GT

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 1598  cm3, največja moč: 132  kW (180 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 250  Nm pri 1750 vrt./min in električni motor, največja moč: 81 kW (110 KM), navor: 320 Nm, zmogljivost litij-ionskega akumulatorja: 12,4 kWh. Skupna sistemska moč in navor: 165 kW (225 KM) in 360 Nm. Pogon na prednji kolesi, samodejni 8-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 477,8  cm, širina: 185,9  cm, višina: 142  cm, medosna razdalja: 279,3  cm, masa praznega vozila: 1887  kg, dovoljena skupna masa: 2300 kg, prostornina prtljažnika: 530 – 1780  l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 240  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 8 s, normna poraba goriva: 1,4 l/100  km, izpust CO2: 31  g/km, poraba na testu: 7,1  l/100 km.
Cena: P Automobil Import: 51.570 evrov

 

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik