Test: Lexus RX 450h+ luxury

Test

Priključno-pragmatični prestiž - RX navduši z diskretnim prestižom, učinkovitostjo in obljubo o zanesljivosti


Lexus RX je eden od pionirjev velikih in prestižnih cestnih terencev - trenutni RX je že peta generacija po vrsti. Z novo podobo, sodobnejšo digitalno vsebino in preverjenim hibridnim pogonom (še vedno) predstavlja zanimivo alternativo evropskim prestižnim tekmecem …

oblika in prostornost 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

Kdor tekmuje z audijem Q7, BMW-jem X5 in mercedesom GLE (da ne omenjamo range roverjev in volvov), si ne more privoščiti polovičarstva. Kupci, ki za avto odštejejo 100 in več evrskih tisočakov, zahtevajo najboljše; vrhunsko udobje, brezhibno izdelavo, prestižne materiale in dobre zmogljivosti. Lexus RX ustreže večini teh zahtev, a na svojstven, lexusovski način, ki prestiž ponudi na diskreten način. To morda ni po volji vsem petičnim kupcem, a ne smemo spregledati, da so vozniki lexusov eni od najzvestejših kupcev v avtomobilskem svetu: kdor enkrat prestopi na Lexusovo stran, ostane zvest Lexusu do konca

Z 285-centimetrsko medosno razdaljo (6 cm več kot pri predhodniku) ustreže večini prostorskih zahtev.

Veliko prostora za potnike, manj za prtljago

RX nove generacije s 4,9 metra dolžine in z 285-centimetrsko medosno razdaljo (6 cm več kot pri predhodniku) ustreže večini prostorskih zahtev; zadnja klop zdaj ponuja obilico prostora za kolena treh potnikov, prostora pa je dovolj tudi za komolce in glave. Dvignjeno obrv si morda zasluži le prtljažnik, ki s 461 litri ponuja enako prostornost kot predhodnik; zaradi dodatnega električnega motorja zadaj je prtljažnik dokaj plitek, nakladalni rob pa precej visok - večji evropski tekmeci ponujajo (precej) več tovornih zmogljivosti, čeprav RX ne zaostaja veliko pri prilagodljivosti - zadnjo klop lahko na primer asimetrično preklapljamo z električnimi aktuatorji. 

Uglajena in tiha potniška kabina

Med občutnejše in opaznejše izboljšave v primerjavi s predhodnikom nedvomno spada boljša zvočna zatesnjenost, ki so jo dosegli z debelejšimi stekli in učikovitejšo zvočno izolacijo; tudi pri avtocestnih hitrostih je RX zdaj precej tišji kot prej. Opremski paket luxury z veliko stekleno streho, učinkovito tri-področno klimatsko napravo, zelo dobrim ozvočenjem, ogrevanima (in hlajenima) sedežema ter ogrevanim volanskim obročem razvaja voznika in potnike na vseh poteh; ob dobrih prednjih sedežih so tudi potovanja udobna in sproščujoča. 

Končno uporabnejši multimedijski vmesnik

Z novo generacijo je RX dobil tudi sodobnejši multimedijski sistem, katerega zaslon upravljamo na dotik in ne več prek nerodne drsne ploščice; sistem je odziven in zanesljiv, pametni mobilnik se na zaslon zrcali brezžično, s klimatsko napravo pa - k sreči - še vedno upravljamo prek fizičnih stikal in gumbov …

Med občutnejše in opaznejše izboljšave v primerjavi s predhodnikom nedvomno spada še boljša zvočna zatesnjenost.

Poznan priključno-hibridni pogon

Lexus je prestižna znamka Toyote, zato ne preseneča, da večino različic RX poganja hibridni pogonski  sklop. Boljših poznavalcev Toyote in Lexusa ne bo presenetilo niti spoznanje, da ima RX 450h + pod pločevino priključni hibridni sistem iz toyote RAV 4, ki ga sestavljajo 2,5-litrski bencinski štirivaljnik, akumulatorski sklop z zmogljivostjo 18,1 kWh in dva električna motorja, od katerih tisti nad zadnjo osjo omogoča štirikolesni pogon, ko prednjima kolesoma zmanjka oprijema. V primerjavi s šest- in osemvaljniki tekmecev se Lexusov pogon zdi rahlo podhranjen za največjega cestnega terenca: sistemska moč prek 300 KM sicer zadostuje za 7 sekund pospeška do 100 km/h in 200 km/h največje hitrosti, a RX ne daje vtisa dinamičnega športnika. 
Navaditi se je treba tudi na specifično delovanje Lexusovega hibridnega sistema, predvsem na visoke vrtljaje pri pospeševanju, kar je tako ali tako lastnost tovrstnih hibridnih pogonov. A ob dobri zvočni izolaciji je to le redko moteče in RX večinoma navduši z uglajenostjo. 
Kot zanimivost velja omeniti, da lahko voznik “prestavlja” tudi z obvolanskima ročicama, a gre za umetno ustvarjene “stopnje” sicer brezstopenjskega menjalnika; v resnici ni kakšnega opaznega učinka na delovanje menjalnika in prepričan sem, da večina voznikov tega sistema sploh ne bo uporabljala. 

Priključno-hibridni pogon: 2,5-litrski bencinski štirivaljnik, akumulatorski sklop z zmogljivostjo 18,1 kWh in dva električna motorja, od katerih tisti nad zadnjo osjo omogoča štirikolesni pogon, ko prednjima kolesoma zmanjka oprijema.

Uporaben električni doseg

RX 450h+ je priključni hibrid, kar pomeni, da njegov akumulatorski sklop z 18,1 kWh lahko polnimo tudi iz električnega omrežja. Ni nam ga seveda nujno treba - Toyotin hibridni sistem učinkovito deluje tudi z minimalno zalogo elektrike v akumulatorju -, a je edino smiselno, če želimo izkoristiti vse prednosti priključno-hibridne zasnova. Med temi je na primer uporaben električni doseg med 40 in 50 kilometri v zimskem času oziroma pri nizkih temperaturah. Za marsikoga utegne biti do dovolj, da na svojih dnevnih poteh bencinski motor ostaja neaktiven. Mimogrede, avto iz omrežja lahko polnimo z največjo močjo 6,6 kW, kar pomeni malo manj kot tri ure odmpraznega do polnega akumulatorskega sklopa. 
Ob takšnem vozniškem načinu je poraba bencina seveda nična oziroma minimalna, a dokaj zmerna je poraba bencina tudi takrat, ko zalogo električne energije že porabimo, na primer na daljših poteh; mi smo avtu namerili bencinsko povprečje 7,8 l/100 km, kar je za 2,3 tone težak avto - in za hitre kilometre po nemških avtocestah - kar dober rezultat. Vidi se, da je Toyotin hibridni sistem že v osnovi zelo učinkovit. 

RX je odličen tudi na daljših poteh oziroma potovanjih; njegovo vzmetenje je naravnano na udobje,

Udobno vzmetenje in zasilen štirikolesni pogon

Tudi sicer se zdi RX kot ustvarjen za daljše poti oziroma potovanja; njegovo vzmetenje je naravnano na udobje, kar dokazuje tudi z opaznim vzdolžnim nihanjem pri zaviranju ali pospeševanju, a ne ustraši se niti zahtevnejših ovinkov, ki jim sledi z uravnoteženo odzivnim volanskim mehanizmom. Na dolgih avtocestnih odsekih pomirja odlična smerna stabilnost. 
RX 450h+ ima dodaten električni motor s 40 kW nad zadnjo osjo, ki poganja zadnji kolesi; takšen štirikolesni pogon prav pride na kakšnih spolzkih ali zasneženih klancih, ni pa namenjen resnejšemu brezpotju oziroma terenu. Njegovo delovanje je večino časa neobčutno. 

Najbogatejši paket opreme

Glede na to, da je imel preskusni RX najbogatejši paket opreme luxury, nismo pogrešali nobene dodatne opreme; seznam je dolg, na njem pa je seveda tudi celoten nabor najsodobnejših asistenčnih sistemov, ki jih premore koncern Toyota. A če smo pikolovski - in pri avtomobilu za 100 evrskih tisočakov smo lahko - bi lahko pri Lexusu na primer hitreje vključevali najsodobnejše dosežke v njihovo opremo. RX ima na primer odlične matrična žarometa, a njegovi tekmeci že ponujajo žaromete s projekcijo na vozišče in selektivnim osvetljevanjem ovir ob cesti. 

Dvignjeno obrv si morda zasluži le prtljažnik, ki s 461 litri ponuja enako prostornost kot predhodnik.

Pod črto ...

Lexus je japonska avtomobilska znamka; prisegajo na pragmatičnost in zanesljivost, zaradi česar morda zaostajajo pri najsodobnejših tehnoloških bombončkih in zmogljivostih. A ne iščejo vsi petični kupci le blišča; RX navduši z diskretnim prestižom, učinkovitostjo in obljubo o zanesljivosti, kakršne ostali ne morejo dati. 

Všeč nam je +

prepoznavna in všečna oblika, uglajene vozne lastnosti, odzivnost pogona, udobje v vožnji, poraba goriva, varnostna oprema

Ni nam vešč -

glasen motor pri večjih hitrostih, skromen prtljažni prostor, omejena učinkovitost štirikolesnega pogona

Tehnični podatki 

Lexus RX 450h+ luxury

Motor in prenos moči:   bencinski, štirivaljni, prostornina 2487 cm3, največja moč: 136 kW (185 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 227 Nm pri 3200 vrt./min. Sinhrona električna motorja: prednji: največja moč: 134 kW, največji navor: 270 Nm, zadaj: največja moč: 40 kW, največji navor: 121 Nm. Litij-ionski akumulatorski sklop: 18,1 kWh. Sistemska moč hibridnega pogona: 225 kW (306 KM). Električni štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik e-CVT.
Mere in masa:  dolžina: 489  cm, širina: 192  cm, višina: 169,5  cm, medosna razdalja: 285  cm, masa praznega vozila: 2270  kg, dovoljena skupna masa: 2780  kg, prtljažnik: 461 - 1678 l, posoda za gorivo: 55 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 200  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,6 l/100 km, izpust CO2: 29  g/km, električni doseg: do 69 km, poraba bencina na testu: 7,8  l/100 km.
Cena: Toyota Slovenija: 99.000 EUR

Kako do novega avtomobila?

NLB Lease&Go: Posvetujte se z našim strokovnjakom za lizing, ki bo pripravil najboljšo rešitev za vaše želje, potrebe in finančne zmožnosti.

 

Ključne besede


testLexuspriključni hibridhibridLexus RX

Blaž Poženel

Blaž Poženel

Odgovorni urednik