Test: Ford S-max 2.5 duratec hybrid ST-line

Test

Mimo trendov - Kdor zna zakorakati mimo avtomobilske mode, bo v hibridnem S-maxu našel odličen avto!


Da enoprostorneži izginjajo iz ponudbe, je velika škoda. Dokaz za to je sicer že dobro znan, a še vedno izjemno uporaben S-max, posodobljen z učinkovitim hibridnim pogonom …

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic
Oglas
Oglas

Ne gredo vsi avtomobilski trendi v pravo smer: cestni terenci in križanci so iz prodajnih salonov izrinili enoprostorneže, pa nihče ne zna povedati, zakaj. Ko smo po nekajletnem premoru znova sedli za volan S-maxa, se nam je odprl že pozabljen avtomobilski svet. Koliko prostora! Kako dobra vidljivost iz avta! Kako velik prtljažnik! Kako nizek nakladalni rob! 

Oblikovno še vedno preričljiv in izjemno praktičen družinski avto!

Ford še vedno ponuja enoprostorneže!

Ford je eden redkih avtomobilskih izdelovalcev, ki še ponuja nove enoprostorneže - tako S-maxa kot malce podaljšanega in še prostornejšega galaxyja. Res pa je, da sta oba Fordova enoprostorneža na voljo le še z enim pogonskim sistemom - polnim hibridnim pogonom, ki ga poznamo iz kuge in mondea. S-max je sicer takšen, kot se ga spomnimo. Ob zadnji lepotni in tehnični prenovi konec leta 2019 je dobil nekaj manjših karoserijskih popravkov, a je še vedno videti približno tako kot leta 2015, ko je na ceste zapeljala druga generacija. To velja tudi za notranjost, kjer S-max še najbolj nazorno kaže svoja leta; merilniki so le delno digitalizirani, zaslon multimedijske naprave je dokaj skromen s podatki, na sredinski konzoli je ostalo še kar nekaj gumbov in stikal. Vse skupaj morda res ni trendovsko, a ni zato nič manj funkcionalno. 

Odlična preglednost. Zasnova armature res ni trendovska, a ni zato nič manj funkcionalna. 


Udoben potovalni avto, kakršnih (skoraj) ne delajo več

Zato pa S-max blesti pri uporabnosti in prostornosti: 700-litrski prtljažnik je izjemno prostoren in lahko dostopen, saj ima nizko nakladalno dno in je zelo širok, s preklapljanjem treh posamičnih sedežev v drugi vrsti naprej pa dobimo dostavno uporabno prostornino 2,2 kubična metra. Trije posamični sedeži zadaj so polne velikosti, vsak je opremljen z isofix sidrišči za otroške varnostne sedeže, vsakemu posebej lahko nastavljamo odmik in naklon naslonjala. Prostora je dovolj za udobno sedenje treh odraslih tudi na daljših potovanjih, k enostavnemu dostopu veliko pomagajo tudi široka zadnja vrata, ki se odpirajo pod kotom skoraj 90 stopinj. Ob udobnih sedežih za voznika in sovoznika ter odlični vidljivosti iz avta je S-max udoben potovalni avto, kakršnih (skoraj) ne delajo več. 
K potovalnim talentom veliko pripomore tudi presenetljivo učinkovit polni hibridni pogon, ki ga sestavljajo 2,5-litrski bencinski štirivaljnik, električni motor, litij-ionski akumulator in brezstopenjski menjalnik, ki moč pogonskega sklopa deli na prednji kolesi. Sistemska moč pogona je 140 kW, navora je 200 Nm. Hibridni S-max je navdušil z zmernim testnim povprečjem 6,1 l/100 km, kar je celo manj od tovarniško obljubljene porabe in nič več od primerljivega dizelskega motorja.
Če opisani uporabnosti, prostornosti in gospodarnosti dodamo še uglajen brezstopenjski menjalnik, lahkotnost vodenja in zelo dobre vozne lastnosti, je razloge, da kupci ne marajo več takšnih avtov, še težje najti: cena 42 evrskih tisočakov za dobro opremljeno različico ST-line pri tem zagotovo ne more biti odločilen dejavnik, saj toliko prostora in uporabnosti za tak denar ne ponuja nihče drug. 

S-max blesti pri uporabnosti in prostornosti: 700-litrski prtljažnik je izjemno prostoren in lahko dostopen, saj ima nizko nakladalno dno in je zelo širok, s preklapljanjem treh posamičnih sedežev v drugi vrsti naprej pa dobimo dostavno uporabno prostornino 2,2 kubična metra. 
Oglas
Oglas

Pod črto ...

S-max je morda res ostanek nekih drugačnih avtomobilskih časov, a je tudi opomnik, da slepo sledenje trendom ni vedno produktivno. Kdor zna zakorakati mimo avtomobilske mode, bo v hibridnem S-maxu našel odličen avto! 

Všeč nam je +

prostornost potniške kabine, prilagodljivost in uporabnost, učinkovit hibridni sistem, zmerna poraba goriva

Ni nam všeč -

ostarel uporabniški vmesnik, nabor asistenčnih sistemov

Tehnični podatki

Ford S-max 2.5 duratec hybrid ST-line

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, prostornina: 2488 cm³, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5500 vrt./min.; električni motor: največja moč: 98 kW (133 KM); litij-ionski akumulator zmogljivosti 1,1 kWh; sistemska moč hibridnega pogona: 140 kW (190 KM), največji navor: 200 Nm. Pogon na prednji kolesi, brezstopenjski samodejni menjalnik. 
Mere in mase: dolžina: 480,4 cm, širina: 191,6 cm, višina: 171 cm, medosna razdalja: 285 cm, masa praznega vozila: 1902 kg, dovoljena skupna masa: 2350 kg, prtljažnik: 700 - 2200 l, posoda za gorivo: 65 l.
Zmogljivosti: največja hitrost: 185 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,8 s, normna poraba goriva kombinirano: 6,4 l na 100 km, izpust CO2: 147 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km.
Cena: Summit motors: 42.180 EUR

Ključne besede


FordTest avtahibridni pogonhibridenoprostornež