Test: Škoda fabia 1,0 TSI DSG style

Test

Izkušnje in doslednost


Pragmatična Škoda s pridom izkorišča tehnologijo, ki ji je na voljo v koncernu Volkswagen - in hkrati dosledno sledi svoji poti. Zato ima nova fabia le liter manjši prtljažnik od golfa in pomemben naslov najvarnejšega majhnega avtomobila leta 2021.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic

 

Že po prvih kilometrih za volanom nove fabie smo zapisali, da so češki inženirji z iznajdljivostjo in izkušnjami iz prilagodljive koncernske platforme MQB-A0, na kateri sta narejena tudi Volkswagnov polo in Seatova ibiza, znova potegnili tehnološki maksimum. To najbolj očitno pokažejo centimetri in litri v prtljažniku.

Če bo fabia v 4. generaciji dobila še karavanski prtljažnik, bo zelo blizu idealu slovenske družinske mobilnosti in v veliki prednosti pred tekmeci, ki so v razredu majhnih avtomobilov ob razmahu kompaktnih križancev prav vsi opustili karavanske prtljažnike.

Večja in elegantnejša

Pri Škodi se od začetka svoje velike vrnitve niso obremenjevali s karoserijskimi merami, ki razmejujejo avtomobilske razrede. S 380-litrskim prtljažnikom z dvojnim dnom ter številnimi praktičnimi dodatki za varno shranjevanje prtljage (mreže, viseča polica, prilagodljiva pregrada …) fabia poseka vse svoje neposredne tekmece in se na pičli liter razlike približa prostornini prtljažnika v golfu osme generacije, ki je uradno za razred večji avto. Nova fabia je z dolžino 410,8 centimetra že na pogled očitno večja od predhodnice, predvsem pa je videti precej bolj elegantna. Oblikovalci so jo malce znižali in razširili za skoraj pet centimetrov ter z ostrejšimi linijami razmejili skladne karoserijske površine. Ker imajo vsake oči svoja merila lepote, oceno, ali je nova škoda fabia res najlepša fabia doslej, prepuščamo presoji vsakega posameznika.

Bolj pomembno je dejstvo, da fabia najbolj učinkovito v svojem razredu s količnikom 0,28 obvladuje zračni upor. Na avtocesti imaš občutek, da se voziš v večjem in bolj zmogljivem avtomobilu.

Pomemben oblikovni in varnostni doprinos fabii dodata še serijska LED žarometa, ki ju je pametno za dodatnih 585 evrov nadgraditi s samodejnim uravnavanjem dolžine svetlobnega snopa in širokokotnega razsvetljevanja v ovinkih.

Oblikovno doslednost fabia podčrtuje s številnimi aerodinamičnimi rešitvami, ki so v cenovno zelo občutljivem razredu prej izjema kot pravilo. Avto ima aktivne lopute hladilnika, prekrito podvozje in “aero” platišča. Za atraktivno oblikovana 17-palčna platišča je sicer treba dodati 385 evrov. Ne gre za pretirano drago doplačilo, a se nam ne zdi nujno, ker verjamemo da brez teh koles aerodinamika in lepota ne bosta utrpeli bistvenih izgub, vozno udobje pa bo brez njih celo boljše, saj nizkopresečne pnevmatike vzmetenju dajo več dela pri blaženju bolj grobih cestnih neravnin.

Družinsko-praktična, a povprečno prostorna kabina

Vajeni smo, da vsak nov Škodin model prostorska merila postavlja tudi v kabini. Fabia pri tej postavki ni v tako izraziti prednosti kot denimo v svojem razredu kamiq ali octavia. Njena medosna razdalja je le 1,3 centimetra daljša kot pri prenovljenem polu, ki ga je v dolžino prerasla za 5 centimetrov. Na zadnji klopi tako ni bistvene razlike v prostoru za kolena in glave potnikov. Je pa razlika v številu odlagalnih mest, kjer fabia zopet izstopa z značilnimi Škodinimi praktičnimi dodatki. V vratih je skrit dežnik, v predalu vrat je vgrajen priročen koš za smeti, na sredinski greben zadaj se lahko enostavno namesti predal za drobnarije potnikov, ki se vozijo zadaj. Ker bo fabia po novem Škodin vstopni model, ki bo najverjetneje moral prevzeti tudi naloge večje scale, so kabino dodatno prilagodili družinskim pričakovanjem. Zato tudi sovoznikov sedež ponuja sidrišče isofix za pritrjevanje otroškega sedeža in ima poklopljiv naslon za prevoz daljših predmetov.

Pohvalo si zaslužijo še enostavno prilagodljivi in pregledni 10,25-palčni digitalni merilniki s petimi različnimi prikazi.

Oblikovno-digitalen preskok

Bolj kot s prostorom fabia v kabini navduši z zelo dobrimi sedeži oziroma sedežnim položajem voznika, odlično ergonomijo, oblikovno sodobnostjo in izdelavo, ki skupaj z materiali predstavlja občuten preskok v kakovosti. Palec dvignemo tudi za preglednost in zelo dobro počutje za volanom. Ravno tako si pohvalo zasluži uporabno digitalno okolje, pri katerem za upravljanje ključnih sistemov in funkcij, povezanih z vožnjo, varnostnimi sistemi, komuniciranjem in uravnavanjem klimatske naprave ni treba umikati pogleda s ceste ter brskati po menijih. Pohvalo si zaslužijo še enostavno prilagodljivi in pregledni 10,25-palčni digitalni merilniki s petimi različnimi prikazi. A za sodobno digitalno izkušnjo, ki vključuje še storitve na daljavo, brezžično povezljivost telefona in avtomobila prek solidno odzivnega in 9,2 palca velikega sredinskega zaslona visoke ločljivosti, je tudi pri najvišji stopnji opreme style treba doplačati 833 evrov.

Pomemben oblikovni in varnostni doprinos fabii dodata serijska LED žarometa, ki ju je pametno za dodatnih 585 evrov nadgraditi s samodejnim uravnavanjem dolžine svetlobnega snopa in širokokotnega razsvetljevanja v ovinkih.

Vozniško prepričljiva in najvarnejša v razredu

Nova fabia je vozniško zelo prijeten avto. Je lahkotno vodljiva in okretna ter zelo suverena tudi na daljših poteh pri višjih hitrostih. Podvozje predstavlja dober kompromis med dinamično in udobno vožnjo. Dobro se drži ceste in v ovinkih natančno drži smer. Vzmetenje učinkovito požira cestne neravnine, bolj dinamični vozniki pa utegnejo pripomniti, da je avto premehak in nekoliko prelahkoten za uživanje med ovinki. Ji je pa sodobna platforma prinesla več pasivne in aktivne varnosti. Z vsemi razpoložljivimi in zelo dobro delujočimi vozniškimi pripomočki, čvrsto in stabilno karoserijo, dodatnima bočnima varnostnima mehoma zadaj in varnostnim mehom pod volanom za zaščito kolen je po oceni konzorcija EuroNCAP nova fabia najvarnejši mali avto leta 2021.

Še vedno brez pomoči elektrike

Pod motornim pokrovom je nova fabia najmanj nova. Testno različico je poganjal preskušeni koncernski litrski trivaljni bencinski TSI motor v močnejši različici z 81 kW moči in 200 Nm navora. Ta v kombinaciji s 7-stopenjskim DSG menjalnikom predstavlja dobro razmerje med učinkovitostjo in zmogljivostmi. Fabio brez naprezanja v manj kot desetih sekundah požene do 100 km/h, sape mu zlepa ne poide tudi ob polno zasedeni kabini. Si pa pripombo zasluži menjalnik, ki ob odločnejšem speljevanju oziroma parkiranju na centimetre natančno deluje malce nervozno in nenatančno. Fabia brez pomoči elektrike oziroma blagega hibridnega sistema ostaja dovolj varčen avto. Na testu je v povprečju porabila 6,1 litra goriva na 100 kilometrov, varčnejši vozniki pa se bodo brez težav vozili tudi s 5,5 litra goriva na 100 kilometrov.

S 380-litrskim prtljažnikom z dvojnim dnom ter številnimi praktičnimi dodatki za varno shranjevanje prtljage (mreže, viseča polica, prilagodljiva pregrada …) fabia poseka vse svoje neposredne tekmece in se na pičli liter razlike približa prostornini prtljažnika v golfu osme generacije, ki je uradno za razred večji avto.

 V osnovi pod 20 tisočaki, a …

Cena s številnimi, čeprav razmeroma cenovno ugodnimi doplačili, kot so denimo radarski tempomat za 200 evrov, zimski paket za 212 evrov in 577 evrov za atraktivno oranžno barvo kovinskega sijaja, za izbrano različico z razmeroma bogato opremo style hitro poskoči za skoraj 5 tisočakov. Z racionalno izbrano opremo je fabia še vedno dostopen avto, ki brez težav služi kot varen, vozniško prijeten, povsem dovolj zmogljiv in uporaben družinski avto. V neposredni primerjavi s podobno opremljenim, enako motoriziranim in pametnim polom je nova fabia še vedno cenejša za približno 1500 evrov. Zanimiv rezultat smo zabeležili tudi v naši anketi na družabnem omrežju Instagram. Več kot 700 sledilcev je glasovalo pod vprašanjem, ali bi izbrali fabio ali pola. Rezultat je bil neodločen, kar daje vedeti, da je fabia v vsega 22 letih na trgu izničila prednost izkušenega nemškega bratranca, ki je na cestah že vse od leta 1975.

Nova fabia je vozniško zelo prijeten avto. Je lahkotno vodljiva in okretna ter zelo suverena tudi na daljših poteh pri višjih hitrostih

Pod črto

Nova škoda fabia bo nedvomno nadaljevala uspeh svojih predhodnic in bo tudi na naših cestah konkurenčna tekmica med majhnimi avti. Je boljša, večja, pametnejša in cenovno še vedno dostopna širokemu krogu ljudi.

Všeč nam je +

všečna oblika, praktične rešitve in prilagodljivost, velik prtljažnik, prožen motor, vozne lastnosti, bogata varnostna oprema

Ni nam všeč -

motnje v programski opremi, neuglajeno delovanje DSG menjalnika

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, turbo, prostornina 999 cm3, največja moč: 81  kW (110 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatizirani 7-stopenjski DSG menjalnik.
 
Mere in masa: dolžina: 410,8  cm, širina: 178  cm, višina: 145,9  cm, medosna razdalja: 256,4  cm, masa praznega vozila: 1253  kg, dovoljena skupna masa: 1660  kg, prtljažnik: 380 - 1190 l, posoda za gorivo: 40 l.
 
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 205 km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 9,7 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,8 l/100 km, izpust CO2: 127 g/km, poraba na testu: 6,1  l/100 km.
 
Cena: Porsche Slovenija: 19.225 EUR 

 

Ključne besede


TestTest avtaŠkodaškoda fabia