Test: Volkswagen polo polo 1.0 TSI style

Test

Zimzelen - polo je veteran osebne mobilnosti, saj je na cesti že od leta 1975.


Zimzeleni volkswagen polo je veteran osebne mobilnosti, saj je na cesti že od leta 1975. S tehnološko prenovo dokazuje, da se navkljub uspešnemu bratu T-crossu in elektrifikaciji še ne misli upokojiti.

oblika in prostornos 4/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 4/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic

 

Polo je v razred majhnih kombilimuzin vedno prinašal pomembne tehnološke mejnike. Pred četrt stoletja je bil na naših cestah prvi avto v svojem razredu, ki je v serijski opremi ponudil protiblokirni zavorni sistem (ABS). Prav tehnološki napredek je tudi rdeča nit zadnje prenove. Ta v obliko posega predvsem s prenovo njegovih svetlobnih teles. Pri vseh različicah opreme žarometa svetita v polni LED tehnologiji, polo z opremo style pa ima v serijski opremi celo pametna matrična LED žarometa, ki poleg natančno prilagodljivega svetlobnega snopa dodata še zanimiv oblikovni dodatek - svetlobni LED kanal prek celotne širine prednje maske.

Več kot 18 milijonov polov je največji evropski avtomobilski izdelovalec spravil na ceste v preteklih 46 letih. Tudi na našem trgu je polo še vedno zelo priljubljen. Navkljub stalni rasti prodaje v razredu kompaktnih cestnih terencev, med katerimi je seveda zelo uspešen polov brat T-cross, pri nas še vedno v poprečju prodajo več kot tisoč polov na leto. Kot zanimivost velja omeniti, da je polo pri nas prej (leta 1996) osvojil naslov Slovenski avto leta kot njegov večji brat golf, ki je v izboru prvič zmagal v 4. generaciji leta 1999.

Tehnološko izobražen kot golf

Tudi sicer z digitalizacijo in vozniškimi pripomočki prenovljeni polo dokončno stopa iz golfove sence. Pri prej omenjeni opremi voznika razvaja celovit nabor vozniških pripomočkov, med katerimi je nov aktivni potovalni pomočnik, ki združuje veščine samodejnega nadzora smeri z veščinami aktivnega tempomata. Pri doplačilih priporočamo 288 dodatnih evrov za razkošnejši 10,25-palčni zaslon digitalnih merilnikov. Digitalizacija je nekoliko bolj konzervativno zasnovana kot pri golfu 8. generacije, saj je pod sredinskim zaslonom orodna vrstica stikal z vsemi ključnimi funkcijami za upravljanje klimatske naprave, gretja stekel in sedežev. Stikala so sicer digitalna, a vse skupaj je postavljeno tako, da se bo v polu vsak voznik počutil zelo domače, sedi pa se v polu bistveno nižje kot v T-crossu. Kabina si zasluži pohvalo za zvočno zatesnitev in kakovostno izdelavo. Pri voznih lastnostih pohvalimo dobro uravnoteženo podvozje, ki v kombinaciji z natančnim volanom in živahnim motorjem ponuja precej dinamike in veselja med ovinki. Brez pomisleka bi se odpovedali 17-palčnim platiščem in privarčevali 581 evrov.

Po dolžini in širini polo ostaja znotraj znanih gabaritov in je primerljiv z golfom 5. generacije, z medosno razdaljo pa ga celo prekaša. Kabina ni prostorski presežek, a skupaj s 351-litrskim prtljažnikom je polo še vedno dovolj velik tudi za družinsko mobilnost.

Prožen in dovolj povsem zmogljiv trivaljnik

Pod motornim pokrovom je mogoče izbrati le še litrski bencinski trivaljnik. Mi smo preizkusili najmočnejšo različico, ki z 81 kW ponuja toliko moči, kot jo je nekoč ponujal 1,8-litrski štirivaljnik v golfu GTI prve generacije. Motor je prožen, iskriv in povsem dovolj močan. Porabo goriva je brez težav mogoče obdržati tudi pod šestimi litri na 100 prevoženih kilometrov. Pripombo si zasluži le DSG menjalnik, ki predvsem takrat, ko voznik (pre)hitro spremeni tempo vožnje, deluje malce neuglajeno.

Nobenega dvoma ni, da je prenovljeni polo po tehnološko-vozniški plati bližje golfu kot kadarkoli doslej, a to se pozna tudi pri ceni. Z dobrima dvema tisočakoma vredno dodatno opremo je testni polo stal nič manj ko 22.812 evrov, od 23 tisočakov naprej pa je pri nas na voljo golf 8. generacije.

Pri doplačilih priporočamo 288 dodatnih evrov za razkošnejši 10,25-palčni zaslon digitalnih merilnikov.

Pod črto

Prenovljeni polo je še vedno zelo konkurenčen avto, ki se po prenovi lahko pohvali tudi s številnimi varnostno-digitalnimi veščinami. To se seveda pozna na ceni, ki se ob bogati serijski opremi približa golfovi.

Všeč nam je +

prostorna kabina, povezljivost, natančen volan, matrična LED žarometa, prožen motor

Ni nam všeč -

neuglajeno delovanje DSG menjalnika, cena z dodatno opremo

Zadaj bo brez težav sedel povprečno velik odrasel potnik.

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: turbo, bencinski, trivaljni, prostornina: 999 cm3, največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski DSG menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 405,3 cm, širina: 175,1 cm, višina: 146,1 cm, medosna razdalja: 255,1 cm, masa praznega vozila: 1275 kg, dovoljena skupna masa: 1660 kg, prtljažnik: 351 - 1125 l, posoda za gorivo: 40 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 195 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 9,9 s, normna poraba goriva kombinirano: 5,9 l/100 km, izpust CO2: 111 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km.
Cena:  Porsche Slovenija: 20.752 EUR

 

Nizkopresečne pnevmatike občutno posežejo v učinkovitost blaženja. Avto na vozišču slabše kakovosti deluje precej bolj trdo kot je v resnici.

Ključne besede


TestTest avtaVolkswagen poloVolkswagentest avtomobila