Volkswagnov najmanjši cestni terenec je s prostorno kabino in lahkotnim voznim značajem celo bolj prepričljiv in originalen od golfovega genskega bratranca T-roca. Je tudi dovolj družinski?
oblika in prostornost | 4/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Temeljit izdelek, ki trende naredi uporabne
Pragmatični T-cross v razred kompaktnih križancev prinaša predvsem izpiljeno vozno in prostorsko izkušnjo. Je temeljit izdelek, ki ne napoveduje trendov, jih pa naredi uporabne. Zato s podobo ljudi ne pušča odprtih ust, čeprav je v turkizni barvi (za dodatnih 578 evrov) videti prav simpatičen. Čeprav stoji na enaki osnovi kot polo, so oblikovalci temeljito izkoristili škatlasto obliko s strmo prisekanim zadkom in z na rob karoserije postavljenimi kolesi. T-cross navduši s prilagodljivo in prostorno kabino ter velikim in globokim prtljažnikom. Prtljažnik je zaradi 14-centimetrskega vzdolžnega pomika zadnje klopi celo za 10 litrov večji kot v 12 centimetrov daljšem T-rocu. Prostora na zadnji klopi je nadpovprečno veliko za kolena in nad glavami: odrasel 180 cm visok potnik sedi brez težav, ko je zadnja klop pomaknjena povsem nazaj. T-cross je odlično pregleden, sedežni položaj voznika je dobro nastavljiv, vstopanje v avto in izstopanje iz njega pa udobno, saj je T-cross kar 13,8 centimetra višji od pola, potniki pa sedijo 10 cm višje.
V najboljši opremi style postreže z večino varnostno-asistenčnih sistemov za pomoč vozniku in ponuja prepričljivo komunikacijsko izkušnjo - vključno z enostavno prilagodljivimi digitalnimi merilniki z informacijami v slovenščini. V minus mu štejemo, da na velikem osrednjem zaslonu pri tej opremi nismo videli žive slike iznad zadnjega odbijača.
Lahkotno skozi ovinke
Na cesti je avto zelo lahkoten in z dobro uravnoteženim podvozjem dobro prikriva višje postavljeno težišče. Nagibanje karoserije ni pretirano, le zaradi velikih platišč vzmetenje ne prestreže vseh udarcev s ceste. Avto je z močnejšo različico (85 kW in 200 Nm) litrskega bencinskega trivaljnika prijetno poskočen, odziven in dovolj varčen, saj se je s porabo brez težav mogoče spustiti tudi pod 6 litrov na 100 kilometrov. Povprečna testna poraba - 6,2 litra na 100 kilometrov - je bila za 3 decilitre večja kot pri polu: pričakovan energetski davek na višino in čelno površino. Pripombo si zasluži 7-stopenjski DSG menjalnik, ki pri natančnih parkirnih manevrih deluje preveč sunkovito.
Z dodatki za več privlačnosti, udobja in varnosti je T-cross predrag. Za 27.099 evrov pri tekmecih ni težko najti večjega in še bolje opremljenega cestnega terenca. Z osnovno različico opreme style T-cross ne nič manj prepričljiv, je pa skoraj 5 tisočakov cenejši.
Pod črto …
Po merah najmanjši in najmlajši Volkswagnov cestni terenec je v primerjavi s polom in T-rocom najbolj prepričljiv družinski avto. Škoda, ker ni na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.
Všeč nam je +
odzivnost motorja, prostorna in prilagodljiva kabina, prostoren prtljažnik, vozne lastnosti
Ni nam všeč -
delovanje menjalnika pri nizkih hitrostih, štirikolesni pogon ni na voljo, cena z doplačili
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, trivaljni, turbo, prostornina: 999 cm3, največja moč: 85 kW (115 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 200 Nm pri 2000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatiziran 7-stopenjski DSG menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 410,8 cm, širina: 176 cm, višina: 155,1 cm, medosna razdalja: 255,1 cm, masa praznega vozila: 1270 kg, dovoljena skupna masa: 1750 kg, prostornina prtljažnika 455 – 1281 l, posoda za gorivo: 40 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 193 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,2 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,1/5,8/4,6 l/100 km, izpust CO2: 123 g/km, poraba na testu: 6,1 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 22.016 EUR. |