Test: Škoda octavia combi RS iV

Test

Ugovor vesti - za volanom se da uživati tudi brez občutka krivde.


V novi dobi mobilnosti vozniški užitki postajajo vse večji okoljski greh. A za volanom se da uživati tudi brez občutka krivde. To z učinkovitostjo dokazuje dinamična družinska ekologinja octavia RS iV.

oblika in prostornost 5/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 5/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 4/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 3/5 zvezdic
Škoda octavia je aktualni slovenski avto leta, ki je ta laskavi naslov osvojila tudi zaradi svoje pogonske pestrosti. Celo v športni različici RS octavia ponuja pestro izbiro, saj je mogoče izbrati dvolitrski bencinski motor s 180 kW, dvolitrski dizelski motor s 147 kW in štirikolesnim pogonom ali pa prvič tudi našo priključno-hibridno testno različico z 1,4-litrskim bencinskim motorjem (110 kW), ki mu z “boost” elektroudarom pomaga še 85-kilovatni sinhroni diskasti električni motor, ki je nameščen v ohišje 6-stopenjskega DSG menjalnika.

Idealen družinski športni avtomobil?

Tehnološko najbolj kompleksna priključno-hibridna različica dinamične octavie RS predstavlja tudi največji kompromis med zmogljivostmi oziroma dinamičnimi voznimi lastnostmi in učinkovitostjo ter udobjem. Hkrati z dobrimi 50 kilometri električnega dosega ponuja še ugovor vesti, ki ekološko ali energijsko ozaveščenim voznikom daje še dovolj vozniških užitkov, prilagodljivosti in praktičnosti, da nakup družinskega avtomobila s športnim pedigrejem ne bo predmet napornih pogajanj.

Na prvi pogled se zdi, da so pragmatični Čehi z octavio combi RS iV znova naredili idealen družinski športni avtomobil. A ni čisto tako. Zakaj? Ker je med vsemi različicami modela RS priključno-hibridna najdražja, najtežja in najbolj nežna oziroma med ovinki najmanj natančna. Že res, da se z dosledno uporabo električnega priključka poraba bencina z lahkoto spusti pod pet litrov na 100 kilometrov, a pri varčevalni shemi je treba upoštevati dejstvo, da je eko octavia RS iV skoraj 4 tisočake dražja od octavie RS z dvolitrskim bencinskim motorjem in DSG menjalnikom ter dobrega tisočaka dražja od dizelske različice s štirikolesnim pogonom. Ob tem je treba poudariti, da je “klasična” bencinska octavia RS bolj odzivna, bolj uravnotežena in natančnejša ter vsekakor bolj suverena med ovinki. Dodatnih 170 kilogramov, ki jih prinese električni pogon z litij-ionsko shrambo zmogljivosti 13 kWh, vzame svoj davek pri voznih lastnostih. Kljub sistemu dinamičnega uravnavanja podvozja to ni tako odlično uravnoteženo kot pri običajni octavii RS. Pri hitri menjavi smeri športni priključni hibrid bolj niha, pri pospeševanju iz ovinka pa se pozna, da na pogonski osi nima vgrajene mehanske zapore diferenciala. Ko na kolesa pride vseh 400 Nm bencinsko-električnega navora, se notranje kolo hitro zavrti v prazno. Vzmetenje je mehkejše, nastavljeno bolj na udobje.

Da ne bo pomote: octavio RS iV combi je še vedno mogoče zelo odločno zapoditi skozi ovinke. Avto ni nervozen, se pa pozna teža in mehkejše podvozje. Zdrsne hitreje, a to tudi napove in naredi tako, da vešč voznik vseskozi varno nadzoruje smer. Pričakovali smo tudi bolj zvezno podajanje moči, a počasen menjalnik in malce podhranjen 1,4-litrski motor ne zmoreta tiste rezke ostrine in kljub pomoči elektrike sunek pri polnem pospeševanju ne da značilnega RS občutka. To pač ni klasičen športnik, pač pa zelo dinamičen družinski avto.

Octavia RS iV ni postavljena na športno podvozje, da bi bila za 15 milimetrov bližje k asfaltu kot njena bencinska sestra. Zahtevni vozniki bodo hitro začutili, da gre za precejšen kompromis med udobjem in športnostjo. Pogon je zelo dobro prilagojen vsakdanji mobilnosti in relacijskim vožnjam, na katerih je mogoče v sili za eko vstop v mestno jedro med vožnjo z motorjem tudi v celoti obnoviti zalogo elektrike. Res pa je, da mora biti za poln izkoristek športnosti in varčnosti doma na voljo dostopna vtičnica.

A res je tudi, da voznik s tem priključnim hibridom še vedno dobi povsem spodoben športni avto, ki se še vedno pelje odlično in na zahtevo tudi čisto tiho oziroma v električnem načinu - do največ 52 kilometrov daleč z izklopljenim bencinskim motorjem, v gostem mestnem prometu pa blesti z učinkovitostjo in uglajenostjo.

Kljub električni shrambi še vedno veliko prostora

Glede uporabnosti brez kančka dvoma zapišemo, da gre za najbolj prostornega hibrida v razredu. Izgube v prtljažniku so zanemarljive, saj ta v osnovi ponuja kar 490 litrov prostornine. Octavia RS iV z naprednimi varnostnimi sistemi učinkovito pomaga voziti varneje in bolj sproščeno. Za večino voznikov je octavia combi RS iV povsem dovolj zmogljiv športni avto, ki si z energetska vidika zasluži čisto petico, kar pa zaradi visoke cene - ta z nekaj bolj ali manj smiselnimi doplačili hitro preseže 46 tisočakov - ne moremo trditi za njeno stroškovno učinkovitost.

V kabini izstopata odlična, v alkantaro oblečena športna RS sedeža, ki pa ju je treba doplačati. Med doplačili vsekakor priporočamo tudi potovalnega pomočnika, ki sodeluje z aktivnim radarskim tempomatom, navigacijo in sistemom za prepoznavanje prometnih znakov. Ta samodejno prilagaja hitrost, pri čemer upošteva tudi omejitve ter voznika opozarja tudi na bližajoča se krožišča oziroma križišča. Pri uporabnosti velja omeniti zelo domiselno rešitev naslonov za glavo, ki zadaj ponujajo spalni paket - dodatna oblazinjena podaljška. Ta ob straneh podpreta glavo spečega potnika.

Pod črto

Najdražja športna priključno-hibridna različica aktualnega slovenskega avtomobila leta je odličen družinski avto, ki s svojo učinkovitostjo, zmogljivostmi in atraktivno obliko v vsakdanjo mobilnost brez slabe vesti vnaša tudi nekaj pristne razburljivosti.

Všeč nam je +

prostorna kabina in prtljažnik, praktične rešitve in prilagodljivost, učinkovit pogon, majhna poraba goriva, atraktiven videz, električni doseg in polnjenje

Ni nam všeč -

delovanje menjalnika, manj ostrine in natančnosti kot pri octavii RS, brez mehanske zapore diferenciala

Pogonsko ekološko mehčanje se pozna tudi pri pospešku in končni hitrosti. V primerjavi z bencinsko različico hibridna RS do stotice pospeši za pol sekunde počasneje, njena najvišja hitrost je za 25 km/h nižja (225 km/h).

Tehnični podatki 

Motor in prenos moči: bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1395 cm3, največja moč: 110  kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1550 vrt./min. Električni motor: največja moč: 85 kW (115 KM), največji navor: 330 Nm. Sistemska moč in navor hibridnega pogona: 180 kW (245 KM) in 400 Nm. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski avtomatizirani DSG menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 470,2  cm, širina: 182,9  cm, višina: 150  cm, medosna razdalja: 268  cm, masa praznega vozila: 1707  kg, dovoljena skupna masa: 2163  kg, prtljažnik: 490 - 1555 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 13 kWh, posoda za gorivo: 39,5 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 225  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 7,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 1,3 l/100 km, izpust CO2: 34  g/km, električni doseg: 60 km, poraba na testu: 4,5  l/100 km.
Cena:  Porsche Slovenija: 38.400 EUR

 

Ključne besede


Test avtaŠkodapriključni hibridelektrikahibridni pogonhibridškoda octaviaelektromobilnost