V novi dobi mobilnosti vozniški užitki postajajo vse večji okoljski greh. A za volanom se da uživati tudi brez občutka krivde. To z učinkovitostjo dokazuje dinamična družinska ekologinja octavia RS iV.
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 5/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 4/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Idealen družinski športni avtomobil?
Tehnološko najbolj kompleksna priključno-hibridna različica dinamične octavie RS predstavlja tudi največji kompromis med zmogljivostmi oziroma dinamičnimi voznimi lastnostmi in učinkovitostjo ter udobjem. Hkrati z dobrimi 50 kilometri električnega dosega ponuja še ugovor vesti, ki ekološko ali energijsko ozaveščenim voznikom daje še dovolj vozniških užitkov, prilagodljivosti in praktičnosti, da nakup družinskega avtomobila s športnim pedigrejem ne bo predmet napornih pogajanj.
Na prvi pogled se zdi, da so pragmatični Čehi z octavio combi RS iV znova naredili idealen družinski športni avtomobil. A ni čisto tako. Zakaj? Ker je med vsemi različicami modela RS priključno-hibridna najdražja, najtežja in najbolj nežna oziroma med ovinki najmanj natančna. Že res, da se z dosledno uporabo električnega priključka poraba bencina z lahkoto spusti pod pet litrov na 100 kilometrov, a pri varčevalni shemi je treba upoštevati dejstvo, da je eko octavia RS iV skoraj 4 tisočake dražja od octavie RS z dvolitrskim bencinskim motorjem in DSG menjalnikom ter dobrega tisočaka dražja od dizelske različice s štirikolesnim pogonom. Ob tem je treba poudariti, da je “klasična” bencinska octavia RS bolj odzivna, bolj uravnotežena in natančnejša ter vsekakor bolj suverena med ovinki. Dodatnih 170 kilogramov, ki jih prinese električni pogon z litij-ionsko shrambo zmogljivosti 13 kWh, vzame svoj davek pri voznih lastnostih. Kljub sistemu dinamičnega uravnavanja podvozja to ni tako odlično uravnoteženo kot pri običajni octavii RS. Pri hitri menjavi smeri športni priključni hibrid bolj niha, pri pospeševanju iz ovinka pa se pozna, da na pogonski osi nima vgrajene mehanske zapore diferenciala. Ko na kolesa pride vseh 400 Nm bencinsko-električnega navora, se notranje kolo hitro zavrti v prazno. Vzmetenje je mehkejše, nastavljeno bolj na udobje.
Da ne bo pomote: octavio RS iV combi je še vedno mogoče zelo odločno zapoditi skozi ovinke. Avto ni nervozen, se pa pozna teža in mehkejše podvozje. Zdrsne hitreje, a to tudi napove in naredi tako, da vešč voznik vseskozi varno nadzoruje smer. Pričakovali smo tudi bolj zvezno podajanje moči, a počasen menjalnik in malce podhranjen 1,4-litrski motor ne zmoreta tiste rezke ostrine in kljub pomoči elektrike sunek pri polnem pospeševanju ne da značilnega RS občutka. To pač ni klasičen športnik, pač pa zelo dinamičen družinski avto.
A res je tudi, da voznik s tem priključnim hibridom še vedno dobi povsem spodoben športni avto, ki se še vedno pelje odlično in na zahtevo tudi čisto tiho oziroma v električnem načinu - do največ 52 kilometrov daleč z izklopljenim bencinskim motorjem, v gostem mestnem prometu pa blesti z učinkovitostjo in uglajenostjo.
Kljub električni shrambi še vedno veliko prostora
Glede uporabnosti brez kančka dvoma zapišemo, da gre za najbolj prostornega hibrida v razredu. Izgube v prtljažniku so zanemarljive, saj ta v osnovi ponuja kar 490 litrov prostornine. Octavia RS iV z naprednimi varnostnimi sistemi učinkovito pomaga voziti varneje in bolj sproščeno. Za večino voznikov je octavia combi RS iV povsem dovolj zmogljiv športni avto, ki si z energetska vidika zasluži čisto petico, kar pa zaradi visoke cene - ta z nekaj bolj ali manj smiselnimi doplačili hitro preseže 46 tisočakov - ne moremo trditi za njeno stroškovno učinkovitost.
Pod črto
Najdražja športna priključno-hibridna različica aktualnega slovenskega avtomobila leta je odličen družinski avto, ki s svojo učinkovitostjo, zmogljivostmi in atraktivno obliko v vsakdanjo mobilnost brez slabe vesti vnaša tudi nekaj pristne razburljivosti.
Všeč nam je +
prostorna kabina in prtljažnik, praktične rešitve in prilagodljivost, učinkovit pogon, majhna poraba goriva, atraktiven videz, električni doseg in polnjenje
Ni nam všeč -
delovanje menjalnika, manj ostrine in natančnosti kot pri octavii RS, brez mehanske zapore diferenciala
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, turbo, prostornina 1395 cm3, največja moč: 110 kW (150 KM) pri 5000 vrt./min, največji navor: 250 Nm pri 1550 vrt./min. Električni motor: največja moč: 85 kW (115 KM), največji navor: 330 Nm. Sistemska moč in navor hibridnega pogona: 180 kW (245 KM) in 400 Nm. Pogon na prednji kolesi, šeststopenjski avtomatizirani DSG menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 470,2 cm, širina: 182,9 cm, višina: 150 cm, medosna razdalja: 268 cm, masa praznega vozila: 1707 kg, dovoljena skupna masa: 2163 kg, prtljažnik: 490 - 1555 l, litij-ionski akumulatorski sklop: 13 kWh, posoda za gorivo: 39,5 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 225 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 7,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 1,3 l/100 km, izpust CO2: 34 g/km, električni doseg: 60 km, poraba na testu: 4,5 l/100 km. |
Cena: | Porsche Slovenija: 38.400 EUR |