Pri Toyoti so svoj evropski in slovenski portfelj cestnih terencev zaokrožili navzgor - s skoraj petmetrskim, sedemsedežnim in hibridnim highlanderjem. Kako se highlander znajde na slovenskih cestah?
oblika in prostornost | 5/5 zvezdic |
zmogljivost in poraba | 4/5 zvezdic |
vozne lastnosti in udobje | 4/5 zvezdic |
varnost in oprema | 5/5 zvezdic |
vrednost glede na ceno | 3/5 zvezdic |
Highlander je pri nas sicer novost, v ZDA, na Japonskem in v Rusiji pa je že dve desetletji eden od najbolj uveljavljenih velikih cestnih terencev. Njegov prihod v Evropo je dokaz, da je za Toyoto globalizacija koristna in jo znajo pravilno uveljaviti. To se vidi že pri obliki avtomobila, ki sicer res deluje malce ameriško, a hkrati tudi dovolj značilno da avto že od daleč prepoznamo. Njegovi osnovni obrisi so podobni za številko manjšemu RAV-4, a z manj ostrimi robovi in z nekaj manj ravnimi površinami.
Razkošje prostora
Že RAV4 je zgledno prostoren cestni terenec, highlander pa ponuja še precej več več prostora in udobja. V kabini, ki jo uokvirja skoraj pet metrov karoserijske dolžine, 285 cm medosne razdalje in 176 cm višine karoserije, je dovolj prostora za pet potnikov in tovorne razsežnosti prtljage (838 litrov) ali pa za sedem ljudi in še vedno sprejemljivih 241 litrov prtljage. Druga klop - ki je vzdolžno pomična - v vseh položajih ponuja razkošno odmerjen prostor za kolena, v prtljažno dno zložljiva sedeža v tretji sedalni vrsti pa sta bolj zasilne sorte, saj ponujata le skop prostor za noge in stopala, nanju pa je treba zlesti prek odmičnih naslonjal zadnjih sedežev.
Poznano vozniško okolje
Podobno kot highlanderjeva zunanjost tudi notranjost ne skriva sorodstvenih vezi z ostalimi sodobnimi toyotami: armaturna plošča je jasno strukturirana, všeč nam je ravnotežje med digitalnim in analognim (tako pri stikalih kot prikazu podatkov), prija veliko prostora za drobnarije, malo manj smo bili veseli nad zmogljivostjo multimedijskega sistema. Najbogatejši paket opreme premium ponuja usnje na sedežih in na nekaterih površinah armaturne plošče ter velik zaslon multimedijske naprave. Materiali in izdelava so natančno na stičišču prestiža in uporabnosti - kar je tudi sicer odlika Toyotinih avtov.
Hibridna učinkovitost
Highlander ni terenski avto, pač pa cestni terenec, ki je postavljen na Toyotino prilagodljivo in poznano platformo, zato tehnična konfiguracija ne čudi: avto (pri nas) poganja le iz RAV4 poznan hibridni sklop z 2,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom, električnim motorjem spredaj in še enim električnim motorjem zadaj. Sistemska moč 182 kW (248 KM) je malce večja kot v RAV4, občutek v vožnji pa zelo podoben: highlander se presenetljivo urno požene z mesta, pri višjih hitrostih pa mu pohaja sapa in se povečuje motorni trušč, ki ga kroji brezstopenjski značaj menjalnika. A pri dovoljenih potovalnih hitrostih je highlander zelo udoben potovalni avto, ki učinkovito nadzira energetske tokove: testno povprečje je lahko obdržati pod 8 l/100 km, kar je za tako velik avto zelo dober rezultat, ki ga tudi z najsodobnejšimi dizelskimi motorji težko presežemo.
Električni štirikolesni pogon - zadnji kolesni par na zahtevo oziroma samodejno poganja električni motor s 40 kW in 121 Nm navora - ponuja dobrodošlo pomoč na spolzki podlagi in pri ostrem speljevanju, za pravo brezpotje pa je treba poseči po drugih Toyotinih avtomobilih.
Skoraj 5-metrski cestni terenec, ki tehta 2,2 tone, seveda ni športnik, zato je okornost pri hitrih menjavah smeri in pri manevriranju na tesnem prostoru pričakovana: pri parkiranju je treba biti kar pozoren na razpoložljiv prostor, v veliko pomoč so pri tem kamere. Velikost in masa se poznata tudi med ovinki, na odprti cesti pa highlander suvereno požira kilometre in cestne neravnine; tako za volanom kot na ostalih sedalnih mestih highlander ponuja veliko voznega udobja.
Popolna oprema
Poleg 20-palčnih koles, usnja, JBL ozvočenja, hlajenih in ogrevanih sedežev ter ostale opreme različica premium ponuja tudi celovit paket varnostnih dodatkov, ki segajo od sistemov za zaviranje v sili in ohranjanje smeri vožnje do radarskega tempomata, LED žarometov in projekcijskega zaslona pred voznikom. Na seznamu doplačljive opreme ostane le še vlečna kljuka, na katero lahko pripnemo kar 2 toni težko (zavirano) prikolico. Glede na to, da je highlander na voljo le v eni pogonski kombinaciji, prav oprema naredi tako velike cenovne razlike med različicami v ceniku: cene namreč segajo od 49.900 do 62.300 evrov, kolikor je treba odšteti za highlanderja, kakršen je bil na našem preskusu. To je že kar zajeten kupček denarja, a v resnici za takšno vsoto dobimo veliko avtomobila.
Pod črto
Toyota highlander pri prostornosti in udobju nima veliko tekmecev: ostali tako veliki cestni terenci praviloma nosijo bolj prestižne oznake, a imajo tudi precej višjo ceno. Tako na koncu velja odgovoriti le na eno vprašanje: ali res rabite tako velik avto?
Všeč nam je +
zelo prostorna kabina in prtljažnik, vozno udobje, učinkovit hibridni pogon, bogata oprema
Ni nam vešč -
okretnost, motorni hrup pri pospeševanju, prostor v tretji vrsti
Tehnični podatki
Motor in prenos moči: | bencinski, štirivaljni, prostornina 2487 cm3, največja moč: 140 kW (190 KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 239 Nm pri 4300 vrt./min. Sinhroni elektro motor spredaj, največja moč: 134 kW, največji navor: 270 Nm, sinhroni električni motor zadaj 40 kW, največji navor: 121 Nm. Nikelj-metal-hidridni akumulator. Sistemska moč hibridnega pogona: 182 kW (248 KM). Štirikolesni pogon, brezstopenjski samodejni menjalnik. |
Mere in masa: | dolžina: 496,6 cm, širina: 193 cm, višina: 175,5 cm, medosna razdalja: 285 cm, masa praznega vozila: 2179 kg, dovoljena skupna masa: 2720 kg, prtljažnik: 241 - 838 - 1909 l, posoda za gorivo: 65 l. |
Zmogljivosti in poraba: | največja hitrost: 180 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 8,3 s, normna poraba goriva kombinirano: 7,1 l/100 km, izpust CO2: 160 g/km, poraba na testu: 7,6 l/100 km. |
Cena: | Toyota Adria: 62.300 EUR |