V letu dni smo z našim supertestnim hibridnim cestnim terencem prevozili 29.871 kilometrov po cestah vseh vrst in preskus končali s 6,2 litra povprečne porabe bencina na 100 kilometrov. Na koncu zato lahko napišemo: toyota RAV4 s hibridnim pogonskim sklopom je vsekakor učinkovita alternativa dizelskim cestnim terencem, ki prevladujejo v tem avtomobilskem razredu.
Ob koncu testa naj spomnimo, da je Toyota z modelom RAV4 orala ledino, saj je ta avto utemeljitelj nove dobe cestnih terencev. V 26 letih izdelave so v 5. generacijah na ceste poslali kar 10 milijonov toyot RAV4. V letu 2019 je RAV4 postal tudi najbolje prodajan cestni terenec na svetu, kar dovolj pove o njegovi konkurenčnosti. Poleg tega pa ima ta avto tudi z vidika tehnologije za seboj vsaj dva pomembna mejnika: je prvi v svojem razredu, ki je ponudil električno samooskrbni hibridni sistem in električni štirikolesni štirikolesni pogon, ki smo ga na našem testu preskusili tudi pri vleki prikolice in na snegu. RAV4 je tudi prvi v razredu srednje velikih cestnih terencev, ki se je dokončno poslovil od dizelskega motorja. V letu dni je na našem testu dokazal, da se kolesa lahko energetsko in stroškovno učinkovito vrtijo tudi brez plinskega olja.
Energetska žetev deluje
Ob pomoči elektrike, ki jo RAV4 ob pomoči rekuperacije “žanje” ob vsakem zaviranju in odmiku voznikove noge s stopalke za plin, smo za omenjeno prevoženo razdaljo 29.871 kilometrov porabili 1852 litrov goriva. Pri tem poudarjamo, da smo se vozili tako kot z vsakim drugim avtomobilom: več kot polovico kilometrov smo naredili na avtocestah pri višjih potovalnih hitrostih, kjer hibridni pogon ne zmore ponuditi bistvenih prihrankov v primerjavi z dizelskim motorjem. Kljub temu pa je tudi na relacijskih vožnjah RAV4 lahko presenetljivo varčen, v mestnih in primestnih kilometrih v gostejšem prometu z nižjimi potovalnim hitrostmi pa se učinek električne pomoči poveča in poraba goriva brez težav pade tudi pod 5,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Glede na 162 kW sistemske moči, štirikolesni pogon in dejstvo, da je pod motornim pokrovom 2,5-litrski atmosferski bencinski motor, je hibridni pogon dokazano učinkovit - energetsko in stroškovno.
Za izračun lastniških stroškov ponujamo naslednje podatke
Načrt vzdrževanja pri Toyoti do 200.000 prevoženih kilometrov predvideva 3958 evrov stroškov in pri prvem rednem servisu pri 15.000 kilometrih smo s ceno 184 evrov ostali v okviru predvidenih stroškov vzdrževanja. Električni motor in sestavni deli akumulatorskega sklopa ter krmilnika ne zahtevajo vzdrževanja in po zagotovilih Toyotinih inženirjev delujejo zanesljivejše od motorjev z notranjim izgorevanjem. Hibridni pogon nekaterih značilnih mehanskih delov, kot so sklopka, alternator in zaganjalnik, sploh nima, kar tudi zmanjšuje možnost nepredvidenih stroškov zaradi okvar. |
V letu dni in skoraj 30.000 prevoženih kilometrih smo porabili 1852 litrov goriva. Ob sedanji ceni dizelskega goriva evro za liter to pomeni 1852 evrov stroškov za gorivo. Ker pa bile cene med našim preskusom tudi višje in ker smo nekajkrat avto z gorivom polnili tudi v tujini, smo za gorivo porabili približno 2200 evrov. Glede na velikost, uporabnost in zanesljivost avta se nam to ne zdi veliko.
Pod črto …
Toyota RAV4 je varen, tehnološko prepričljiv, prostoren in uporaben družinski avto. Lahko je zelo varčen, vsekakor pa nič manj učinkovit kot cestni terenec z dizelskim motorjem. V enem letu se je izkazal kot avto za številne naloge, za veliko kilometrov po cestah vseh vrst. Z njim smo prvič s hibridnim pogonom tudi brez vsakršnih težav vlekli prikolico. Z avtom nismo imeli nobenih težav z zanesljivostjo ali kakršnokoli okvaro. To je cestni terenec za vse, ki si lahko privoščijo malce večjo naložbo v svojo mobilnost.