Največji Toyotin cestni terenec highlander se je kot hibrid, opremljen s sedmimi sedeži in električnim štirikolesnim pogonom, priselil v Evropo - tudi k nam. Kaj ponuja?
Zakaj se je highlander priselil v Evropo?
Ob prelomu tisočletja, v katerem se je najprej v ZDA začel vzpon velikih cestnih terencev, je Toyota predstavila prvo generacijo highlanderja, ki je kupcem tako v kabini kot v prtljažniku ponudil veliko prostora, prilagodljivosti, štirikolesni pogon, več udobja na asfaltnih cestah in oblikovne elegance kot klasični kleni terenec landcruiser. Highlander se je kot velikan z motorji velike prostornine uveljavil predvsem v največjih deželah kot so ZDA, Avstralija, Rusija in Kitajska. Pred dobrega četrt stoletja je Toyota začela tudi svojo hibridno zgodbo in v Evropi postala vodilni ponudnik hibridov. Pri tem gre torej ob priselitvi highlanderja tudi za prestiž izdelovalca, ki na evropskih cestah proda največ hibridov. Tudi na slovenskem avtomobilskem trgu ima Toyota med vsemi znamkami največji tržni delež pri prodaji hibridov. S prihodom 4. generacije highlanderja, ki je prvič dobil 2,5-litrski bencinski štirivaljni motor in dodatni elektromotor ter nikelj-metal hidridni akumulatorski sklop, želi Toyota na stari celini skleniti celovito ponudbo hibridnih modelov tudi med križanci oziroma cestnimi terenci vseh velikosti. Toyota namreč do prihoda highlanderja v Evropi ni imela velikega cestnega terenca s hibridnim pogonom. Med velikimi cestnimi terenci visokega razreda so Japonci na stari celini namreč kupce nagovarjali le s prestižnim hibridnim lexusom RX450hL. V kategoriji dostopnejših velikanov, kjer nastopata tudi dva hihglanderjova neposredna tekmeca - hyundai santa fe in še en ameriški priseljenec ford explorer -, pa Toyota do sedaj kupcem ni mogla ponuditi ničesar. Kleni toyota landcruiser namreč nima hibridnega pogona, saj je prilagojen zahtevnejši mobilnosti na resnem terenu, pa tudi z velikostjo ne dosega največjih. Toyota highlander je od landcruiserja daljši za dobrih 12 centimetrov. Z 285 centimetri medosne razdalje highlander prekaša oba svoja, po ceni najbolj primerljiva, neposredna tekmeca: hyundaija santa feja in kio sorenta. |
Za zahtevnejše kupce ...
Highlanderjeva selitev na evropske ceste - doslej je križaril predvsem po asfaltnih prostranstvih oddaljenih dežel - je logična posledica vzpona Toyotine hibridne tehnologije. Največji avtomobilski izdelovalec na svetu bo namreč z njim v Evropi dopolnil svojo ponudbo hibridnih cestnih terencev v vseh velikostnih razredih - od najmanjšega do največjega. Upamo si trditi, da na naših cestah highlander kot priseljenec iz povsem drugačnega avtomobilskega sveta ne bo pustil vidnejšega pečata, saj ga pri nas čaka veliko uveljavljenih tekmecev. Kljub vsemu pa smo prepričani, da bo tudi pri nas našel peščico kupcev, ki jih bodo pritegnili njegova markantna podoba, prostornost, kanček prestiža eksotičnega imena in Toyotin hibridni ugled.
Z oblikovnega vidika highlander izstopa z mogočno masko, razpotegnjenim boki, visoko bočno blinijo in velikimi kolesnimi oboki, ki mu ob 20-centimetrski oddaljenosti od tal dodajo ravno pravšnjo mero robustnosti. Seveda je velika karoserija postavljena na znano arhitekturo platforme TNGA, ki je posebej prilagojena hibridom in električnemu štirikolesnemu pogonu. Čvrsta osnova naj bi evropskemu highlanderju zagotavlja najnižje težišče v razredu in posledično suverene vozne lastnosti po meri zahtevnejših voznikov.
Skoraj pet metrov dolg highlander (499,6 cm) s prostorom, pogonom in voznimi lastnostmi v ospredje sicer postavlja predvsem udobje oziroma učinkovitost. Kabini pomanjkanja prostornosti res ne gre očitati. Sredinsko klop, deljivo v razmerju 40:60, je mogoče vzdolžno pomikati za 18 centimetrov. To olajša dostop do obeh sedežev v tretji vrsti in povečuje udobje glede na velikost potnikov. Tudi če so v kabini zasedeni vsi sedeži, v prtljažniku ostane 332 litrov prostora, kar je primerljivo s prtljažnikom manjše kombilimuzine. Ob v tla položenih sedežih 2. in 3. sedežne vrste nastane ravna ploščad, nad katero je skoraj 2 kubična metra (1909 l) prostora.
Kabina je po zasnovi precej ameriška z obilico odlagalnih prostorov, predalov in veliko razpotegnjeno armaturno ploščo, na kateri se bohoti 12,3 palčni zaslon na dotik, pod njim pa nič manj zajetna sredinska konzola. Voznik ima na voljo novo generacijo varnostnih vozniških pomočnikov: highlander zmore s samodejnimi posegom preprečiti nesrečo v križišču, sistem proti naletu pa sodeluje z aktivnim krmiljenjem, ki vozniku pomaga obvoziti oviro, če ni dovolj prostora za varno zaustavitev.
Brez šestvaljnika, a štirim valjem pomaga elektrika
Ljubitelji velikih motorjev bodo v evropskem highlanderju zaman povpraševali po šestvaljniku. Evropske mobilnosti se loteva tudi brez dizelskega motorja - edini med tekmeci, če mednje ne štejemo lexusa RX450hL iz visokega razreda. Hibridni pogon 4. generacije je tak kot v manjšem RAV4 ali limuzini camry. Inženirji obljubljajo tudi podobno učinkovitost. V povprečju naj bi highlander zahteval vsega 6,6 litra bencina na 100 km in za seboj pustil 149 g izpusta CO2 na km. 2,5-litrski bencinski motor (140 kW in 239 Nm) sodeluje z dvema elektromotorjema (134 in 40 kW). Sistemska moč pogona je s 182 kW nekoliko večja kot v manjšem RAV4. Električni AWD-i štirikolesni pogon je namenjen predvsem varni vožnji v slabih razmerah, čeprav ima tudi highlander terenski program trail za premagovanje strmejših ovir. V prid večje učinkovitosti so prilagodili krmilnik pogona, zato je highlander prvi Toyotin hibrid, ki lahko za seboj vleče 2 toni težko prikolico.
Pod črto …
Uspešnost integracije avtomobilskega priseljenca na naše ceste bo krojila predvsem cena. Zanj bo pri nas treba odšteti najmanj 49.900 evrov. Ni malo, a ponuja dobro razmerje med ceno, opremo, zmogljivostmi in tudi ugledom.
5 metrov dolg (496,6 cm) cestni terenec
7 sedežev
18-centimetrski pomik srednje klopi
od 332 do 1909 l prtljažnega prostora
hibridni pogon s 182 kW sistemske moči
serijski električni štirikolesni pogon AWD-i
napredni varnostni sistemi
v Sloveniji na voljo februarja za najmanj 49.900 evrov