Toyota je na osnovi nove generacije yarisa predstavila svojega novega najmanjšega cestnega terenca. Yaris cross s hibridnim pogonom in z električni štirikolesnim pogonom bo zanimiv avto za pobeg iz mesta.
Nasvidenje mali urban crusier, dobrodošel veliki yaris
Spomnimo, da je japonski velikan vselej imel drzne ideje, ki so bile včasih tudi pred časom. Tako je dobro desetletje nazaj Toyota v tem razredu predstavila križanca urban cruiserja, ki je že z imenom povezoval mestne ulice in aktivno življenje onstran asfalta. Z robustnejšo obliko je takrat zbudil precej zanimanja, a kljub temu na evropskih cestah ni uspel - predvsem zaradi razmeroma visoke cene in ne ravno bleščečega rezultata na varnostnih testih Euro NCAP. Bo šlo v drugo bolje?
Ponoven in razmeroma pozen vstop v razred najmanjših križancev je Toyota naredila po preverjenem receptu: novega kompaktnega hibridnega planinca je vzgojila iz genov uspešne družine yaris in ga preoblekla v všečno obliko robustnega majhnega križanca, ki v dolžino meri 416 cm. Inženirji in oblikovalci obljubljajo veliko praktičnosti, prilagodljivosti, varnosti in učinkovitosti. Pustolovski yaris cross ima enako medosno razdaljo (256 cm) kot njegov urbani izvirnik, je pa zaradi daljših previsov kar za 24 cm daljši od yarisa. Dolžinski prirastek se pozna predvsem v prtljažnih litrih. Natančne prostornine prtljažnika ob nedavni svetovni spletni premieri pri Toyoti še niso razkrili. Prtljažnik odpirajo in zapirajo električno pomična vrata, v njem je nastavljivo dno in sistem pasov za pritrjevanje tovora. Zadnja klop s prilagodljivim kotom naslona je deljiva v razmerju 40 : 20 : 40. Kot se za cestnega terenca spodobi ponuja višji sedežni položaj kot yaris, oddaljenost dna avta je za 3 cm višja kot pri yarisu. Yaris cross je tudi 2 cm širši in 9 cm višji od yarisa, kar pomeni več prostora za glave in ramena potnikov.
Varčen, čist in pameten
Inženirji zatrjujejo, da so na novi Toyotini platformi TNGA z oznako GA-B (majhni avtomobili) tako kot pri yarisu tudi pri yarisu crossu zasnovali izjemno čvrsto karoserijo, ki zagotavlja veliko varnosti in skupaj s podvozjem zagotavlja prepričljive vozne lastnosti. Pri Motoreviji smo med prvimi v Evropi že vozili predserijskega yarisa in lahko potrdimo, da nova platforma z vsemi aktivnimi varnostnimi sistemi ponuja zelo suvereno vozniško izkušnjo. Če sodimo po yarisu, bo tudi yaris cross med ovinki natančen in zanesljiv ter lahkoten na mestnih ulicah.
Yaris cross si z yarisom deli tudi nov, lažji, varčnejši in energetsko učinkovitejši hibridni pogon 4. generacije z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom, elektromotorjem, e-CVT menjalnikom in novim litij-ionskim akumulatorskim sklopom, o čemer smo podrobneje že pisali. Hibridni pogon ponuja 85 kW sistemske moči in ima izpust CO2 od 120 do 135 g na prevoženi kilometer.
Novi hibridni mestni planinec bo tako kot RAV4 ponujal električni štirikolesni pogon AWD-i brez mehanske povezave med osema. Yaris cross bo vozniku pomagal s številnimi aktivnimi varnostnimi sistemi tehnologije Toyota safety sense. Med drugim bo pomagal preprečiti nalet v križiščih, samodejno bo zaviral tudi pri vzvratni vožnji in bo pozoren do pešcev in kolesarjev. Novi yaris cross bo nedvomno zanimiv in konkurenčen tekmec, ki v ospredje postavlja varnost in učinkovitost. Na slovenske ceste se bo pripeljal šele v drugi polovici prihodnjega leta.
Novi toyota yaris cross
- kompaktni cestni terenec (dolžina 418 cm)
- hibridni pogon 4. generacije
- električni štirikolesni pogon AWD-i
- narejen na osnovi novega yarisa
- platforma GA-B
- širok nabor aktivnih varnostnih sistemov
- v Slovenijo pride šele prihodnje leto