Primerjamo: Hyundai i10 1,0 style in mitsubishi space star 1,2 mivec intense + navi

Test

Preprostost je lepa čednost - najcenejša avtomobila tudi v svojih najdražjih različicah dokazujeta, da je manj lahko tudi več.


Tokrat primerjamo avtomobila, ki v svojih osnovnih različicah sodita med najcenejše na našem trgu. Novi hyundai i10 in prenovljeni mitsubishi space star dokazujeta, da sta tudi v najdražjih izvedbah še vedno lahko poceni, a nikakor cenena. Ali rek “manj je več” velja za oba?

  Hyundai i10 1,0 style Mitsubishi space star 1,2 mivec intense + navi
oblika in prostornost 4/5 zvezdic 3/5 zvezdic
zmogljivost in poraba 3/5 zvezdic 3/5 zvezdic
vozne lastnosti in udobje 3/5 zvezdic 3/5 zvezdic
varnost in oprema 4/5 zvezdic 3/5 zvezdic
vrednost glede na ceno 4/5 zvezdic 4/5 zvezdic

 

Majhna avtomobila za velike naloge?

Preverili smo, kaj ponujata majhna mestna avtomobila, ki skupaj staneta manj kot dobro opremljen golf, skupaj pa tehtata manj kot velik cestni terenec. Preprost in cenovno ugoden avto je racionalna izbira, če gre za drugi avto v družini. Je pametna izbira tudi za mladega voznika, ki začenja svojo osebno mobilnost ali pa za voznika seniorja, ki želi na cenovno ugoden način ostati mobilen. Vse našteto ponujata in izpolnjujeta oba avtomobila, ki v svojih osnovnih različicah staneta manj kot 9000 evrov. V tem cenovnem razredu sta le še dacia sandero in fiat panda. A slovenski kupci vseeno veljamo za zahtevnejše in zelo malo majhnih avtomobilov se proda z osnovno ravnijo opreme.

Da je preprostost tudi v avtomobilskem svetu še vedno lepa čednost, še tako racionalni kupci mnogokrat pozabijo tisti hip, ko stopijo v salon. Pri izbiri avtomobila pogosto pozabljamo na osnove, koliko se dejansko vozimo in koliko nas to stane. Ne samo skozi prizmo goriva, ampak predvsem skozi lastniške stroške - zavarovanje, vzdrževanje, cestnino … Zato tokrat primerjamo avtomobila, ki ohranjata možnost preproste izbire za veliko poceni kilometrov.

Razlika v vsebini večja kot v ceni

Tokrat začnimo primerjavo pri denarju. Hyundai i10 z opremo style in doplačili stane (avtomatiziran menjalnik in multimedijski paket z navigacijo) 14.150 evrov, kar je precej več od osnovnega modela. Enako velja za mitsubishija z najvišjo ravnjo opreme intense + navi, ki stane 12.690 evrov. A pri tem poudarjamo, da oba avtomobila s svojo opremo ponujata tudi mnogo več kot le najnujnejšo vsebino urbane mobilnosti. Oba avtomobila imata 7- (space star) oziroma 8-palčen (i10) zaslon na dotik z navigacijsko napravo, oba podpirata napredno komunikacijo s telefoni, oba znata samodejno vzdrževati hitrost na (avto)cesti in oba za udobje skrbita s samodejno klimatsko napravo. So pa vsebinske razlike večje, kot jih kaže 1460 evrov cenovne razlike. Tu je v izraziti prednosti dražji, a sodobnejši hyundai i10. Že v osnovni različici namreč ponuja veliko več sodobnih in zanesljivo delujočih varnostnih pripomočkov, med katerimi velja izpostaviti sistem proti naletu s prepoznavanjem pešcev in dobro delujoč sistem za ohranjanje smeri znotraj voznega pasu. Poleg tega zna i10 voznika opozoriti, da je vozilo pred njim speljalo, kar prav pride v mestu. Mitsubishiju se leta poznajo predvsem pri varnostni opremi, saj vozniku aktivno pomaga le pri speljevanju v klanec in z boljšo vidljivostjo ponoči, saj ima v primerjavi z i10 precej učinkovitejša LED žarometa. Če pri i10 odštejemo še 690 evrov doplačila za avtomatiziran menjalnik, ki se mu lahko odpovemo brez slabe vesti, potem je razmerje med ceno in vsebino še bolj na strani v Evropi zasnovanega Korejca.

Obe kabini imata zelo nizek sredinski greben in na sprednjih sedežih dajeta občutek, da sediš v za razred večjem avtomobilu.

Petsedežni tloris za doplačilo

Tudi pri podobi in zasnovi se pozna, da je hyundai i10 model nove generacije, mitsubishi space star pa le prenovljen model. Kljub temu space star z novim prednjim delom in LED žarometi dobro skriva leta ter s podobo podčrtuje svojo okretnost. Hyundai i10 oblikovno izstopa s črnim satovjem, v katerega sta vdelana dva svetlobna kroga z dnevnimi LED lučmi. Oba avtomobila ponujata 5-sedežni tloris kabine, a pri i10 je treba za dodatni sredinski sedež na zadnji klopi in varnostni pas doplačati 280 evrov. Sodobna zasnova karoserije se pri i10 kaže tudi v tem, da s prostorom v kabini izniči prednost dobrih 17 cm daljšega space starja. Čeprav ima mitsubishi 2,5 cm daljšo medosno razdaljo, na zadnji klopi ni občutnejših razlik v prostoru za kolena. Ker je i10 dva centimetra širši, je v njem občutek prostornosti v kabini boljši. Hyundai ima kolesi zadaj postavljeni povsem na zunanji rob karoserije, ima precej ožji C stebriček in večja zadnja bočna vrata, ki se odpirajo bolj na široko kot pri mitsubishiju. Za oba pa velja, da zadaj, glede na mere, nudita presenetljivo udobno sedenje - vsaj za potnike, visoke do 180 cm.

Čeprav ima mitsubishi 2,5 cm daljšo medosno razdaljo, na zadnji klopi ni občutnejših razlik v prostoru za kolena. Ker je i10 dva centimetra širši, je v njem občutek prostornosti v kabini boljši.

Uporabna prtljažnika

Mitsubishi space star nudi malce višje sedenje na ogrevanih sedežih, kar bo všeč predvsem starejšim. Po drugi strani pa ima hyundai i10 veliko boljša prednja sedeža, ki nudita več opore in udobja. Hyundai preseneti s prtljažnikom. Ozka polica ne obeta veliko, a pod njo je prepričljivih 252 litrov prostornine. V le malce manjšem prtljažniku space stara pa je celo dodatni predal s tremi večjimi prekati, kamor se pospravi obvezno opremo. Ta predal je možno tudi enostavno odstraniti iz prtljažnika, če se mlad par odpravi na taborjenje ali pa dedek in babica po ozimnico.

Hyundai i10 - Ozka polica ne obeta veliko, a pod njo je prepričljivih 252 litrov prostornine.

Pohvalo si oba avtomobila zaslužita še za uporabna odlagalna mesta. Ključe, telefon in v zadnjem času aktualno stekleničko razkužila je brez težav mogoče odložiti tako, da se ne vozijo gor in dol po kabini. Da je avto lahko poceni in ne cenen i10 dokazuje s kakovostno izdelavo in moderno zasnovano armaturno ploščo. Mitsubishi space star pa bo s preglednimi merilniki všeč ljubiteljem klasike. Leta se mu poznajo pri upravljanju potovalnega računalnika s paličico ob merilnikih.

V le malce manjšem prtljažniku space stara pa je celo dodatni predal s tremi večjimi prekati, kamor se pospravi obvezno opremo.

Šest valjev stare šole

Izza volana bolj prepriča mitsubishi, saj je njegov 1,2-litrski bencinski trivaljnik precej bolj živahen in prožen kot litrski trivaljnik v hyundaiju. Slednjemu odzivnost pobira še lenoben avtomatiziran 5-stopenjski menjalnik. Ta ni vzor sodobnosti, a je razmeroma poceni in vsem tistim, ki se niso nikoli čisto zares spoprijateljili s sklopko ali s speljevanjem v klanec ponuja več sproščenosti in udobja ter zaščiti pogonski sklop pred okvarami zaradi nevešče uporabe sklopke. Mitsubishijev ročni menjalnik ima po japonsko natančne gibe in skupaj z živahnim motorjem omogoča celo nekaj vozniškega veselja. Več moči in navora mitsubishiju dajeta prednost tudi na relacijskih poteh. Sicer sta oba motorja po zvoku značilna trivaljnika, a zasnova stare šole brez prisilnega polnjenja in brez pretiravanj pri kilovatih na liter prostornine jima daje tudi več zanesljivosti in cenejše vzdrževanje. Stroškovniku v prid pri obeh govori tudi podatek o povprečni porabi goriva na 100 km: 5,6 litra je zahteval space star, 5,7 pa i10. Pri obeh se lahko z nekaj nežnosti spustimo pod pet litrov.

Space star je precej bolj prepričljiv pri prehitevalnih manevrih, saj pospešuje odločneje.

Pri okretnosti povede mitsubishi, v ovinkih bolj suveren i10

Oba avtomobila odlično obvladata mestno mobilnost, kjer izstopata z okretnostjo in učinkovitim izkoriščanjem vsakega kvadratnega centimetra razpoložljive parkirne površine. Med robniki je v rahli prednosti space star, ki potrebuje le 4,6 metra za polkrožni obrat. Na odprti cesti je v prednosti i10 z zvočno bolje zatesnjeno kabino in natančnejšo vodljivostjo skozi ovinke. Mitsubishi se nekoliko bolj nagiba, a ravno tako nima težav z lego na cesti in ima še zadovoljivo natančen volan. Hyundai i10 bolj učinkovito gladi cestne neravnine. Space star zna na izrazito slabi cesti kar občutno (in tudi glasno) pretresti potnike. A na drugi strani je njegovo malce bolj robustno podvozje zasnovano, da zdrži več kilometrov tudi, če se avto vozi po slabše vzdrževanih cestah.

Mitsubishi space star se lahko pohvali s precej učinkovito aerodinamiko, saj njegov količnik upora ponuja precej nižjo vrednost (0,27) kot pri i10 (0,31), kar se pozna predvsem na avtocesti z nižjim hrupom pri večjih hitrostih.

Pod črto …

Najcenejša avtomobila tudi v svojih najdražjih različicah dokazujeta, da je manj lahko tudi več. Oba dobro obvladata svoje poslanstvo: stroškovno učinkovito urbano mobilnost. Ključni dejavnik, ki utegne tehtnico odločitve prevesti na stran hyundaija i10, je izdatnejša varnostna oprema.

Najcenejša avtomobila tudi v svojih najdražjih različicah dokazujeta, da je manj lahko tudi več.

Hyundai i10 1,0 style

Všeč nam je + 

prostorna kabina, varnostni sistemi, oblika, lahkotna vožnja, kakovost izdelave, garancija

Ni nam všeč -

odzivnost menjalnika, cena z dodatno opremo

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 998  cm3, največja moč: 49  kW (67  KM) pri 5500 vrt./min, največji navor: 96 Nm pri 3750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, avtomatizirani 5-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 367  cm, širina: 168  cm, višina: 148  cm, medosna razdalja: 242,5  cm, masa praznega vozila: 1062  kg, dovoljena skupna masa: 1410 kg, prtljažnik: 252 – 1050  l, posoda za gorivo: 36 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 156  km/h, pospešek od 0 do 100  km/h: 14,6  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,6 l/100 km, izpust CO2: 127 g/km, poraba na testu: 5,7  l/100 km.
Cena: Hyundai Avto Trade: 11.990  EUR
Tudi v ergonomija v starejši zasnovi armaturne plošče mitsubishija ne razočara. Pravzaprav vse deluje tako kot mora in njegova trša plastika je manj občutljiva na sledi vsakdanje uporabe in lažja za čiščenje. Občutek, da avta ni škoda, bo morda lastniku mitsuibishija dalo pomembno psihološko prednost. Ta občutek so mnogi vozniki že izgubili.

Mitsubishi space star 1,2 mivec intense + navi

Všeč nam je +

LED žarometa, okretnost, enostavnost uporabe in vzdrževanja, prožen motor, višji sedežni položaj

Ni nam vešč -

vzmetenje na slabi podlagi, pomanjkljiva varnostna oprema

Tehnični podatki

Motor in prenos moči: bencinski, trivaljni, prostornina: 1193  cm3, največja moč: 59  kW (80  KM) pri 6000 vrt./min, največji navor: 106 Nm pri 4000 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, ročni 5-stopenjski menjalnik.
Mere in masa: dolžina: 384,5  cm, širina: 166,5  cm, višina: 150,5  cm, medosna razdalja: 245  cm, masa praznega vozila: 950  kg, dovoljena skupna masa: 1340  kg, prtljažnik: 235 – 912 l, posoda za gorivo: 35 l.
Zmogljivosti in poraba: največja hitrost: 180  km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 12,6  s, normna poraba goriva kombinirano: 5,3 l/100 km, izpust CO2: 121  g/km, poraba na testu: 5,6  l/100 km.
Cena: AC Mobil: 12.690  EUR

 

Glede na dimenzije in kilograme sta oba oba avtomobila primerna tudi za dopolnitev mobilnosti pri potovanju z velikim in nerodnim avtodomom. 950-kilogramskega space starja ali dobro tono težkega i10 ni nikakršen problem zapeljati na prikolico in vleči za seboj. Ko je avtodom parkiran na PZA parkirišču ali veliki kamp parceli družini ostane neokrnjena mobilnost za raziskovanje velikih mest. Ideja pač, sploh ker cenovno avtomobila bistveno ne odstopata od velikega maksi skuterja ali motocikla, ki ju je ravno tako treba postaviti na prikolico. Razlika pa je, da je v avtu pet sedežev, streha, čvrsta karoserija in varnostni mehovi.

 

Ključne besede


testHyundaiTest avtaMitsubishiMitsubishi sapcestarprimerjamohyundai i10