Renault scenic je bil vselej med najbolj priljubljenimi enoprostorneži; manjše družine so vozile običajnega scenica, večje so segale po grand scenicu. Renault obe možnosti ponuja tudi pri najnovejši, četrti generaciji scenica.
Renaultu lahko priznamo doslednost: s scenicom strežejo enakim željam kot pred 20 leti, ko so predstavili prvega scenica. Z novim grand scenicom bodo zadovoljili vse tiste, ki rabijo velik prtljažnik in občasno možnost prevoza dodatnih dveh oseb (še najraje otrok).
Grand scenic je za dobrih 20 cm daljši od običajnega scenica, povsem drugače je oblikovan njegov zadnji del, ki pod razpotegnjenim strešnim delom skriva velik prtljažnik. Če dodatna sedeža v tretji vrsti ostaneta skrita v prtljažnem dnu, grand scenic ponuja 533 litrov uporabnega prtljažnika z ravnim dnom in udobno nizkim nakladalnim pragom. Ko naprej prekucnemo še naslonjalo zadnje klopi, dobimo več kot 1,7 kubika prostora za zajetne kose tovora, prtljage ali opreme. A pozor, zadnja klop je razdeljena v le dva dela v razmerju 60 : 40; trije ločeni sedeži prejšnje generacije so bili uporabnejši. Šesti in sedmi sedež sta tudi tokrat zares le zasilna rešitev za občasne prevozne zagate – nanju je težko zlesti, prostora za noge in stopala skoraj ni. Več ga je na zadnji (vzdolž-no pomični) klopi, kjer dokaj udobno lahko sedijo tudi trije odrasli. Še opomnik: sredinski del zadnje klopi nima isofix sidrišč.
Oblika, zasnova in funkcionalnost armaturne plošče je zelo podobna meganovi – vključno z velikim zaslonom multimedijske naprave. V grand scenicu hitro najdemo pravi položaj za volanom, zelo dobro se zaradi visokega sedenja tudi vidi iz avta. Zelo uporabni so številni prostori za shranjevanje drobnarij. Preskusni scenic je imel pod pokrovom motornega prostora najzmogljivejšo pogonsko kombinacijo – 1,6-litrski dizelski štirivaljnik s 118 kW (160 KM) in 6-stopenjski avtomatiziran menjalnik z dvojno sklopko. Če se sprijaznite z dokaj glasnim motorjem, je lahko takšen scenic kar hiter avto, ki se najbolj prepričljivo spopade z avtocestnimi potovanji in tudi z višjimi hitrostnimi povprečji. Z maso skoraj 1,8 tone ni prav živahen med ovinki ali pri dirkaških pospeševanjih, a temu tudi ni namenjen. Povprečna poraba goriva 6,9 l/100 km je pričakovana za tako velik in težek avto. Nastavitev vzmetenja lovi kompromis med potovalnim udobjem in zmogljivostmi, zato se zdi včasih malce neuravnoteženo in na grbinah preglasno – nekaj krivde za to imajo tudi 20-palčna kolesa, s katerimi so serijsko opremljeni vsi scenici.
Paket opreme bose predstavlja vrh ponudbe in ob dobrem ozvočenju znamke Bose razvaja še s številnimi drugimi dodatki. A ne z vsemi; za popoln paket varnostnih in voznih pripomočkov (za radarski tempomat, opozorilnik varnostne razdalje ali projekcijski prikazovalnik podatkov) je treba dodatno seči v žep, prav tako za nekaj drugih lepotnih in funkcionalnih dodatkov.
A v grobem lahko zapišemo: grand scenic ni popoln – zdi se, da je izgubil nekaj svoje uporabnosti preteklih generacij. A vseeno: za manj kot 30.000 evrov tako opremljen in motoriziran grand scenic ponuja veliko udobja in uporabnosti, le motorna kombinacija ne prepriča povsem. Če izberete šibkejšo različico dizelskega motorja, privarčujete 3500 evrov in ne izgubite veliko.
Motor in prenos moči | Dizelski, štirivaljni, turbo, prostornina: 1600 cm3, največja moč: 118 kW (160 KM) pri 4000 vrt./min, največji navor: 380 Nm pri 1750 vrt./min. Pogon na prednji kolesi, 6-stopenjski avtomatiziran menjalnik. |
Mere in masa | Dolžina: 463,4 cm, širina: 186,6 cm, višina: 165,5 cm, medosna razdalja: 280,4 cm, masa praznega vozila: 1735 kg, dovoljena skupna masa: 2378 kg, prtljažnik: 189-533-1737 l, posoda za gorivo: 53 l. |
Zmogljivosti in poraba | Največja hitrost: 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h: 10,7 s, normna poraba goriva zunaj mesta/mesto/kombinirano: 4,4/5,3/5,7 l/100 km, izpust CO2: 122 g/km, poraba na testu: 6,9 l/100 km. |
Cena | Renault Nissan Slovenija: 29.790 EUR |
Oblika in prostornost 4/5 + prepoznavna in skladna oblika + velik prtljažnik – premalo prostora na zadnjih dveh sedežih – zadaj nič več posamezni sedeži |
Zmogljivost in poraba 3/5 + prožen motor + udoben menjalnik – (pre)glasen motor |
Vozne lastnosti in udobje 4/5 + dobra vidljivost iz avta – občasno glasno vzmetenje |
Varnost in oprema 4/5 + bogat paket opreme – varnostni pripomočki za doplačilo |
Vrednost glede na ceno 4/5 + zmerna cena za prostoren družinski avto – neprepričljive vozne lastnosti in zmogljivosti |